![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 5 oktober 2010 Locatie: Meppel Leeftijd: 19
|
bedoel je zoiets? Unbelievable RC |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 5 februari 2011 Locatie: Limburg, Overpelt
|
volgens mij werkt dit wel, maar niet zo fantastisch, want als je stationair of op volle toeren draait maakt het hetzelfde geluid.
__________________ Was ik maar elektriciteit! Dan nam ik altijd de kortste weg |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Lid sinds: 20 augustus 2003 Locatie: Sassenheim Leeftijd: 42
|
Een kaart met een knijper bij het wiel tegen de spaken monteren?-
__________________ Micro RS4: 100+ km/h, Mugen MRX4, Kyosho TF4-R spider, een ver verbouwde M18 en een Zoom400 voor het betere laagvliegwerk |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 25 januari 2009 Leeftijd: 41
|
Shyvan: Dat zou best eens kunnen... Een aantal jaar geleden had ik een kit van een politie Harley. Het motor geluid en de sirene werdt gecreeerd door een electromotor die een soort fan aandreef. Het toerental/geluid werdt versterkt door een piezo speakertje..Dit zou hetzelfde principe kunnen zijn.... Feit blijft wel dat het lastig is het juiste motorgeluid bij de toegepaste snelheid te verkrijgen. Bv: Ook dure MFU units hebben daar nog moeite mee. Technisch gezien is het natuurlijk wel mogelijk om via een MP3 te switchen tussen het geluid van accelereren, tussengas, schakelen en remmen. Maarja dat wordt een dure kwestie... Micropuller en Roelof: Het feit dat er al een soortelijk (Edit: fake) fake nitro apparaatje bestaat maakt dit topic geen onzin toch??
__________________ Upcoming: Tamiya CR-01 Unimog Laatst gewijzigd door RCW; 17 oktober 2011 om 23:29 Reden: toch fake |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Lid sinds: 20 augustus 2003 Locatie: Sassenheim Leeftijd: 42
|
Die Harley heb ik ook gehad, moet denk ik zo'n 30 jaar geleden geweest zijn. Motor geluid was simpel, een speciale electromotor met blanko ruimtes tussen de collector in serie met de speaker zorgde voor het geluid en de motor moest je echt aanslingeren. Met een beetje zoeken zijn er genoeg geluidsmodules te vinden voor het motorgeluid, immers in RC trucks, tanks enboten kom je ook de veel gebruikte dieselgeneratoren tegen.
__________________ Micro RS4: 100+ km/h, Mugen MRX4, Kyosho TF4-R spider, een ver verbouwde M18 en een Zoom400 voor het betere laagvliegwerk |
| | |
| | #12 (permalink) | |
| Lid sinds: 22 januari 2011 Locatie: muizen Leeftijd: 15
| Citaat:
Unbelievable RC van waar halen ze het toch
__________________ team associated B4.1, venom creeper, maverick scout | |
| | |
| | #13 (permalink) |
| Lid sinds: 25 oktober 2007 Locatie: Zwolle Leeftijd: 30
|
ja, daar zat ik ook naar te kijken, maar de reviews waren niet allemaal goed. Ik zag nog wel wat anders op de site dat ik besteld heb. Ik ben benieuwd. Je zou het setje toch kunnen bestellen, je hebt wel wat aparts.
|
| | |
| | #14 (permalink) | |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 25 januari 2009 Leeftijd: 41
| Citaat:
Toch is de vraag naar geluidsmodule's die realistisch klinken niet gek.
__________________ Upcoming: Tamiya CR-01 Unimog | |
| | |
| ||||||
![]() |
| Labels |
| 2wd, 4x4, nitro, slash, traxxas |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |