Modelbouwforum.nl

Ga terug   Modelbouwforum.nl > Algemeen Modelbouw > Accu & laad techniek

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
Oud 1 november 2006, 19:25   #1

Manuel's schermafbeelding

Standaard accu solderen + lader

Vraag 1
Ik wil dus 8 penlitesvan 1900mAh aan elkaar gaan solderen :P. (accu dus)
Alleen heb nog geen flouw idee hoe (heb het nog nooit eerder gedaan).
Wie kan mij dit uitleggen ?
Vraag 2
Als ik dus die penlites heb gesoldeert dan zul je ze ook moeten opladen .
Ik heb dus nog 2 laders van mijn broer maar ik heb dus bijna geen verstand van electronica (zal nog wel even duren voor ik het op school krijg ).
Mja dit staat op de 1ste lader

robbe lader 5r no.8308
60mA 60mA 140mA 180mA 500mA en dan in het klein max. 700 mA

En de andere is met instel knop van nul tot en met 15 minuten die 'rateld' en dan terug loopt.
Er staat op

acoms
quick charger
for Ni-Cd battery
56N - 1200c
Input : dc12 volt
output:dc 6 volt
7,2volt

Dus ik zou graag weten welke lader te gebruiken + hoelang.
Of zou ik een nieuwe lader moeten kopen?
B.v.d. manuel
Manuel is offline   Met citaat reageren
Oud 1 november 2006, 22:01   #2

Leeftijd: 24
Standaard

met de robbe lader 5 moet het kunnen, gewoon aan de 180 uitgang maken, en dan een uurtje of 15 wachten, dan is je accu zeker vol

(die andere lader is namelijk alleen voor 6 en 7.2 volt packs, oftewel 5 of 6 batterijen, niet 8 )

hoe te solderen?
benodigd: een goede soldeerbout met voldoende vermogen (minstens 40 watt)
electronica soldeertin
stukjes dik koperdraad, of speciale accu-plaatjes, die dus om tussen de batterijen (vanaf hier heten ze cellen ) te plaatsen.
eventueel S-39, maar dit bevat zuur, dus je kan het gebruiken om een klein stukje te vertinnen (met het soldeertin) en dan goed afspoelen zodat er geen s-39 achterblijft) en dan als je van alle cellen beide kanten vertint hebt, kun je ze aan elkaar gaan solderen met de koperen staafjes of plaatjes.