![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #16 (permalink) |
| Lid sinds: 6 september 2003 Locatie: Zierikzee Leeftijd: 45
|
Dat je ze absoluut niet verder mag ontladen dan 3 volt per cel is wel bekend ondertussen. Probleem is dat ik niet brushles rijd. Ik gebruik op dit moment een ko propo 1200 regelaar. Controle op ontlading wordt dan wel erg lastig. |
| | |
| | #18 (permalink) |
| Lid sinds: 25 maart 2008 Locatie: - Rotterdam - Leeftijd: 17
|
Hallo allemaal, Even een vraagje tussendoor, kan ik lipo laden met mijn Graupner Ultramat 10, en dat ik niet per ongeluk de lader van me vader er mee sloop of de accupack?
__________________ E-Firestorm Mamba Max Pro 3700kv - BigScale FG Marder 23cc - Kyosho Pureten Alpha EP 4700kv Drift |
| | |
| | #19 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 27 augustus 2002 Locatie: Woerden Leeftijd: 56
|
Klopt helemaal Marek maar als je de LiPo zo ver ontlaad dat de motor al slechter begint te presteren dan ben je al te laat! Een LiPo accu zal dan al heel snel schade oplopen en binnen vrij korte tijd de geest geven. Het gebruik van een goede regelaar met een LiPo afslag is dus zeer sterk aan te raden (eigenlijk noodzakelijk). Banana, kijk even in de gebruiksaanwijzing, daar staat precies in wat deze lader kan en mag laden. Hij kan LiPo´s laden maar of hij jou LiPo kan laden moet je dus bekijken aan de hand van de gegevens van jou LiPo en de lader.
__________________ Groeten, Ernst Grundmann |
| | |
| | #20 (permalink) |
| Lid sinds: 30 juni 2008
|
hé Bull. Ik heb gister een Yeah racing lipo 7.4V 3200Mah 20c pack geprobeerd in een off-road 2wd. En ben zo onder de indruk dat ik de 3x yeah racing lipo 7.4v 3200mah 20c packs met de lader (waar ik goede reacties van heb gehoord) heb besteld. Ik was Nog geen 140 euro kwijt. Kort om, een goede combi voor een verschikkelijk goede prijs op rcmart.com. |
| | |
| | #21 (permalink) | |
| Lid sinds: 12 oktober 2004 Locatie: Hoek van Holland Leeftijd: 30
| Citaat:
Heb die kunnen vergelijken met een Team Orion 4800 platinum en de Yeah racing heeft zelfs nog iets meer power als de Orion ![]() Ik zou overigens ook ff in hun E-bay winkel (Dinball) kijken Bij een combi van 3 accu's scheelde het al een euro of dollar (weet ik ff niet meer) of 10
__________________ FG:marder FSracing Baja1000Serpent:impact m2(2),excel,Traxxas:T-maxx2.5R,RevoS23,Jato3.3,Summit Mugen:MBX5R+5T Electro's:ARX 540 dirtbike Losi xx4(2) tamiya's en marui's Micro: Xray:m18mt/NT18T/NT18MT | |
| | |
| | #23 (permalink) |
| Lid sinds: 12 oktober 2004 Locatie: Hoek van Holland Leeftijd: 30
|
Deze aanbieding is afgelopen maar gebruik hem nog om ze makkelijk te kunnen vinden Yeah Racing (#LP-0040) Li-Po Pack 7.4V 4000mAh 25c - eBay, Cars, Radio Control Parts Access., Radio Control Control Line, Toys Hobbies. (Eindtijd 17-jul-08 11:05:55 CEST)
__________________ FG:marder FSracing Baja1000Serpent:impact m2(2),excel,Traxxas:T-maxx2.5R,RevoS23,Jato3.3,Summit Mugen:MBX5R+5T Electro's:ARX 540 dirtbike Losi xx4(2) tamiya's en marui's Micro: Xray:m18mt/NT18T/NT18MT |
| | |
| | #25 (permalink) |
| Guest
|
Terugkomend op het voorkomen van te ver ontladen als je geen regelaar met automatische spannings afslag hebt. Ik liep toevallig tegen dit gadget aan: Hobbycity Online R/C Hobby Store : Wireless battery tracker (6s & up to 300mtr) 869.5Mhz $29.95 Geen idee of het goed werkt. Misschien heeft iemand hier ervaring mee? |
|
| | #26 (permalink) |
| Lid sinds: 6 december 2008 Leeftijd: 81
|
Ik ben in het bezit van een swallow ac/dc lader type T2M met daarbij een bos snoeren en een art-tech lipo laadbare accu 1800 mah, 11.1 volt mijn vraag is nu, wie kan mij helpen aan een schema voor het aansluiten van deze draden tussen de lader en de accu? |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |