![]() |
| | #46 (permalink) |
| Lid sinds: 23 mei 2007 Locatie: Hoogvliet Leeftijd: 42
|
Mijn beste lader is de Schulze Chameleon ISL-636+. ![]() Ik heb hem al jaren, en na een firmware upgrade van Schulze zelf kan hij nu ook LiFe accus aan tot 12S. Maar voor mijn standaard RC spullen gebruik ik gewoon een Imax B6 of een T2M Swallow AC/DC EQ met ingebouwde balancers. Die doen het voor huis tuin en keuken gebruik prima en zijn een stuk lichter dan de Chameleon.
__________________ Mvg, Leo van Miert Stampede - Hyper ST brushless - Trophy Flux - Vorza Flux - SCRT10 - XTM Rail - Turnigy SCT 1:16 |
| | |
| | #47 (permalink) | |
| Lid sinds: 13 januari 2010 Locatie: Almere
| Citaat:
Weerstand cellen? Jeetje even een beetje electro 101 kan ook geen kwaad alvorens je begint met hoge spanning accu's en het laden hiervan. Limieten van laders is meestal Ampere of Vermogen. Zowel van de lader als van de voeding! Vermogen nodig om te kunnen laden: voltage x ampere laadstroom = watt Voorbeeld; Lader met de volgende specificaties 15A 150Watt op een voeding die 30A 300Watt kan leveren. Lipo 6S 5000mAh. Max laadstroom van de lader: 150W/(6x4.2V) = 5.95A laadstroom (net iets meer dan 1C). Terug over het topic item .... Gebruik EOS0615i DUO3 ... super kwaliteit en betrouwbaar.
__________________ T-Rex 500 ESP 3G FBL | Spectrum dx7 Laatst gewijzigd door doeLauw; 6 mei 2010 om 15:24 | |
| | |
| | #48 (permalink) | |
| Lid sinds: 2 maart 2008 Locatie: Tilburg Leeftijd: 31
| Citaat:
Volgens mij snap je zelf niet wat ik bedoel.... ![]() Een nieuwe cell kan iets meer weerstand bieden bij het laden. Ik heb een 2650mAh 6 cell lipo die ik kan laden met 13.25A ofwel 5C Maar ik heb ook een 4000mAh 6 cell lipo en die kan ik maar laden met een goede 11.5A, hoger wil mijn lader niet. Beide zijn voor laden met 5C geschikt. Het 4000mAh pakket zou zelfs met 20A geladen mogen worden. Dat trekt mijn lader niet maar dan nog zou mijn lader ook 13.25A moeten kunnen halen bij dit pakket omdat het net als het andere pakket een 6 cell lipo is. Enige wat ik kan bedenken is dat de weerstand in die cellen nog zo hoog is omdat het pakket nieuw is dat het maar met 12A gaat. Want in jouw formule: 330W(mijn lader)/25.2v (6x4.2v) = 13.09A Dat haalt hij bij het ene pakket maar niet bij de andere 6 cell. Meet ik het voltage dan zijn beide lipo,s gelijk....
__________________ Pilot RC 27% Extra, Lorenz high society, sebart wind S, EF extra 300 EXP, T7C. Laatst gewijzigd door r.marijnissen; 6 mei 2010 om 21:07 | |
| | |
| | #49 (permalink) |
|
Zie trouwens net de de 208B niet meer de zwaarste lader is bij hc: HobbyKing Online R/C Hobby Store : TURNIGY MEGA 400W Lithium Polymer Battery Charger $79.95 Is geen geld, bijna de helft van een icharger 208B 350W.
__________________ Pilot RC 27% Extra, Lorenz high society, sebart wind S, EF extra 300 EXP, T7C. Laatst gewijzigd door r.marijnissen; 6 mei 2010 om 19:12 |
| | |
| | #50 (permalink) |
| Lid sinds: 2 december 2007 Locatie: Eindhoven Leeftijd: 41
|
Let wel op hij kan maar 18V input aan en heeft > 15 volt nodig voor die 400 watt. Das niet makkelijk te regelen op het veld. Ik heb trouwens die MRGN 900, ben er zeker niet tevreden over. Zwaar en onbelast geeft hij een hoge pieptoon. Ik moet zeggen dat ik hem amper gebruik om te laden. Twee dikke PC voeding in serie zijn lichter en kunnen dat vermogen ook leveren en kosten de helft, wel een kleine belasting op de 5Volt. Bart,
__________________ MVSB , PilotRC Sbach 107" Electro , EF Extra 88" Electro, Flyfly MIG 29 (3 kW) met 2D trust vectoring. |
| | |
| | #51 (permalink) |
| Lid sinds: 1 augustus 2006 Locatie: Utrecht
| HobbyKing Online R/C Hobby Store : HobbyKing ECO6 50W 5A Balancer/Charger w/ accessories $18.99 Ook nog weer een slagje lichter dan de Imax b6, dit is echt een koopje volgens mij. En een extra feature lijkt het wel: 5 accu pakketten onthouden.
__________________ Tijd voor een andere handtekening... |
| | |
| | #52 (permalink) | |
| Citaat:
Manson 9602 doet hetzelfde maar kost iets van 210€ en weegt 5.8Kg Omdat die MRGN plat was leek me die makkelijker in te bouwen in een koffer ofzo dan zon manson en is goedkoper. pc voeding in serie, dus 2x12v= 24v. Maar dan neem je 2x een pc voeding, je belast de 5V uit gang wat maar hoe zet je ze in serie dan? Zal niet zo makkelijk gaan als bij een lipo neem ik aan. Of is het zo simpel als gewoon 2x de 12v pakket en in serie zetten?.... Neem aan dat het op zijn minst dezelfde voedingen moeten zijn voor goed gebruik maar hoe los je het punt dan op dat een pc voeding die zeg 40A levert. Dat hij die 40A levert over b.v 4 aparte lijnen? b.v 4x10A Of zet je die allen weer parallel ofzo? En dan van beide voedingen in serie.... Wel leuk dat er betaalbare 1000W laders beginnen te komen maar 1000+w voedingen die niet te zwaar/duur zijn blijven achter?
__________________ Pilot RC 27% Extra, Lorenz high society, sebart wind S, EF extra 300 EXP, T7C. Laatst gewijzigd door r.marijnissen; 6 mei 2010 om 23:19 | |
| | |
| | #53 (permalink) |
| Lid sinds: 20 augustus 2003 Locatie: Sassenheim Leeftijd: 42
|
Ik heb in de aanbieding voor 129 euro een Infinity-3 gescored. Ik heb direct alle pakketten ingeprogrammeerd en hij bevalt mij prima. Heerlijk vind ik de grafische weergave, de uitgebreide info en achteraf de status van de accu zoals de interne weerstand en piekvoltage. Ook de 2e uitgang met een autodetect van 1 tot 8 cellen is heerlijk voor de meeste van mijn apparaten, helaas schiet de amperage iedere keer op "auto" bij het opnieuw aansluiten, gezien ik het meeste kleine spul op 2A laad zou ik hem graag daarop willen houden. Zo'n BID chip lijkt mij ook heerlijk werken maar bieden veel van mijn accu's nu niet die ruimte, jammer vind ik ook de zeer kleine en onhandige stekker voor die chips en in de lader. Bij het correct gebruik van zo'n chip hoef je niets meer in te stellen maar vrees wel dat een stukje opmerkzaamheid verdwijnt.
__________________ Micro RS4: 100+ km/h, Mugen MRX4, Kyosho TF4-R spider, een ver verbouwde M18 en een Zoom400 voor het betere laagvliegwerk |
| | |
| | #54 (permalink) |
| Lid sinds: 12 oktober 2004 Locatie: Hoek van Holland Leeftijd: 30
|
Amperage ff opschroeven voor je gaat laden Roelof Een druk op de hot-key , amperage opschroeven tot 2 amp. en weer drukken... Dan blijft ie als het goed is op 2 amp staan en hoef je hem (zolang je de stroom er niet af gooit) alleen maar te starten Wel een geweldige lader idd... Nog geen moment spijt gehad ondanks dat ik destijds de volle bak heb betaald.
__________________ FG:marder FSracing Baja1000Serpent:impact m2(2),excel,Traxxas:T-maxx2.5R,RevoS23,Jato3.3,Summit Mugen:MBX5R+5T Electro's:ARX 540 dirtbike Losi xx4(2) tamiya's en marui's Micro: Xray:m18mt/NT18T/NT18MT |
| | |
| | #55 (permalink) |
| Lid sinds: 22 december 2003
|
Ik doe het nog steeds met mijn klasiekertje. bevalt me prima : 13s2p A123 high speed charging - RC Groups |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |