![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 10 februari 2012 Leeftijd: 32
|
Ik weet dat dit niet over modelbouw gaat, maar hier zitten toch de experts op dit gebied. Nu is mijn vraag: Ik heb een paar verwarmde handschoenen, waar een lithium battery pack van 7,2 volt 2200mah bij hoort. Met een processor erin waarmee je het vermogen kunt instellen. Nu wil ik deze omruilen voor een nimh accupack 4800mh, deze heb ik al voor m'n voerboot Dit heb ik ook al geprobeerd. Maar als ik dan de spanning meet als de handschoen aan is. Gaat het voltage op spannigsmeter bij de lithium op en neer(snel tussen de 3v en 7.3v). En bij de nimh heb ik een constante spanning. De handschoen warmt gewoon met de nimh. Zou dit schadelijk kunnen zijn voor de handschoen. Volgens mij niet want 7.2v is 7,2v of zit ik dan fout. mvg Roy Timmermans |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 13 augustus 2008 Locatie: Amsterdam Leeftijd: 53
|
Het kan zijn dat de Lipo niet goed meer is. De handschoen gaat dan aan, de spanning zakt snel en de electronica slaat af, spanning stijgt weer en de electronica slaat weer aan etc. etc. Kun je de lipo testen met een lader/ontlader? Warmt de handschoen ook op met de Lipo? Wat is de spanning van de NiMH als de handschoen aan staat? |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 10 februari 2012 Leeftijd: 32
|
Sorry voor m'n late reactie. Carnaval is al langzaam begonnen in limburg...haha Eigenlijk is m'n belanrijkste vraag of het schadelijk kan zijn als ik de nimh inplaats vd lipo aansluit? Ik heb de nimh met de handschoen aan gemeten, deze zakt dan 0,5 volt. naar 7.3 volt. Ik heb de lipo ook nog een keer gemeten als de handschoen aan is(met batterij helemaal gelADEN). Nu blijft ie heel snel op en neer gaan tussen de 5,3 volt en 7,3 volt. |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 12 oktober 2004 Locatie: Hoek van Holland Leeftijd: 30
|
Dan is de lipo waarschijnlijk gewoon niet goed meer...... Door de belasting zakt het voltage , proccessor pikt dit op , ziet een voor lipo te lage spanning en schakelt af , voltage stijgt en de boel slaat weer aan en het kringetje begint van voor af aan. Ik zou gewoon opzoek gaan naar een lipo'tje met een beetje goede C-rating voor het ontladen.
__________________ FG:marder FSracing Baja1000Serpent:impact m2(2),excel,Traxxas:T-maxx2.5R,RevoS23,Jato3.3,Summit Mugen:MBX5R+5T Electro's:ARX 540 dirtbike Losi xx4(2) tamiya's en marui's Micro: Xray:m18mt/NT18T/NT18MT |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |