![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 11 januari 2011 Locatie: Drachten Leeftijd: 18
|
Hallo, Ik ben op zoek naar een nieuwe offroad auto. Nu leek mij de Tamiya cc 01 wel een goede keus(Ik heb hier al ervaring mee). Het liefst met een wrangler body. Maar volgens de site van Tamiya is hij al discontinued. Is het nog een goed plan om nog een cc01 te kopen of kan ik beter naar een andere auto kijken i.v.m. de verkrijgbaarheid van de onderdelen. Weet iemand eventueel een ander chassis met ongeveer dezelfde eigenschappen? Groeten. |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Lid sinds: 20 augustus 2003 Locatie: Sassenheim Leeftijd: 42
|
Dat zul je nooit weten. Via de handel (ebay) zal altijd het nodig te vinden zijn en ik zag ook dat GPM veel onderdelen kent. Als Tamiya een andere weg in slaat kan het ook best zijn dat bij het stoppen van de productie ook per direct alle onderdelen support stoppen.
__________________ Micro RS4: 100+ km/h, Mugen MRX4, Kyosho TF4-R spider, een ver verbouwde M18 en een Zoom400 voor het betere laagvliegwerk |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Lid sinds: 26 december 2008 Locatie: alphen aan den rijn , zuidholland Leeftijd: 37
| Tamiya Toyota Land Cruiser 40 - CC01 cc01 landcruiser 139 dollar Tamiya Jeep Wrangler Body ABS wrangler body 39 dollar de cc01 landcruiser is nu daar in de aanbieding en de wrangler body hebben ze ook. |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Lid sinds: 21 december 2007 Leeftijd: 43
|
hallo over de onderdelen te verkrijgen zijn hoef je je geen zorgen te maken dit model is een heruitgave van rond 1980, en nu zijn de parts weer volop leverbaar voor komende 30 jaar, maar er kan weinig stuk gaan,tandwielen of draagarmen,dan neem je gelijk rpm alu draagarmen, www.modellbau-seidel.de heeft een hoop en gpm heeft leuke hop-ups vooral de steering element is een aanrader, cc01 en xc01 staan beide voor het zelfde chassis cross country wielbasis 245 en 270 mm, simpel en toch heeel veel trial rij plezier beleef je ermee en er kan weinig stuk,als achterschokbreker raad ik die van de tamiya TLT te nemen ivm langere veerweg,en de achteras locken/blokkeren met bij kit geleverde driehoekjes die je in de diff plaatst, dikker vet in het voor diff proppen werkt ook als een soort blokkering, mvg markioo Laatst gewijzigd door markioo; 11 januari 2011 om 14:27 |
| | |
| | #8 (permalink) |
|
Als ik me niet vergis is de eerste uitgave van de cc/xc 01 (Pajero) toch uit 1994? Is het enige verschil tussen de cc01 en de xc01 de lengte van de draagarmen achter? Het lijkt mij het handigst om direct ook maar een setje tandwielen aan te schaffen en uiteraard lagers te installeren. |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Lid sinds: 21 december 2007 Leeftijd: 43
|
hallo rond 1994 kan ook,ben niet zo een historie genie, xc en cc zijn 1 en de zelfde naam oftewel cross country, heeft niks met de wielbasis te maken, je kan de korte verlengen en de lange inkorten dmv de draagarmen in 2 andere schroefgaten vast te maken,je moet enkel de cardanas verwisselen door korter/langere die je apart moet bestellen of van 5 mm staal ronde staaf zelf maakt, lagers moet je altijd gelijk erin stoppen, op ebay staat er ergens iemand walla walla genaamd daar kosten lagerset enkele dollars maar en shipping heel weinig, tandwielsetje hoef je niet gelijk te nemen als je normaal rijd, ook niet als je gaat trialrijden,wel als je gaat crawlen en je wiel vast slaat kan er wat gebeuren,meestal is het dan voor de dogbone die breekt, maar als je die ook vervangt door echte tja dan kan het eventueel een tandwiel kosten,neem ook gelijk de truckpuller 2 carson motor,is je auto iets langzamer maar wel beresterk,er staat ook ebay iemand met een ander type truckmotor voor 9 euries,weet niet of dat wat kan zijn, mvg markioo |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Lid sinds: 9 april 2010 Locatie: n.v.t.
|
Hallo DVDL, Even een lang verhaal, Ikzelf en een vriend van mij wilden allebei de tamiya cc01 landcruiser. Die vriend van me was al een tijdje aan het sparen maar ik had het geld al dus ik bestelde hem meteen bij dig.mod. en mijn vriend bestelde hem een weekje later ook bij dig.mod. Een paar dagen later,ik kreeg een mail dat er 2 weken vertraging was.Balen natuurlijk maar ok. 2 weken later ontving ik de cc01 kit bij mij thuis dus voor mij was de buit binnen maar bij mijn vriend ging het iets anders,Hij had het geld (120,-) al over gemaakt maar nu bleek dat de CC01 landcruiser IN HEEL NEDERLAND NIET MEER TE KRIJGEN WAS sinds die tijd heeft dig.mod. niks meer van zich laten horen. Mijn vriend heeft zijn geld nog niet terug maar heeft ook nog geen auto ontvangen! Ik weet niet hoe hij dat aan gaat pakken maar het zal er wel op neer komen dat ze naar dig.mod toe moeten om het geld persoonlijk op te halen maar oke dat zien we in de loop der tijd. De CC01 landcruiser is in heel nederland niet meer te krijgen werd mij verteld dus het lijkt mij sterk dat je de LANDCRUISER (ik weet niet of de unimog en de wrangler nog wel leverbaar is)nog in nederland kan krijgen.
__________________ -\8/-SCANIA-\8/- |
| | |
| | #12 (permalink) | |
| Lid sinds: 13 november 2006 Locatie: Noord Holland Leeftijd: 39
| Citaat:
__________________ Never drive faster than your guardian angel can fly! | |
| | |
| | #13 (permalink) |
|
Bedankt voor alle reacties! Ik heb nu een Tamiya df01 porsche cayenne gekocht. Inderdaad iets anders dan de cc01 maar vooral de body sprak me wel aan. Nu ben ik hem wat aan het aanpassen voor trial rijden. Er komen hilift tires met hummer velgen op. Volledig gekogelagerd, en een trukmotor. Mijn vader heeft nu een tamiya cc01 pajero gekocht. echt een prachtig model. Volgens mij is die in expert build nog wel in Nederland te krijgen. Nogmaals bedankt voor de hulp! Laatst gewijzigd door DVDL; 16 februari 2011 om 10:46 |
| | |
| ||||||
![]() |
| Labels |
| cc01, discontinued, tamiya |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |