Modelbouwforum.nl

Ga terug   Modelbouwforum.nl > Modelhelikopters > Algemeen heli

Reageren

Discussietools Weergave
Oud 31 mei 2010, 16:58   #16 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groenhel Bekijk bericht
maar als ik hem bestel op die website moet ik iets van 40 dollar verzend kosten betalen, en als ik pech heb nog extra kosten voor de duane.
en onderdelen is ook een probleem want als ik crash en er is iets kapot moet ik de onderdelen ook in het buitenland bestellen denk ik. of kan ik ook onderdelen bestellen voor de 180d en passen die dan ook erop?

alvast bedankt
koen
Niet alles van de CB180D zal passen op de CB180Z denk ik, want het is wel echt een andere heli ( drie-staart bladen ipv. 2, ander frame etc.) maar helaas is dit meer speculatie dan feitelijke kennis. Het formaat heli is volgens mij wel vrijwel identiek. Je moet echter de 180Z wel zien als de 'opvolger', dus grote kans dat niet alles uitwisselbaar is en niet alles is ook gelijk.

Als een alternatief zou je kunnen kijken naar de Ufly-S, ook met 3-axis stabilization systeem, voor welke je wel de 'gewone' Ufly onderdelen zult kunnen gebruiken. Die onderdelen zijn een stuk makkelijker verkrijgbaar in NL.

Je kunt wel voor de CB180z kiezen (beter frame), maar dan doe je er niet verkeerd aan al wat reserve onderdelen in te kopen bij je bestelling. Extra bladen, extra pitch control links, staart bladen etc. Geen idee wat het meest kwetsbaar is bij die heli.

Overigens is die 30$ verzendkosten echt niets vergeleken met a. de lagere prijs sowieso al en b. de prijs in Nederland waarbij je ook nog verzendkosten zult moeten rekenen. Het is nog zo gek niet hoor, dat bestellen bij ehirobo.com. Alleen zul je de Euro wel een beetje in de gaten moeten houden. Douane zou ik niet te bang voor zijn, die kans is eigenlijk vrij klein.

Laatst gewijzigd door Quasti; 31 mei 2010 om 17:01
Quasti is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juni 2010, 12:00   #17 (permalink)

joris188's schermafbeelding

Standaard

ik wil u geen schrik aanjagen,maar ik heb pas een cb180D van ehirobo gekocht, heeft een maand bij douane gezeten en uiteindelijk 60 euro douane kosten moeten betalen
ik woon wel in belgië, kan wel zijn dat douane strenger is hier dan bij jullie
Oud 1 juni 2010, 23:23   #18 (permalink)

Standaard

De douane in Nederland is wel anders inderdaad, maar ook als je pakket er een keer uitgepikt wordt, is dat eerder dikke pech dan iets wat altijd zal gebeuren.

Het is wel een risico, maar meestal zal je niets extra hoeven te betalen.
Quasti is offline   Met citaat reageren
Oud 16 juni 2010, 18:43   #19 (permalink)

Standaard

De heli is inmiddels te leveren via rchellevoet.nl. Lijkt me een prima beginners heli die in een wat gevorderde stadium ook nog uitdagend is. Ben wel benieuwd naar ervaringen van andere.
Oud 16 juni 2010, 22:03   #20 (permalink)

Standaard

Heb de voorganger CB180D, deze heli heeft toch wel veel ruimte nodig om lekker binnen te vliegen. Mijn advies is om een coax voor binnen erbij te nemen als je ook binnen wil vliegen.

Buitenvliegen met de CB180 is alleen mogelijk als er weinig wind is.
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten