![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 14 augustus 2010 Leeftijd: 16
|
hoi wat houd turns in van een electro brusles motor. ik heb gehoord dat hoeminder turn hoe sneller is. ik heb een 8.5T turns gezien. maar ik kan ook een 13 turns krijgen welke is dan beter. ik denk de 8,5 t omdat het getal minder word of niet ik hoor het graag alvast bedankt |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 20 augustus 2003 Locatie: Sassenheim Leeftijd: 42
| Wat heeft dat met de vraag te maken?????? Ja, een lagere turns is sneller maar er zijn dingen om rekening mee te houden - on- of offroad? (in een offroad wil je nit de snelste - kan de regelaar het aan? - in het geval van 8.4 volt of hoger: kan de motor het nog aan? - kan het model het aan? (heb je een grote spreiding van tandwielverhoudingen?)
__________________ Micro RS4: 100+ km/h, Mugen MRX4, Kyosho TF4-R spider, een ver verbouwde M18 en een Zoom400 voor het betere laagvliegwerk |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Lid sinds: 19 oktober 2009 Locatie: Hengelo (OV) Leeftijd: 16
|
Mij wordt vaak gezegd om geen brushless in een TT-01 te leggen, de auto/plastic zou er te zwak voor zijn (maar gebruikte jij een 3cell Lipo in je standaard TT-01?)
__________________ stadium thunder, TT-01 (2X), TL-01B, E-revo 1/16 VXL (3 CH silverlit in aanbouw) |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Lid sinds: 14 augustus 2010 Leeftijd: 16
|
nee dat niet dat is eff te gek ik had een keertje 2 keer een lipo 2 cel besteld en ik kreeg 2 verschilende 1 van 2 cel en 1 van 3 cel dus heb ik maar gehouden want die van 3 cel was 10 euro duurder dus 10 euro winst maar kan ik dus geen bruselus in me tt-o1 doen?? groeten |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Lid sinds: 14 februari 2009 Locatie: Lier BE Leeftijd: 19
|
Jawel dat kun je wel maar geen te snelle brushless. 17.5T Of 13.5T zou ik voor gaan.
__________________ Tamiya TRF417X - Tamiya TRF416WE - Tamiya F103 - Team Associated B4.1 WWW.TAMIYA.BE |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Lid sinds: 20 augustus 2003 Locatie: Sassenheim Leeftijd: 42
|
Het heet brushless !!!! (brush=borstel, less=loos -> borstelloos) Er kan prima een brushless in je auto. Hoe gekker jij het maakt des te sneller je TT01 versleten is of onderdelen gaat verliezen..... Maar de TT01 heeft een zeer beperkte keuze in tandwielen dus moet je niet te snel willen.
__________________ Micro RS4: 100+ km/h, Mugen MRX4, Kyosho TF4-R spider, een ver verbouwde M18 en een Zoom400 voor het betere laagvliegwerk |
| | |
| | #10 (permalink) | |
| Lid sinds: 19 oktober 2009 Locatie: Hengelo (OV) Leeftijd: 16
| Citaat:
P.S. welk ander chassis wil je dan gebruiken?
__________________ stadium thunder, TT-01 (2X), TL-01B, E-revo 1/16 VXL (3 CH silverlit in aanbouw) | |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Guest
|
Een zeer betaalbare, en ook nog eens redelijke snelle brusselus set voor je TT01 is deze: HobbyKing Online R/C Hobby Store : TP540-13.5T 3150kv Brushless R/C Car Motor w/sensor ![]() Met deze regelaar: HobbyKing Online R/C Hobby Store : HobbyKing Brushless Car ESC 30A w/ Reverse ![]() Vergeet dan niet om nog een setje extra borstels voor je motor mee te bestellen, altijd handig. Vriendelijke groeten, Aldert |
|
| | #13 (permalink) | |
| Lid sinds: 6 september 2008 Locatie: nijmegen Leeftijd: 14
| Citaat:
en is 30a niet erg weinig voor een 1;10 ik zou er 60 in zetten | |
| | |
| | #14 (permalink) | |
| Lid sinds: 14 april 2009 Locatie: Het land van Maas en Waal Leeftijd: 22
| Citaat:
Maargoed, dat hoeft natuurlijk niet te betekenen dat de motor continu zo hard belast wordt dat hij de gehele tijd 190 Watt gaat trekken.
__________________ | |
| | |
| ||||||
![]() |
| Labels |
| brushless motor, electro, motor, turns |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |