Modelbouwforum.nl

Ga terug   Modelbouwforum.nl > Auto's en andere voertuigen (graag duidelijke topic-titels!) > Algemeen auto's

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
Oud 8 november 2009, 15:17   #31

Leeftijd: 32
Standaard

Het topic vervuilt zo langzamerhand. Jammer want het is een verschrikkeleijk leuk project. Ik blijf erbij dat een
Google Afbeeldingen resultaat voor http://pics.ww.com/d/93456-1/maglev_wind_turbine.jpg
en een
Google Afbeeldingen resultaat voor http://www.windpowerninja.com/wp-content/uploads/2009/02/rooftop-wind-turbines.jpg
Me de beste oplossing lijken. Wel vertikaal natuurlijk. Want met een vertanding en een aandrijfstang tussen windmolen en auto levert ook draaikrachten op richting windmolen die daardoor enkel met kracht recht tegen de wind in kan worden gehouden. Met de bovenstaande modellen kun je direct aandrijven omdat je de molen niet in de wind hoeft te draaien.
Jakko
jakkobink is offline   Met citaat reageren
Oud 8 november 2009, 18:32   #32

Sebazzz's schermafbeelding

Leeftijd: 21
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door soultaker Bekijk bericht
Ben niet zo thuis in dit soort dingen maar misschien dat je
hiervoor een klein perslucht flesje van paintball voor zou kunnen gebruiken, deze zijn er in 200 bar(3000psi) en 300 bar(4500psi) en vul je met een vulstation vanuit een duikfles.
De kleine flesje hebben een regulator van 450psi (lp) of 850psi (hp) uitgaande druk.

Hieronder een link van een nl paintball shop, dan even kijken in linkse menu onder hp(kan niet rechtsstreeks linken).
Paintball Direct de winkel en online shop voor Nederland Belgie en Duitsland!
Als dit zou werken heb ik eventueel nog wel linkje naar site (forum) voor 2de hands, of andere shops.
Bedankt voor de tip, ik ben nog bezig met het zoeken van een onderwerp voor mijn profielwerkstuk, en turbines lijkt me een leuk onderwerp.
Ik denk dat ik dan eerst een lego turbine zal bouwen met een auto'tje er omheen, en vervolgens zou ik een modelturbine willen kopen en die op een r/c auto zetten, om zo op pure lucht te kunnen rijden.
Oud 8 november 2009, 22:11   #33

dirkvanraalte's schermafbeelding

Leeftijd: 19
Standaard

je zou ook een stoommachine op de kop kunnen tikken en daar dan de cilinder van af halen op MP oid.
dan kan je daar je lucht tank aan hangen
je zou bijvoorbeeld slagroom patronen kunnen gebruiken deze passen namelijk in een 'cracker'.
CrackerShop.Net Home Salt'n'Pepper Shakers Cream Crackers

mvg,

dirk van raalte
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten