![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #16 (permalink) |
| Lid sinds: 30 maart 2007 Locatie: Delft, ZH Leeftijd: 18
|
Zonnecellen zijn 65 gram, Penlite 2500mAh 25 gram 4 penlites 2500mAh 100 gram. Motor, 5 gram Ontvanger 5 gram Regelaar 5 gram. 2 servo's 10 gram Nu zit ik al op 190 gram, en dat is zonder vliegtuig, alleen de hardware
__________________ ex-modelbouwer inmiddels |
| | |
| | #17 (permalink) |
| Lid sinds: 8 april 2009 Leeftijd: 18
|
Wat voor elektromotor adviseren jullie dan bij dit vliegtuig: Batterijen: 100 gram (Vier NiMh cellen) Zonnecellen: 65 gram Overige elektrische dingen (servo's, ontvanger):50 gram Motor: 50 gram (X-FLy 280) Frame: de rest Staat bij de motor: Tot modellen met 1,60 spanwijdte |
| | |
| | #19 (permalink) |
| Lid sinds: 16 februari 2007 Locatie: Deventer Leeftijd: 44
|
...alleen weegt een speed 280 rond de 40 gram.
__________________ Groet, Arjan. Mijn vloot __Fotoalbum VGG leden Dé database Vintage Glider Group website |
| | |
| | #20 (permalink) | |
| Citaat:
Die gebruikt 150 Watt!
__________________ ex-modelbouwer inmiddels | |
| | |
| | #21 (permalink) |
|
Het probleem is niet de motor maar de energie die je maximaal uit je cellen haalt. Je kunt er zoals je zelf al had uitgerekend niet meer dan die 8W uit toveren, een andere motor helpt dan niet. Waar jij tegenaan loopt is de reden dat er niet meer met zonne-energie in vliegtuigen wordt gewerkt. Het is niet rendabel.
__________________ Groet, Arjan. Mijn vloot __Fotoalbum VGG leden Dé database Vintage Glider Group website |
| | |
| | #22 (permalink) |
|
Zo'n motor lijkt mij verstandiger: Hobbycity Online R/C Hobby Store : 1404N 2290Kv 9.2g 3.5A 160g Thrust Outrunner $10.50 Ongeveer 20 Watt...
| | |
| | #24 (permalink) |
|
Het lijkt me meer reeel om een zwever van 150 gram te bouwen met een 20 gram lipo 12 gram motor 5 gram ontvanger 2x 3 gram servo's 6A regelaar 5 gram
| | |
| | #25 (permalink) | |
| Citaat:
| |
| | |
| | #26 (permalink) |
| Guest
|
Wat betreft spullen.. pak een 240mAh 2 cells lipo, een 14 grams buitenlopertje met een 7 grams regelaartje en 3 gram ontvangertje. Die spullen bestaan allemaal en zijn tegen een heel vriendelijke prijs te krijgen. Koppel daar 2 goedkope 4 grams servootjes aan. Dan kom je in totaal, inclusief je zonnecellen en een frame, op een vlieggewicht van rond de 130 gram uit. Dat gaat dus zeker weten vliegen, de vraag is dan alleen nog of je dan uit je zonnecellen voldoende stroom kunt trekken om je accu niet leeg te vliegen. Ik vrees dat het antwoord daarop al gegeven is.. |
|
| | #27 (permalink) |
|
Het gaat hier om een profielwerkstuk. Het testen en bouwen van een werkend elektrisch systeem is dus het belangrijkst. We maken dus eerst een werkend elektrisch systeem en bouwen het vliegtuig er omheen. Tijdens het testen van de schakeling zal blijken hoe lang de boel het uithoudt. Het vliegen komt daarna pas.
|
| | |
| | #28 (permalink) |
|
@Henry (i?) Haha, dubbelpost, nog geeneens zover uit elkaar met gewicht Maar je moet uitkijken, als je even geen gas geeft, laad je de lipo met meer dan 1 Ampere op, en dat gaat hij niet leuk vinden
| | |
| | #29 (permalink) |
|
Je moet misschien net andersom rekenen. Je cellen leveren in het gunstigste geval 14W. Daar gaat de energie voor servo's en ontvanger af. En je motor werkt op een rendement van maximaal 70%. Je mag echt blij zijn als je 8W overhoudt. Met die 8W kun je 100 gram misschien in de lucht houden. En die 100 gram haal je nooit. Conclusie: onmogelijk. Nogmaals, als het zo makkelijk was werd het wel meer toegepast.
| | |
| ||||||
![]() |
| Labels |
| accu, overladen, profielwerkstuk, zonne-energie, zonnecellen |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |