![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 31 juli 2009 Locatie: BELGIUM Leeftijd: 37
|
Dag allemaal, Ik ga vanachter in mijn tuin een racebaan maken. De ondergrond zal gewoon verharde aarde zijn. Ik rijd zelf met een HPI E-Firestorm 1/10 en mijn zoontjes hebben een Losi Mini-LST2. Graag had ik jullie feedback over hoe ik de track moet aanleggen: - hoe breed moet de baan minstens zijn om met 3 1/10de wagens op te racen ( ik heb 3 zoontjes). En wij zijn allen beginnende racers en rijden SLECHT dus niet te smal - Hebben julie tips voor de layout van zo een baan inclusief een aantal jumps. - welke afboording gebruik ik best? - ... Momenteel ben ik nog alles aan het opkuisen in de tuin en staat er in het midden een lage haag die ik nog moet herplanten. De serre gaat op termijn weg maar er komt een tuinhuis in de plaats. De 2de foto is een panorama foto dus lichtjes uit verhouding ![]() Laatst gewijzigd door kohns; 15 augustus 2009 om 22:25 |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 17 augustus 2004 Leeftijd: 78
|
[QUOTE=kohns;1348648]Dag allemaal, Als dat mijn tuin was ![]() Een mooie vaarvijver dus Ook minder herrie ![]() mvg Frederik
__________________ Het leven is kort 14 Jaar dus mvg Frederik |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 2 juni 2006 Locatie: Beverwijk Roepnaam: Jeroen Leeftijd: 42
Weblogartikelen: 2 |
Als baanbreedte zou ik tenminste 2 meter aanhouden voor 1:10 offroad. Voor 1:16 offroad zo'n 1,3 meter. Als je wat minder ervaren bent dan is het verstandiger de snelheid te verminderen, niet de baan breder te maken.
__________________ Ik discussieer niet, ik probeer je uit te leggen waarom ik gelijk heb. |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 15 juli 2009 Locatie: tussen breda en eindhoven
|
ik zou gewoon wat lint,wat stokken en een schep pakken dan kun je de baan ook nog eens veranderen. dat is het voordeel van off road. je bent eignlijk nergens aan gebonden. ik weet natuurlijk niet hoe fanatiek julie zijn maar mocht je het beu worden dan is lint en stokken ook weer zo opgerijmd |
| | |
| | #5 (permalink) | |
Weblogartikelen: 2 | Citaat:
__________________ Ik discussieer niet, ik probeer je uit te leggen waarom ik gelijk heb. | |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Lid sinds: 20 december 2004 Locatie: Limburg, Land der Belgen Leeftijd: 22
|
Als je dan weer paaltjés gaat gebruiken, lijkt mij dat de baan vrij fragiel wordt. Als je dan eens tegen de afzetting rijdt is meteen het hele paaltje uit de grond. Als het paaltje té dik is en het steviger in de grond zit, rij je sneller stukken met je auto. Het makkelijkste is inderdaad een soort van drainagebuis die je op sommige plaatsen dan met klemmen in de grond vastzet. Eventueel kun je eerst met de grasmaaier je parcours 'inmaaien' in het gras (heel kort). Dan kun je alvast kijken of het parcours je bevalt en eventueel later, met die drainagebuis, het uiteindelijke parcours uitleggen (met eventuele aanpassingen). |
| | |
| | #8 (permalink) |
Weblogartikelen: 2 | Ik heb van mijn Baja 5b een complete voorwielophaning aan stukken gereden door vol gas slechts op een ijzeren pen te rijden (bocht iets te krap genomen
__________________ Ik discussieer niet, ik probeer je uit te leggen waarom ik gelijk heb. |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Lid sinds: 18 maart 2007 Locatie: Hengelo(ov) Leeftijd: 17
|
vonkentrekker of bokkenrijder (ik ben het helemaal vergeten) heeft een ontwerp gemaakt in het gedeelte electro auto's voor een kleinere baan in de tuin misschien dat je die in het groot kan maken |
| | |
| | #11 (permalink) | |
| Lid sinds: 31 juli 2009 Locatie: BELGIUM Leeftijd: 37
| Citaat:
http://www.modelbouwforum.nl/forums/...elke-auto.html | |
| | |
| | #12 (permalink) |
| Lid sinds: 10 augustus 2008 Locatie: BE Zichem Leeftijd: 19
|
jaah, heb dit topic ook opgevolgd....
__________________ Traxxas: rally, summit, slash 4x4, Spektrum DX2S//Blade 120sr, Blade sr, donuts elipsia, Pkz trojan, Pkz night vapor, MPX merlin svenson electra, svenson westerly+Spektrum DX8 |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |