Modelbouwforum.nl

Ga terug   Modelbouwforum.nl > Modelhelikopters > Algemeen heli

Reageren

Discussietools Weergave
Oud 23 januari 2010, 14:03   #1 (permalink)

Leeftijd: 38
Standaard afstellen Belt CP 2

Hallo helifans,

Ik kom uit Rotterdam, heb mijzelf onlangs laten verleiden tot de aankoop van een belt CP2. Ik ben een beginner en heb tot nu toe alleen met wat binnen heli's gevlogen.
Vandaag ben ik de heli gaan uitproberen. Nu merk ik dat de heli niet goed is afgesteld en ik hoor graag wat tips om de problemen die ik nu heb te verhelpen.

heli halt naar achteren over bij het opstijgen
wanneer ik snelheid maak en de heli begint te stijgen, begint hij tegelijk vervaarlijk achterover te hellen. Ik neem aan, dat wanneer de gyro aan satt, dat dit normaal netjes recht omhoog moet. Waar kan ik dit het beste instellen?

hele draait vrij snel tegen de klok in
wanneer de heli van de grond is, draait hij vrij rap tegen de klok in. Met het aanpassen van de gain kan ik dit niet voldoende verhelpen. Hoe kan ik het roer goed aftellen. Ik merk dat wanneer de gyro uitstaat, de tail na het heen en weer halen van het roer altijfd netjes uitlijnt. met de gyro aan echter niet. Ik ga er even vanuit dat in het laatste geval de gyro automatisch corrigeert, maar ik wilde het toch even zeker weten.

Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen. Ik heb de heli bij v-nix in groningen gekocht, dus het is niet even gemakkelijk heen en weer rijden voor wat uitleg.

Alvast heel erg bedankt
mdoorschodt is offline   Met citaat reageren
Oud 23 januari 2010, 14:12   #2 (permalink)

Leeftijd: 43
Standaard

Welkom,

Het forum staat vol met tips hoe je een RC heli afstelt en hoe een RC heli werkt.
Het is hier trouwens ook al aardig aan het opvullen met beginnende lotgenoten die zich ook hebben laten verleiden.
Een RC heli is niet echt geschikt als impulsaankoop, er komt heel wat bij kijken namelijk.
Zowel de techniek als het vliegen.