![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 25 juni 2003 Locatie: Groningen Leeftijd: 31
|
capaciteit dubbel instellen of software laten upgraden
__________________ Vliegclub : http://www.avio-eelde.nl/ | Lavi, Long Fox, Edge 540, Fly eagle jet trainer, MD530, Agusta 109, Ryan STA, Vampir, T-Rex 600 FBL, Epsilon F3J, F-86 sabre nano |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 28 oktober 2003 Locatie: Maasland Leeftijd: 65
|
Vergeet dat upgraden maar. Dit kost exclusief btw en porto € 65,-. Aangezien dit uitsluitend in Duitsland wordt gedaan, kom je in het totaal waarschijnlijk op zo'n € 100.- uit. Wat daarbij aan de lader verandert? Alles! De oude lader wordt ingenomen en je krijgt een nieuwe. Het enige spectaculaire verschil tussen de oude en de nieuwe versie is, dat LiMn vervangen is door LiPo en dat er met 1 x c wordt geladen. Zoals Tadango al opgeeft kun je de lader natuurlijk foppen, door de dubbele capaciteit op te geven. Voor een 1500mAh pakket tik je dan 3000mAh in en dan laadt-ie wél met 1 x c. Als er toch belangstelling is voor zo'n upgrade: je kunt de lader zelf naar Graupner sturen, maar je kunt 'm ook naar de desbetreffende servicedienst sturen. Aangezien deze laatste nu toch deze posting zit te typen kun je via een pb'tje daarover dan verder corresponderen.
__________________ Jan Als je werk je hobby is, heb je altijd vrije tijd. |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Lid sinds: 20 september 2004 Locatie: Diest (BE) Leeftijd: 36
|
Ik werk al een jaar nu met de ultra duo plus 30, nog nooit problemen mee gehad. Capaciteit instellen en lader laadt altijd met 1C, zoals het moet zou ik zeggen. Lader laten upgraden? welke funkties zou hij dan nog meer moeten krijgen? Ik denk dat hier de vergissing wordt gemaakt met de ultra duo plus II, origineel van huize Schulze (ISL6-330D), die gaat al een paar jaartjes langer mee en kon vroeger nog geen LiPo's laden, maar wel na een upgrade. |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Lid sinds: 4 mei 2003 Locatie: kasterlee
|
Het gaat wel degelijk over de ultra duo plus 30 van graupner. Het is duidelijk in de handleiding te lezen dat je met een 1/2 C laad. hier is een link van de nederlandse handleiding http://www.model-racing.nl/tips/Grau...%2030%20NL.pdf |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Lid sinds: 20 september 2004 Locatie: Diest (BE) Leeftijd: 36
|
Dan heb ik blijkbaar al een upgrade van meer dan een jaar oud, is wel een duitse versie (in Dortmund gekocht), misschien heeft dat er iets mee te maken, want mijne laadt wel degelijk met 1C.
|
| | |
| | #8 (permalink) |
| Lid sinds: 28 oktober 2003 Locatie: Maasland Leeftijd: 65
|
De Ultra Duo Plus 30 heeft 2 jaar geleden een update gekregen, waarbij LiMn is vervangen door LiPo en de laadstroom is aangepast naar 1 x C
__________________ Jan Als je werk je hobby is, heb je altijd vrije tijd. |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Lid sinds: 5 juni 2004 Locatie: Capelle a/d IJssel Leeftijd: 52
|
twee jaar geleden de Ultra Duo Plus 30 in Dortmund gekocht meende dat een upgrade mogelijk was. behalve gewoon met 1 C laden biedt de nieuwe versie ook aantal cel detectie als ik het me goed herinner als er niet meer voordeel is ga ik nog maar even verder met deze Erik |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |