![]() |
| | #16 (permalink) | |
| Lid sinds: 16 november 2004
| Citaat:
| |
| | |
| | #17 (permalink) |
| Lid sinds: 8 juli 2003 Locatie: Mijdrecht Leeftijd: 24
|
gldr mag je mij vertellen waarom ik hier een energiestation heb met een 12V 7AH loodgel accu, die luchtdicht zit afgesloten??? iig net zo luchtdicht als zijn koffertje
__________________ Mvg. Alwin ►Trucks: Liebherr LTM1090/2 [Bouwfase], Scania VSB met stenentrailer, Scania Torpedo Bergingswagen ►De Asfalt Rockers Liever 8 plofjes, dan 6 die er klappen |
| | |
| | #18 (permalink) |
| Lid sinds: 28 oktober 2003 Locatie: Maasland Leeftijd: 65
|
Zo luchtdicht afgesloten is dat koffertje niet, want hoe weet jij anders hoe de accu er uit ziet Maarre, ik heb hier ook zo'n ogenschijnlijk hermetisch afgesloten accu (12V/15Ah/Yuasa/noodstroomvoorziening). Deze heeft een paar dunne plekken in de bovenzijde van de behuizing. Die dienen als veiligheidsventiel als er in de accu door één of andere mishandeling te veel druk opbouwt. Desondanks lukt het sommigen dan nog steeds om de accu 'boem' te laten doen.
__________________ Jan Als je werk je hobby is, heb je altijd vrije tijd. |
| | |
| | #19 (permalink) |
| Lid sinds: 8 juli 2003 Locatie: Mijdrecht Leeftijd: 24
|
__________________ Mvg. Alwin ►Trucks: Liebherr LTM1090/2 [Bouwfase], Scania VSB met stenentrailer, Scania Torpedo Bergingswagen ►De Asfalt Rockers Liever 8 plofjes, dan 6 die er klappen |
| | |
| | #20 (permalink) |
| Lid sinds: 16 november 2004
|
Cheeta, Ik ken deze accu niet, maar per definitie komt bij het laden van een gel accu net als bij het laden van een gewone loodaccu hydrogen (waterstof gas) vrij. Als de accu 'dicht' zou zijn, dan zou deze zich na een aantal keren laden als het ware opblazen. Derhalve zijn ook gel accus niet geheel luchtdicht. Concludeered, er komt bij het laden steeds een beetje Hydrogen vrij. Als dit niet weg kan en geconcentreerd blijft in de gesloten ruimte, dan geeft dit een explosie gevaar bij gebruik van electronica in dezelfde ruimte. |
| | |
| | #21 (permalink) |
| Lid sinds: 25 april 2005 Locatie: Nijmegen Leeftijd: 61
|
Maar dan zou dit betekenen dat een Gelaccu na iedere lading energie zou verliezen, dus dat klopt volgens mij niet. Zo'n afgesloten Gelaccu is echt helemaal dicht en zal geen gassen verliezen tijdens normaal laden of tijdens normaal gebruik. Alleen als er iets foutgaat tijdens laden en de druk te hoog oploopt, kan er een ventiel opengaan en druk afgeblazen worden, de accu heeft daarna dan minder capaciteit.
__________________ < Frank_________________pa0fbk |
| | |
| | #22 (permalink) |
| Lid sinds: 28 oktober 2003 Locatie: Maasland Leeftijd: 65
|
Dat klopt, het vrijgekomen waterstofgas wordt in de platen geresorbeerd. Alleen als de accu mishandeld wordt komt er gas vrij. Lees de faq: http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/...cle.php?aid=37 Er is een apart hoofdstukje over gel-accu's.
__________________ Jan Als je werk je hobby is, heb je altijd vrije tijd. |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |