![]() |
| | #16 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 22 juli 2004 Locatie: Nijmegen Leeftijd: 41
|
het mooiste vind ik altijd als de swash direct wordt aangestuurd, zoals bij Mikado al die extra stangetjes en contructies houd ik niet zo van en zijn volgens mij helemaal niet (altijd) nodig Bas
__________________ Compass field rep. 2x Compass 7HV V-stabi 5.1 , Turnigy Nanotech, Jeti 2.4 |
| | |
| | #17 (permalink) |
| Lid sinds: 28 november 2005 Locatie: Prov Antwerpen, België (KMC Meerhout) Leeftijd: 40
|
Hun geometrie klopt voor geen meter, vandaar dat ze nu ook aan die push pull hendels aan het sleutelen zijn. Ze hebben veel te veel cyclic pitch met hun huidige FBL kop (hetzelfde probleem bij de T600 trouwens) Maar ze gaan blijkbaar wel die Suzy-Hans lipo schuif overnemen, dat is werkelijk ideaal. Lipo vervangen in 20seconden! MORE: Alan Szabo published more Align T-Rex 700E photos | RC Heli Resource YouTube - Kanaal van JurrienSaelens Die MOD1 gears leveren werkelijk een irritant geluid, daar mogen ze ook wel iets aan veranderen. http://www.youtube.com/watch?v=br9R3rRY60w&feature=sub
__________________ New RJX90EP Video 23/06/2010 Laatst gewijzigd door Jurrien Saelens; 2 april 2010 om 20:02 |
| | |
| | #18 (permalink) |
| Lid sinds: 16 februari 2003 Locatie: Oegstgeest/ EHGR Leeftijd: 24
|
Maar als je moest kiezen tussen een IonX2 en een T700E met SuziHans frames? Wat zou jij kiezen Jurrien?
__________________ Sponsored by 4RC, Edge rotorblades and Scorpion systems helikopter.modelvliegsport.nl |
| | |
| | #19 (permalink) |
| Lid sinds: 28 november 2005 Locatie: Prov Antwerpen, België (KMC Meerhout) Leeftijd: 40
|
Een RJX
__________________ New RJX90EP Video 23/06/2010 |
| | |
| | #20 (permalink) |
| Lid sinds: 16 februari 2003 Locatie: Oegstgeest/ EHGR Leeftijd: 24
|
Die heeft wel de handigste tandwielen, dus daar heb je wel een punt. Misschien ook een betere manier van de accus bevestigen ook. Op mn Stratus kunnen ze mooi naast elkaar.
__________________ Sponsored by 4RC, Edge rotorblades and Scorpion systems helikopter.modelvliegsport.nl |
| | |
| | #21 (permalink) |
|
Klopt, RJX heeft, na Mikado misschien, de beste tandwielen. Ook de geometrie van de RJX is perfect met push pull wat voor een 90size heli toch wel een pluspunt is. Enkel die lipo schuif heeft RJX niet, dat is een gemis als je veel vliegt!
__________________ New RJX90EP Video 23/06/2010 |
| | |
| | #23 (permalink) | |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 22 juli 2004 Locatie: Nijmegen Leeftijd: 41
| Citaat:
De RJX vind ik ook een mooie machine die heel erg stil is overigens, vorig jaar live zien vliegen op de dutch3d. Alleen jammer dat de motor aan de onderzijde zit, vind ik weer beter gekozen bij mikado en de Trex700. (Ben ook heeeel erg benwieuwd naar de logo 700 trouwens ...) @jurrien : welke machine vliegt nu het fijnste ? ion-x2 , rex700 of rjx ? De ion vind ik trouwens ook veel herrie maken, maar hij vliegt wel lekker natuurlijk. Wat vind jij de minpunten van je rjx ? Hoe zit het met onderdelen ? Eigenlijk hoor je niet zoveel van het merk rjx , hoe zou dat komen ? Bas
__________________ Compass field rep. 2x Compass 7HV V-stabi 5.1 , Turnigy Nanotech, Jeti 2.4 | |
| | |
| | #24 (permalink) |
|
>welke machine vliegt nu het fijnste ? ion-x2 , rex700 of rjx ? Of een FBL heli goed vliegt hangt eigenlijk minder van het merk van je heli af. Belangrijk is wel de geometrie van de kop maar dat is nu toch eigenlijk niet zo moeilijk, die van mij hadden allemaal een perfecte geometrie. Voor de rest zijn de servo's en blades en natuurlijk de FBL hardware en software doorslaggevend. Ook de demping in de kop is belangrijk. Maw die 3 helikopters vliegen eigenlijk even goed met de juiste componenten en afstelling. Waar ligt het verschil dan: 1) gewicht; waar de Suzi Hans duidelijk de lichtste is. Bij windstil weer is dit een voordeel, bij veel wind eerder een nadeel. 2) Looks; persoonlijk vind ik RJX de mooiste maar dat is subjectief 3) kwaliteit onderdelen; hier scoren de IONX en RJX duidelijk beter. Mijn Trex swash bijvoorbeeld heeft na een paar vluchten al vrij veel speling waar dat bij MA na 2 jaar vliegen nog altijd als nieuw is. De RJX is trouwens ook nog spelingvrij, maar die heb ik nog maar 5 maanden. 4) Verkrijgbaarheid onderdelen; Hier is Align koning. RJX vind je in Europa ook in veel winkels, maar MA is zeer moeilijk te verkrijgen. Groeten, Jurrien.
__________________ New RJX90EP Video 23/06/2010 Laatst gewijzigd door Jurrien Saelens; 3 april 2010 om 09:38 |
| | |
| | #25 (permalink) |
|
700E nu voor te bestellen voor een scherpe prijs, inclusief motor ! -= freakware GmbH =- Align T-Rex 700E Kit (Align) KX018E03T Hopelijk volgt Mikado spoedig .... . Bas
__________________ Compass field rep. 2x Compass 7HV V-stabi 5.1 , Turnigy Nanotech, Jeti 2.4 |
| | |
| | #26 (permalink) |
|
oei, wat een power ! YouTube - Trex 700E 3G Kit inmiddels te koop voor 669,- : http://www.freakware.de/shop/artikel...p?wgruppe=1584 Bas
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |