![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #16 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 27 augustus 2002 Locatie: Woerden Leeftijd: 56
|
Dat idee heb ik ook, waarschijnlijk wordt de balance stekker verkeerd op de balancer aangesloten waardoor je bij één cel een te hoge spanning en de andere cellen een te lage spanning te zien krijgt. De moderne laders en balancers zijn heel goed beveiligd dus is de kans klein dat er iets mis gaat als je iets verkeerd aansluit. Je moet wel goed kijken wat er fout is gegaan en niet doordrukken en toch gaan laden. Dan kan er wel iets mis gaan! Kom je er niet uit ga dan naar iemand toe die kennis van zaken heeft en vraag om hulp. Een echte modelbouwer zal een "collega" altijd willen helpen.
__________________ Groeten, Ernst Grundmann |
| | |
| | #17 (permalink) |
| Lid sinds: 30 augustus 2010 Leeftijd: 34
|
Op de graupner zit een ingebouwde balancer. Je hebt het pinnetje met 'Ground' maar die sluit ik niet aan. Ik sluit hem dan aan op het pinnetje dat naast de ground zit anders geeft de lader aan dat er geen balancer connected is. Er zitten nog wel andere pinnetjes maar die zijn voor als je meer cellen hebt. Weten jullie toevallig of er in de omgeving Tilburg / den bosch / breda iemand woont die wil helpen? Bedankt alvast! |
| | |
| | #18 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 27 augustus 2002 Locatie: Woerden Leeftijd: 56
|
Dat Ground pennetje MOET je wel gebruiken. De eerste cel wordt aangesloten tussen Ground en de tweede pen. De tweede cel tussen de tweede en derde pen, en zo verder. Als je de eerste cel tussen de tweede en derde pen aansluit krijg je die verkeerde metingen zoals je in je eerste post meldde. Als je de Gound pen wel gebruikt en je krijgt foutmeldingen dan doe je waarschijnlijk nog iets fout. Sluit je de balans stekker niet perongeluk verkeerdom aan? Of is er misschien een draadje onderbroken of zo iets?
| | |
| | #19 (permalink) |
|
Ik heb hem nu aangesloten op de Ground enkel krijg ik dan de melding 'balancer not connected'. Balancer stekker wordt goed aangesloten anders krijg ik het stekkertje er niet eens in Voor zover ik kan zien etc is er geen draadje onderbroken. |
| | |
| | #20 (permalink) |
|
Problem Solved! geloof het of niet maar het is opgelost Bij de lader zaten ook adapters voor andere merken accu's. Ik sloot eerst de lipo rechtstreeks aan op de lader en heb nu geprobeerd om zo'n adapter te gebruiken. Nu geeft hij geen fouten meer aan! Toch bedankt allemaal voor jullie hulp |
| | |
| | #21 (permalink) |
|
Dan was de accu dus toch verkeerd aangesloten en met die adapter is dat opgelost. Misschien een beetje flauw maar, RTFM.
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |