![]() |
| | #33 (permalink) |
| Lid sinds: 14 september 2005 Locatie: Aarle-Rixtel Leeftijd: 39
|
M'n broer heeft al z'n LiPo's in een koffer zitten. Koffer bestaat uit meerdere vakken, er is ook een vak voor lege LiPo's. Hier past alles in wat ie (als ie goed z'n best doet), in een dag leeg kan vliegen. Na het laden gaan LiPo's op de normale plaats in de koffer terug. Simpeler kan het volgens mij niet. Ik zocht er zelf ook iets voor, koffer ligt al klaar, ga het ook zo doen.
__________________ Modelvliegclub de Sticks |
| | |
| | #34 (permalink) | |
| Lid sinds: 30 augustus 2005 Locatie: Den Haag (lid GMVC) Leeftijd: 39
| Citaat:
De zelfontlading van een lipo is dermate beperkt dat zelfs een beperkt actief vlieger altijd met een lipo naar het veld gaat waar nog 95% van de capaciteit in zit als hij die lipo direct had geladen na thuiskomst van de vorige vlucht. Ben je een beetje zuinig op je lipo's, dan gebruik je nl. je timer op je zender en tune je die zodanig dat je altijd een kwart overhoudt als ie piept. Met andere woorden: gewoon direct na het vliegen laden en dan heb je zo'n schuif / markeermogelijkheid ook niet nodig. Wat ik wel doe is m'n lipo's per type nummeren met romeinse cijfers. Op die manier weet ik altijd wel welke ik moet laden thuis. Mocht dat laatste een probleem zijn, koop dan een extra lipo-bag (zo'n brandvertragende van HobbyCity); eentje voor de lege, eentje voor de volle
__________________ “You’re gonna need a bigger boat" Calmato Sport / het nodige schuim / Funcopter / GURU-Z 300 / V120D01 | |
| | |
| | #35 (permalink) |
| Lid sinds: 2 mei 2004 Locatie: Wijchen Leeftijd: 20
|
Volle lipo's in de ene lipobag, lege lipo's in de andere lipo bag (met leeg erop )
__________________ (\__/)This is Bunny,Copy Bunny into your signature (='.'=)to help him on his way to world domination. |
| | |
| | #37 (permalink) | |
| Guest
| Citaat:
Het is beter voor de lipo zelf als je deze bewaard met ongv. een 40% lading. Dus niet helemaal leeg en ook niet helemaal vol laden direkt na gebruik als je weet dat je ze een tijd lang niet zal gebruiken. Maarjah....als verfente hobbyisten krijgen die lipo's natuurlijk geen kans om eenw eek 'zomaar' niks te liggen doen | |
|
| | #38 (permalink) | |
| Citaat:
Ik weet niet wat jouw motivatie is achter je stelling (ben er wel benieuwd naar), maar ik ken wel het verhaal dat een lipo in theorie “overladen” zou kunnen zijn. Denk dan aan onder koude omstandigheden in de schuur laden waardoor er feitelijk te veel ingestopt is. Als je de lipo dan opslaat in een warmere ruimte, kan ie dus ook bol gaan staan. Ik weet niet of dit theoretisch is, of ook daadwerkelijk wel voorkomt. Voor mij is het wel een reden om mijn zwaardere (lees: gevaarlijkere / duurdere) lipo’s enigszins te ontladen voordat ik ze lang opberg. Opbergen en laden gaat sowieso in de berging in een lipobag onder een rookmelder en met een brandblusser stand-by (uiteraard sproeischuim en geen Co2-blusser).
__________________ “You’re gonna need a bigger boat" Calmato Sport / het nodige schuim / Funcopter / GURU-Z 300 / V120D01 | |
| | |
| | #39 (permalink) | |
| Guest
| Citaat:
Wat ik daaraan dan nog toe moet motiveren mag je me even vertellen. | |
|
| | #40 (permalink) | |
| Citaat:
Ik heb ooit een verhaal gelezen over dat "overladen", handel daarnaar uit veiligheidsoverwegingen (kleine moeite), maar heb geen idee of dit nou zo'n reeel issue is. Misschien heb jij een hele andere motivatie?
| | |
| | #41 (permalink) |
| Guest
|
Ik lees zo nu en dan ook nog wel eens wat. zoals hier b.v. En kom diverse keren eenzelfde statement tegen dat je voor lange termijn bewaren je lipo best tot 40 a 50% kan laden en niet meer. Maargoed. wat is lange termijn bewaren ? langer dan een week, een maand ....? En zolang blijven m'n lipo's toch echt niet liggen |
|
| | #42 (permalink) |
| Lid sinds: 27 juni 2005 Locatie: N.gein
|
ander idee, Ik gebruik lipo's met losse goudstekkers, om die stekker zit altijd een stukje aquariumslang voor de isolatie. nu heb ik om deze slang een rood en een zwart stukje krimpkous zitten. rode kant richting accu: accu vol zwarte kant richting accu: accu leeg. Met een markeerstift de helft zwart: werkt niet, stift slijt er af Met een ringetje krimpkous: werkt niet , kousje schuift naar de andere kant. Door het slangetje op te trompen voorkom je dat de ringen krimpkous van het stukje slang schuiven. Succes ermee. Sjors. |
| | |
| | #43 (permalink) |
| Lid sinds: 21 oktober 2008 Locatie: soest Leeftijd: 28
|
wat doen jullie moeilijk zeg 1 ga naar de blokker 2 koop twee knikkerzakken een rode en een groene je weet wel die dingen van stof met zon touwtje erdoor 3 rood is leeg groen is vol en ze zijn nog eens mooi zand en stof vrij opgeborgen ook |
| | |
| ||||||
![]() |
| Labels |
| indicator, lipo |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |