![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #32 (permalink) |
| Lid sinds: 16 februari 2007 Locatie: Deventer Leeftijd: 44
|
En véél zwaarder. In alle mandragende electrovliegtuigen worden enkel lipo cellen gebruikt anders werkt ook dat niet.
__________________ Groet, Arjan. Mijn vloot __Fotoalbum VGG leden Dé database Vintage Glider Group website |
| | |
| | #33 (permalink) | |
| Guest
| Citaat:
En ook veel te zwaar. Wil je dit plan serieus uitvoeren en er succes mee hebben, is het eerste wat je moet doen, van het idee van NiMH cellen afstappen. Bedenk je ook dat die mylar folie waarschijnlijk niet sterk genoeg zal zijn om jullie ca. 400 gram wegende contraptie in de lucht te gaan houden | |
|
| | #36 (permalink) |
| Guest
|
Nu ja, dat hangt ook van de dikte af natuurlijk. Als je nu eens even een stapje terug doet. Je kiest oorspronkelijk op alle vlakken voor sterk verouderde en ook relatief loodzwarte techniek. Gewicht wat mee de lucht in moet en wat dus eisen stelt aan het vermogen. Eisen die je setup te boven gaan, als het tenminste de bedoeling is om 'self sustained' te kunnen vliegen. Dus: een licht brushless motortje etc. Qua kosten maakt dat nog niet eens uit, juist de brushless spullen etc zijn fors goedkoper geworden. Een brushless equivalent voor de speed280 kost waarschijnlijk hetzelfde als de echte speed280, als het tenminste geen merkmotor hoeft te zijn. |
|
| | #37 (permalink) |
|
Moet het per sé motor-aangedreven zijn? Ik denk dan dat je in de problemen blijft komen. Je hebt het zelf nu over 400 gram maar dat gaat dus niet werken met 8W. Neem je meer cellen dan neemt ook het gewicht toe en heb je dus ook weer meer vermogen nodig. Zonnecellen zijn niet de beste manier om een auto of vliegtuig aan te drijven, simpelweg omdat ze te zwaar zijn ten opzichte van hun geleverde energie. De 8W die ju nu ter beschikking hebt blijft, en die 65 gram enkel voor de cellen ook. Dat gaat NOOIT goed komen, wat voor motor of accu je er ook bij gebruikt. Denk ik
__________________ Groet, Arjan. Mijn vloot __Fotoalbum VGG leden Dé database Vintage Glider Group website |
| | |
| | #41 (permalink) |
| Lid sinds: 30 maart 2007 Locatie: Delft, ZH Leeftijd: 18
|
Nee, goed lezen Arjan, dat ging alleen over het gewicht wat dat mylar zou moeten kunnen dragen. Het lijkt mij mogelijk onder de 150 gram te blijven. Volgens mij kan dit wel lukken maar moet je extreem hoge eisen stellen aan een setup die net een super fragiel zwevertje in de lucht kan houden.
__________________ ex-modelbouwer inmiddels |
| | |
| | #42 (permalink) |
| Guest
|
Per cel? dan heb je helemaal geen mylar folie meer nodig, gebruik die cellen als vleugel! Nu ik de opdracht zie.. oooooh.. geen paniek, bouw gewoon een vliegtuigje wat vliegt met een 7 cellen NiMH op die speed 280 (dat kan gewoon) en lijm daar je zonnecellen op. Die zonnecellen zijn dan vrij nutteloos, maar je hebt geheel aan de opdracht voldaan. Ik was onder de indruk dat het de bedoeling was dat de accu ook geladen zou worden en je zo een autonoom vliegend iets moest bouwen. |
|
| | #43 (permalink) | |
| Lid sinds: 8 april 2009 Leeftijd: 18
| Citaat:
| |
| | |
| | #44 (permalink) | |
| Citaat:
__________________ Groet, Arjan. Mijn vloot __Fotoalbum VGG leden Dé database Vintage Glider Group website | |
| | |
| | #45 (permalink) |
| Lid sinds: 8 april 2009 Leeftijd: 18
|
Nieuwe insteek: Batterij: 7 cellen NiMh: 175 g Motor: Speed 280: 40 g Servo's en ontvanger: 40 g Zonnecellen: 65 g Frame: 80 g Totaal 400 gram Genoeg motorvermogen en genoeg batterij Het vliegt De zonnepanelen geven twee minuten extra vliegplezier (en duizend uur kopzorgen) |
| | |
| ||||||
![]() |
| Labels |
| accu, overladen, profielwerkstuk, zonne-energie, zonnecellen |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |