![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Guest
|
Ik heb een robbe powerpack compact 8487, bij het laden van NiMH cellen valt het me op dat de spanning aan het eind voordat hij op delta U afschakelt nogal wat oploopt, ik kom op 1,65V per cel bij een laadstroom van 700mAh bij een 2100mAh GP AA batterij(ja bij het laden staat er NM in het scherm om aan te geven dat er NiMh cellen geladen worden), heeft er iemand soortgelijke ervaring ? de software versie is 1.0 (zie je heel kort als je de lader onder spanning zet) is er ooit een hogere software versie uitgekomen ? Mark |
|
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 21 maart 2006
|
Dit is niet abnormaal, een volle NiMh cel is ongeveer 1.4V onbelast en tijdens het laden kan de spanning wel oplopen tot 1.65V. Als de cellen heet worden dan heeft de lader mogelijk zijn -Delta U gemist. Je laadt met 1/3C en dan is volgens mij de -Delta U ook kleiner dan bij laden met 1C. Als de cellen niet heet worden zou ik me geen zorgen maken. Ik ken jou lader niet maar misschien kun je de -Delta V instellen en wat lager zetten, dan slaat de lader eerder af.
Laatst gewijzigd door Halt; 24 mei 2009 om 10:35 |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Guest
|
Ok, ik was even bang dat er iets niet goed ging, de cellen zijn toch wel wat versleten, het is een delta U lader dus dat klopt wel, volgens wat ik gelezen heb werkt de delta U bij NiMH het beste bij een wat grotere laadstroom. http://www.mscomposit.com/editor/ima...ubor_11401.pdf Mark |
|
| ||||||
![]() |
| Labels |
| nimh, power peak compact, robbe |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |