Modelbouwforum.nl

Ga terug   Modelbouwforum.nl > Modelhelikopters > Algemeen heli

Reageren

Discussietools Weergave
Oud 8 maart 2010, 18:49   #31 (permalink)

laurens's schermafbeelding

Leeftijd: 24
Standaard

Ik zou als je alleen rustig rond wil vliegen voor weinig geld de HK450 nemen. Mocht er iets je echt niet bevallen, dan kan je alsnog upgraden.
Oud 8 maart 2010, 21:20   #32 (permalink)

Skidz's schermafbeelding

Leeftijd: 37
Standaard

Hmm, zo te zien is die KDS als de douane aan je pakketje zit even duur c.q. iets goedkoper dan een HK450 uit eh HK En ook een Rex kloon... Valt weinig tegenin te brengen denk ik zo.
Oud 8 maart 2010, 21:42   #33 (permalink)

Malelom's schermafbeelding

Leeftijd: 28
Standaard

De KDS koop ik voor 200 euro bij een nederlandse heliboer. Hij is dus een paar tientjes duurder (zit maar 1 lipo bij) en als de duane me snaait een paar tientjes goedkoper.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skidz Bekijk bericht
Hmm, zo te zien is die KDS als de douane aan je pakketje zit even duur c.q. iets goedkoper dan een HK450 uit eh HK En ook een Rex kloon... Valt weinig tegenin te brengen denk ik zo.
Malelom is offline   Met citaat reageren
Oud 9 maart 2010, 00:25   #34 (permalink)

Standaard

Ok, allen bedankt voor uw hulp, ik heb zojuist de hk450 besteld.

Ik zal jullie op de hoogte houden hoe hij bevalt etc. zodat degenen die me gewaarschuwt hebben "i told you so" kunnen roepen.
Oud 9 maart 2010, 00:30   #35 (permalink)

Leeftijd: 40
Standaard

Waar is die kds te koop in België? iemand?

of in nederland voor 200 euro vind ik m niet hoor...
wimke1971 is offline   Met citaat reageren
Oud 9 maart 2010, 00:33   #36 (permalink)

Leeftijd: 43
Standaard

En de KDS is ook gewoon een T450 kloon.
Vliegt als instapper in de hobby prima trouwens.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nick1979 Bekijk bericht
Vandaag op onze vliegclub een paar lipo's leeg gejaagd.. En daar was weer een nieuw aspirant lid met een e-sky king 3 (CP heli).. zonder vliegervaring (alleen coaxiaal en simulator ervaring). De vlucht was al voorbij voordat ik kan kijken hoe het hem verging. Erg sneu natuurlijk, maar de heli mocht weer even naar de operatie kamer! Zoiets kost alleen maar geld,..tijd,.. frustraties en in de tussentijd leer je er NIETS van.(behalve het sleutellen aan je heli) Wel weer een heel mooi voorbeeld van wat ik hier probeer te vertellen.
Beetje apart verhaal hoor Nick....
Als er iemand bij ons op de club komt met een 450CP die nog nooit zoiets heeft gevlogen, dus eigenlijk zonder ervaring....
Dan laten ze hem niet vliegen, laat staan zijn heli de eerste keer prakken.
Zo iemand wordt eerst even wegwijs gemaakt wat hij nu daadwerkelijk heeft gekocht en er wordt wel even goed naar de heli gekeken.
Btw..Hij zou zowiezo niet onbegeleid kunnen vliegen zonder brevet.
Of hij nu met een FP of CP aan komt zetten.
Prakken mag best, maar dan wel gecontroleerd
Ik zie trouwens geen enkel probleem om te beginnen met een CP, mits iemand een gemiddelde motoriek heeft en bereid is om wat te leren over de techniek (interesse) en voldoende geduld heeft om de juiste stappen te nemen.
Oud 9 maart 2010, 00:37   #37 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wimke1971 Bekijk bericht
Waar is die kds te koop in België? iemand?

of in nederland voor 200 euro vind ik m niet hoor...
KDS RC HeliShop

Die gast bood hem mij per mail aan voor 210,-

Beetje afdingen en eventueel wat spares erbij bestellen en er kan vast nog wel wat meer van de prijs af.

Verder geen ervaring of het ook een goeie shop is hoor.
Oud 9 maart 2010, 01:04   #38 (permalink)

Leeftijd: 43
Standaard

Er zijn zoveel shops die clonen verkopen in NL.
In de marge kan er een paar tientjes verschil in zitten.
Maar als je wakker ligt van een paar tientjes dan kan je naar mijn mening beter een andere hobby gaan zoeken.
De tijd heeft mij geleerd dat het gewoon geld kost als je verslingerd raakt, en 2e hands geen bal opleverd.
Je kan beter kijken of ze je goed helpen en je snel van dienst kunnen zijn.
Het voordeel is dat het niet voor onbepaalde tijd blijft hangen bij een of andere douane beambte en je het terugkrijgt met een extra rekeningetje.
Voor details en discussie:
http://www.modelbouwforum.nl/forums/...nd-douane.html

Even bij voorbaat een Reminder: winkels, of ervaringen met winkels mogen op het modelbouwforum ook niet besproken worden, staat in de regels
Oud 9 maart 2010, 02:06   #39 (permalink)

Leeftijd: 32
Standaard

@EricW
Citaat:
Beetje apart verhaal hoor Nick....
Als er iemand bij ons op de club komt met een 450CP die nog nooit zoiets heeft gevlogen, dus eigenlijk zonder ervaring....
Dan laten ze hem niet vliegen, laat staan zijn heli de eerste keer prakken.
Zo iemand wordt eerst even wegwijs gemaakt wat hij nu daadwerkelijk heeft gekocht en er wordt wel even goed naar de heli gekeken.
Btw..Hij zou zowiezo niet onbegeleid kunnen vliegen zonder brevet.
Bij onze club gaat dat ook zo. zijn verhaal hoorde ik achteraf pas (dat hij nog geen ervaring/brevet had). deze meneer had natuurlijk nooit moeten gaan vliegen.(toen er even niemand keek) maar ja.. wij hebben geen politie op het veld, dus is ook verantwoordelijkheid van de leden zelf!

@malelom Succes met je hk-450!, en aan "i told you so" daar doe ik niet aan ! dus geniet van je aankoop! is zeker een hele leuke heli!

gr. nick
nick1979 is offline   Met citaat reageren
Oud 10 maart 2010, 16:03   #40 (permalink)

Anko's schermafbeelding

Leeftijd: 17
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skidz Bekijk bericht
@Anko: Jij gaat er maar vanuit dat de TS niet kan vliegen, of het niet snel leert. Dat jouw curve wellicht stijler was dan die van mij of andere vliegers wil niet zeggen dat iedereen er maanden over gaat doen...
Een lama is niet te vergelijken met een cp, laat ik nou net precies dezelfde domme stap heb gedaan van coax naar cp, t ging goed, totdat je op een gegeven moment overmoedig wordt.. maargoed, ben nu 2 maandjes later, en een beetje FF lukt al.. dus onmogelijk is het niet, maar ik ben totaal aan crashkosten ong 140 euro kwijtgeraakt.. had ik ook kunnen uitgeven aan een fp...

Ik wil alleen maar de TS behoeden dat die niet over 2 dagen weer hier staat, met de vraag of iemand hem kan helpen met leren vliegen, en het herbouwen en afstellen van zijn heli...
mocht je toch voor zoon cp gaan, Veel succes!,
Oud 10 maart 2010, 17:47   #41 (permalink)

Taya-chan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Malelom Bekijk bericht
Ok, allen bedankt voor uw hulp, ik heb zojuist de hk450 besteld.

Ik zal jullie op de hoogte houden hoe hij bevalt etc. zodat degenen die me gewaarschuwt hebben "i told you so" kunnen roepen.
Ehm, hopelijk heb je enige ervaring met het sleutelen. De HK450 wordt zonder enige bouwtekening geleverd...
Oud 10 maart 2010, 17:58   #42 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Taya-chan Bekijk bericht
Ehm, hopelijk heb je enige ervaring met het sleutelen. De HK450 wordt zonder enige bouwtekening geleverd...
Sleutelen is mijn werk en knutselen is mijn hobby, dit tesamen met genoeg handleidingen op het net moet het toch goed komen dacht ik zo.
Oud 10 maart 2010, 20:23   #43 (permalink)

Standaard

Citaat:
Sleutelen is mijn werk en knutselen is mijn hobby, dit tesamen met genoeg handleidingen op het net moet het toch goed komen dacht ik zo.
Vergis je hier niet in. Welke handleidingen gebruik je dan? Want geen heli is gelijk. Een beetje verstand van het principe van hoe een heli in elkaar zit, is toch wel vereist om een heli vanaf de grond af aan op te bouwen. De heli zal binnenkomen als een pakketje ten grootte van anderhalve tot twee hagelslagdozen. Het is mogelijk, maar als ik jou was zou ik dan toch iemand bij de hand houden die je evt. kan helpen, want geloof me, één onderdeeltje verkeerd op de plek, zelfs maar achterstevoren plaatsen ervan of iets dergelijks, kan zorgen voor vliegen of vallen.
Oud 10 maart 2010, 23:12   #44 (permalink)

Standaard

Ik weet niet welke handleiding ik ga gebruiken, voordat ik hem kocht heb ik even gegoogled en meerdere duidelijke handleidingen gevonden met foto's etc. daar maak ik me dus niet zoveel zorgen om.

Afstellen is een ander verhaal, ik heb absoluut niet de illusie dat ik dat als groentje wel even doe, daar ga ik dus ook een slachtoffer voor strikken met ervaring, interesse?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Taya-chan Bekijk bericht
Vergis je hier niet in. Welke handleidingen gebruik je dan? Want geen heli is gelijk. Een beetje verstand van het principe van hoe een heli in elkaar zit, is toch wel vereist om een heli vanaf de grond af aan op te bouwen. De heli zal binnenkomen als een pakketje ten grootte van anderhalve tot twee hagelslagdozen. Het is mogelijk, maar als ik jou was zou ik dan toch iemand bij de hand houden die je evt. kan helpen, want geloof me, één onderdeeltje verkeerd op de plek, zelfs maar achterstevoren plaatsen ervan of iets dergelijks, kan zorgen voor vliegen of vallen.
Oud 14 maart 2010, 10:36   #45 (permalink)

Standaard

Citaat:
Ik weet niet welke handleiding ik ga gebruiken, voordat ik hem kocht heb ik even gegoogled en meerdere duidelijke handleidingen gevonden met foto's etc. daar maak ik me dus niet zoveel zorgen om.

Afstellen is een ander verhaal, ik heb absoluut niet de illusie dat ik dat als groentje wel even doe, daar ga ik dus ook een slachtoffer voor strikken met ervaring, interesse?
Nou, ik moet heel eerlijk zeggen, ikzelf ken alleen de theorie van het afstellen en kan het maar heel moeilijk in de praktijk brengen. Ik heb er namelijk nauwelijks tijd voor. En, jaja je mag lachen, als ik mijn heli in de prak heb en mijn pa, met wie ik altijd vlieg, die vindt, dan staat-ie de volgende dag al weer klaar om te vliegen. Hij repareert 't al voordat ik eraan kan beginnen . Dus blijft het voor mij voorlopig bij de theorie, haha.

Ik denk dat je via Google ook wel een heliclub bij je in de buurt kunt vinden. Als je daar gaat kijken, daar zijn altijd wel mensen die bereid zijn om je te helpen.
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten