![]() |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 21 juli 2005 Locatie: Schaijk, N-Brabant Leeftijd: 21
|
met hoeveel het mág, is afhankelijk van accu zelf (merk/type) maar zelf gebruik je meestal 10% van totaal amperage. jij hebt 7.2Ah /10 is dus 0.720 Ah. en dan pak je wat het dichtste bij dat amperage komt (druppellader) of je stelt dat in in je computerlader (als dat kan?)
__________________ You can't only gather knowledge in your life, you also need skills |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 27 augustus 2002 Locatie: Woerden Leeftijd: 56
|
Een loodaccu moet je laden met een lader die ingesteld is op de maximale celspanning. Zoals Wingman al schreef is maximale stroom die er mag lopen afhankelijk van het merk en type accu. Voor heel veel loodaccu's die in de modelbouw worden gebruikt (SLA accu's) kan je echter wel 0,3C aanhouden. Minder mag wel maar dan duurt het laden zoveel langer. Minder dan 0,1C is weinig zinvol. Dan zal je de accu nauwelijks opladen. Voor jouw accu zal dat dus inhouden dat je lader ingesteld moet staan op 13,8V en een maximale stroom van 2,4Amp. Wil je meer weten over de loodaccu lees dan DIT stukje eens door. Succes.
__________________ Groeten, Ernst Grundmann |
| | |
| | #4 (permalink) | |
| Lid sinds: 21 juli 2005 Locatie: Schaijk, N-Brabant Leeftijd: 21
| Citaat:
zeker een aanrader om te lezen!!
__________________ You can't only gather knowledge in your life, you also need skills | |
| | |
| | #5 (permalink) | |
| Lid sinds: 23 juli 2009 Locatie: Enschede Leeftijd: 40
| Citaat:
| |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 27 augustus 2002 Locatie: Woerden Leeftijd: 56
|
Dat klopt wel maar het laden duurt dan wel erg lang. Auto accu's kunnen meestal met wel meer stroom geladen worden. Hoeveel? Dat is dus afhankelijk van de fabrikant, daarvoor moet je de gegevens van die fabrikant er op nazien. Over het algemeen kan je wel zeggen dat de meeste auto accu's geladen kunnen worden met een stroom van wel 0,3C. Dat is dus 20A in dit voorbeeld.
__________________ Groeten, Ernst Grundmann |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Lid sinds: 7 september 2010 Leeftijd: 28
|
Dag allemaal ik heb een loodbatterij van 12 en 10A . Mijn vraag is in welke instelingen mag is dat laden vb: lipos laat ik onder lipo, dus lood onderwat mag ik dat laden onder pb of blei of nc dat weet ik dus niet kan er iemand helpen dank u.
|
| | |
| | #9 (permalink) | |
| Lid sinds: 28 december 2008 Locatie: Heel ver in het zuiden richting de zee Leeftijd: 38
| Citaat:
D.w.z een laadstroom van 1/10 van de Capaciteit van je accu. In jouw geval dus opladen met 1,2 resp. 1.0A. De stand Nc staat voor NikkelCadnium ofwel de voorloper van de NiMh (Nikkel-metaalhydride).
__________________ My spare time is controlled by a Weatronic FX-30 2,4 Ghz dual FHSS | |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |