![]() |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 1 januari 2012 Locatie: Gorinchem Leeftijd: 35
|
Hallo heb mij even verdiept in het laden van packs en dergelijke.Wil namelijk toch een multilader aanschaffen ipv van mijn losse laders.Iemand misschien ook tips voor een goede betaalbare lader tussen de 40 en 100 euro.Liefst met beveiligen zoals delta Peak en leds die uitgaan als een accu vol is Als ik het allemaal goed begrijp dan werken de berekeningen als volgt bijvoorbeeld mijn accupack voor de rotostarter 7.2 v 3000Mah 3000:10 = 300 dit betekend dus dat ik met maximaal 300 Ma kan laden. Wil ik sneller laden dan staat in de beschrijving bij de accupack of dat mogelijk is.En als ik het goed begrepen heb pak je dan de laad uitgang die het dichts bij de vereiste Ma zit (niet boven de 300 Ma tenzij anders beschrevem) De berekening voor de laadtijd bij een gehele lege accu is dan 3000:300x1.4=14 uur gaarne even reactie of ik het goed begrepen heb mvg Hans (Lambik |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 17 juni 2007 Leeftijd: 64
|
Helemaal goed, voorzover het een Ni-** accu betreft. Wel even letten op de schrijfwijze. Het is mA en mAh. De m staat voor milli, de M voor mega en dat maakt heel veel verschil.
__________________ Futaba FX-30 V3.0 NL, 2.4 GHz Robbe Telemetrie, Simprop Telemetrie met gesproken meldingen |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 20 augustus 2003 Locatie: Sassenheim Leeftijd: 42
|
Dit is een standaard racing pack bestaande uit sub-c cellen. Mocht je een computerlader met delta peak afslag willen kopen moet je minimaal 1500mA laden voor de juiste detectie voor de afslag. In de praktijk worden deze accu's met gemak op 3 tot 5A geladen.
__________________ Micro RS4: 100+ km/h, Mugen MRX4, Kyosho TF4-R spider, een ver verbouwde M18 en een Zoom400 voor het betere laagvliegwerk |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 1 januari 2012 Locatie: Gorinchem Leeftijd: 35
|
Dat heb ik inderdaad gelezen van die hogere oplaad stroom. extra snel laden is niet echt nodig.Zoveel heb ik ook niet op te laden 1 accupack voor de rotostarter 7.2 v 3000 Mah 2x accupack voor de ontvanger 6 v 1600 mAh 1 gloeipluglader 1800mAh Het gaat om Nimh Als het goed is staan de letters n u wel goed De enige die ik vaker zal opladen zijn de ontvanger accu s de accu voor rotostart en gloeipluglader zal alleen af en toe bijladen zijn volgens mij kan ik het bovenstaande goed af met de Graupner Multilader 7E |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Lid sinds: 17 juni 2007 Leeftijd: 64
|
Bedenk wel dat veel snelladers problemen hebben met het laden met 1/10 C. De delta-peak afslag werkt niet bij zo'n lage stroomsterkte en vaak zorgt een in de lader ingebouwde beveiliging er voor dat het laadproces na een bepaalde tijd wordt onderbroken. Als je alleen langzaam wilt laden dan is een simpele langzaamlader een betere oplossing.
__________________ Futaba FX-30 V3.0 NL, 2.4 GHz Robbe Telemetrie, Simprop Telemetrie met gesproken meldingen |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Lid sinds: 19 maart 2006 Locatie: Uithoorn
|
Als het snel laadbare sub-c cellen zijn dus met een snellader. Deze laders kunnen ook langzaam laden. De overige gewoon met de oude laders. Verdiep je maar eens wat er te koop is maar overleg hier even als je iets hebt gevonden. http://www.hobbyking.com/hobbyking/s..._Chargers.html http://www.modellhobby.de/Electronic...&t=9&c=26&p=26
__________________ Het probleem met vrije tijd is te voorkomen dat anderen die van jou gebruiken. Laatst gewijzigd door cdrom flyer; 6 februari 2012 om 10:03 |
| | |
| | #8 (permalink) | |
| Lid sinds: 31 augustus 2002 Locatie: Druten Leeftijd: 50
| Citaat:
www.modelbouwforum.nl/forums/modelbouw-faqs -> Accu's en laadtechnieken -> Nikkel Metaalhydride accu’s. respectievelijk ->Delta Peak laders/snelladers voor NiCd en NiMH Rekentooltjes voor kiezen van lader/voeding: www.scriptasylum.com -> electrical Zeer nuttige site voor e-volk, toevoegen aan favorieten?
__________________ Vriendelijke groeten • Get a life ... get a Watt-meter!!! • Drive Calculator • volts jolt • • zelfbouw e-motor tips • zelfbouw e-motor group • current kills • | |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |