![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 3 juli 2010 Locatie: Kedichem Leeftijd: 32
|
Hallo, Ik heb een vraag over de Sheperd banden SH10F451/10 Touring Front 26mm 45 Shore. Gister zocht ik op internet naar banden voor mijn RS4 EVO en kwam op de site van Sheperd Benelux en zag daar deze banden staan. Zijn deze geschikt om mee op een parkeerplaats te gaan rijden? Het is er vrij grof asfalt. en er staat vrij weinig info bij op de site. Shop Shepherd Tyres 1:10 Ik heb hier al gezocht maar het enige wat ik op "shepard banden" kon vinden waren topic's over banden waar in iemand van Team Sheperd had gereageerd en dus niets over de banden van het merk sheperd. ook heb ik Sheperd een mail gestuurd maar ik kreeg een auto respond dat ze tot de 31ste afwezig zijn. Graag hoor ik van jullie wat voor banden dit zijn. Groet, Jasper |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 20 augustus 2003 Locatie: Sassenheim Leeftijd: 42
|
Dit zijn gewoon Enneti foambanden. De shore geeft de hardheid aan: - hoe harder des te minder slijtage - hoe harder des te minder grip
__________________ Micro RS4: 100+ km/h, Mugen MRX4, Kyosho TF4-R spider, een ver verbouwde M18 en een Zoom400 voor het betere laagvliegwerk |
| | |
| | #3 (permalink) | |
| Citaat:
Maar zouden ze geschikt zijn voor een parkeerplaats of zijn foambanden enkel voor tapijt of zo? Srry heb hier echt geen verstand van. Bij 1:1 weet ik het allemaal wel maar daar rijd niemand op foambanden. | |
| | |
| | #4 (permalink) |
|
Zou dus wel moeten gaan als ik het hier lees. http://www.modelbouwforum.nl/forums/...tml#post543625 Gelukkig kwam ik met Enneti wel verder Thanks. |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Lid sinds: 10 februari 2004 Locatie: Zoetermeer Leeftijd: 24
|
Ze zijn rond, zwart... lijkt me dat je daar mee op een parkeerplaats kunt rijden? Slijtage zal allicht hoger zijn dan met een rubberen (dit is Foam Rubber) band zijn, maar de grip is ook een stuk hoger, en de prijs als het goed is lager.... Overigens is Shepherd Benelux op vakantie, maar wordt zo van tijd tot tijd, heel sporadisch de mail nog wel gelezen. Groet Robert
__________________ Sponsored by: BD-Racing, Speedtech RC, Thunder Tiger and Airbrush-Attack. Supported by: Shepherd and TeamC Benelux |
| | |
| | #6 (permalink) |
|
Een foamband werkt prima alleen zijn er zaken waar je rekening moet houden tov. rubberen banden. Ze worden kleiner en kan een onbalans veroorzaken in het rijgedrag en de grip zal anders zijn (meestal beter)
__________________ Micro RS4: 100+ km/h, Mugen MRX4, Kyosho TF4-R spider, een ver verbouwde M18 en een Zoom400 voor het betere laagvliegwerk |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Lid sinds: 13 september 2004 Locatie: Tilburg Leeftijd: 41
|
voor op parkeerplaatsen rijden komt het niet zo precies, meestal grof asvalt met veel rotzooi en olie erop. gewoon goedkoope foambandjes erop gooien. dan heb je al grip genoeg. mocht je interrese hebben heb ik nog wel een haffel gebruikte bandjes die voor de wedstrijden niet meer goed zijn, tegen een kleine vergoeding. mvg Hans
__________________ Xray nt1 2009 ec, xray XII link, xerun 120a 1s, lrp X11, novarossi 12-3sct, pico evo4, mp blizzard 800 watt, valenta triagle, graupner mx16s, sanwa m11, Xray T2-009. |
| | |
| | #9 (permalink) |
|
Hans je hebt PM. De parkeerplaats is precies zo als je hem omschrijft Ik heb er binnen 10 min al eens een set slicks helemaal kapot gereden. Bleek later wel dat het een zachte compound was en de buitentemperatuur was ook 25+ en het asfalt minimaal 30+ Met mijn 1:1 ervaring wist ik achteraf wel dat een zachte band dan eigenlijk niet goed is. Maar dat is wel weer het leuke van RC er zijn veel dingen die overeen komen. mvg Jasper |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Lid sinds: 13 september 2004 Locatie: Tilburg Leeftijd: 41
|
pm terug
__________________ Xray nt1 2009 ec, xray XII link, xerun 120a 1s, lrp X11, novarossi 12-3sct, pico evo4, mp blizzard 800 watt, valenta triagle, graupner mx16s, sanwa m11, Xray T2-009. |
| | |
| | #11 (permalink) | |
|
Even hier op terug komend. Ik heb vorigeweek zondag reactie gehad van Shepherd (erg netjes op zondag al ipv maandag dat ze er weer zouden zijn) Citaat:
Gelukkig geen verkoper die mij een paar sets in mijn handen wil duwen. | |
| | |
| | #12 (permalink) |
|
Maar voor een 15 euro een set rondom kan je het allicht wel eens proberen.....
| | |
| | #13 (permalink) |
|
Dat is zeker waar. kost natuurlijk weinig. Maar aan de andere kant kost een setje nep rubber bij conrad en zo ook haast niets. Wellicht een keer een vergelijk gaan doen. ze zijn sowieso niet op voorraad nu. |
| | |
| | #14 (permalink) |
| Lid sinds: 10 februari 2004 Locatie: Zoetermeer Leeftijd: 24
|
denk dat je op het setje "nep rubber" van conrad korter rijdt als een set foam, en minder grip hebt... maar beiden is "het proberen waard".... Groet robert
__________________ Sponsored by: BD-Racing, Speedtech RC, Thunder Tiger and Airbrush-Attack. Supported by: Shepherd and TeamC Benelux |
| | |
| | #15 (permalink) |
|
Ik had hier een setje oud foam maar daar zaten al wel wat scheuren in. Na nog geen 5 minuten had ik al 1 achterband waar de buitenste cm al volledig van weg was. maar dit kan natuurlijk heel goed omdat ze al gescheurd waren van L naar R Ik ga het denk ik beide proberen. Kijken wat mij het beste bevalt. Rijden kan ik toch niet hij staat heel vaak 180 graden om |
| | |
| ||||||
![]() |
| Labels |
| banden, hpi, nitro, rs4, sheperd |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |