![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 3 mei 2009 Locatie: Den Hoorn Leeftijd: 24
|
Beste Heli vliegers, Eigenlijk moet ik helemaal niet met het onderwerp Winter vliegen op de proppen komen. ( of juist wel, een goede voorbereiding is het halve werk) Ik ben heel benieuwt naar alle oplossingen die er momenteel op de markt zijn om in de winter gewoon door te kunnen vliegen zonder koude vingers te krijgen. Op elk front kan je wel wat tegen de kou doen, maar een goeie oplossing voor de koude vingers heb ik nog niet gevonden en laat dit nou het struikel blok zijn, waardoor we niet in de winter kunnen vliegen. Ik ben benieuwt naar alle ervaringen, weetjes, gadgets etc. Help elkaar de komende winter door! |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 7 maart 2009 Locatie: Alphen aan den Rijn Leeftijd: 36
| ![]() Daar is een pasklare oplossing voor. Ik heb er zelf geen envaring mee en het lijkt me ook niet zo prettig vliegen moet ik zeggen. HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy Transmitter Glove (2.4Ghz/Neckstrap Ready))
__________________ Henseleit TDR 2011, Helijive 120HV, Vstabi Laatst gewijzigd door rotored; 28 juli 2010 om 23:23 |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Lid sinds: 27 juli 2010 Leeftijd: 24
|
In eerste instantie zijn ze niet voor dit doel ontworpen, maar ik ben er vrij zeker van dat het goed werkt. Deze handschoenen zijn aan de bovenkant van je hand 100% wind (en water) dicht. De binnenkant (je handpalm) is van heel dun materiaal, waardoor je gewoon net zo nauwkeurig kan werken als met je blote handen. |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Lid sinds: 3 mei 2009 Locatie: Den Hoorn Leeftijd: 24
|
Peet, Misschien ben ik vergeten te vermelden dat de kosten niet de pan uit mogen reizen. Jammer dat er nog geen goeie oplossingen op de markt is. Waar wij aan zitten te denken is een zender bag, waar je met je handen in kan, en de armgaten zoveel mogelijk afsluiten. Nu zoeken we eigenlijk iets wat de bag van binnen warm houdt, het hoefd niet echt te verwarmen als het de kou ermaar uit houdt. Wie heeft ideen of tips? Help elkaar de winter door.
__________________ Mikado Logo 500 - MSH Protos 500 - (new) Spectrum DX8. - AC-3X te koop!!! |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 5 januari 2008 Locatie: Rotterdam Leeftijd: 27
|
Een kleine handenwarmer onderin leggen... Ben wel benieuwd of dat nu een beetje prettig vliegt, met zo'n constructie om de zender heen
__________________ |
| | |
| | #11 (permalink) | |
| Lid sinds: 21 oktober 2009
| Citaat:
Maar als het sneeuwt ga ik deze zeker gebruiken en gewoon rustig vliegen.
__________________ RTF450 | |
| | |
| | #12 (permalink) |
| Lid sinds: 8 oktober 2007 Locatie: Heesch Leeftijd: 59
|
De eerste accu lukt altijd nog wel. Daarna heb je elke keer een warme lipo. Dus dat houdt de handjes ook wel weer wat warmer. Zelf gebruik ik ook dunne handschoenen, dezelfde die de politie ook gebruikt. En ik doe samen met Gevaho met de indoor-aanpak. @ gerard: langzaam en gecontroleerd vliegen is ook moeilijk. dus dan is die hal groot zat. Groter mag natuurlijk, maar vaak zijn die ook weer duurder.
__________________ Carboon 450 FBL; SJM180 ;Atom550 FBL ; Minimustang P51D ; Spektrum DX7 |
| | |
| | #13 (permalink) |
| Lid sinds: 22 maart 2007 Locatie: Raamsdonksveer Leeftijd: 43
|
Ik heb ook het liefst heel veel frisse lucht om me heen als ik vlieg En je handen/vingers blijven gewoon een probleem met vrieskou, als ik daar minder gevoel in heb vlieg ik gewoon niet lekker. Handschoentjes hoe dun dan ook is ook geen optie voor mij, heb ze allemaal geprobeerd. Het enige wat bij mij tot nu toe werkt is de zender in de koffer houden zolang als het kan (warm houden), Als die koud is dan zijn je vingers ook in no-time koud. Goede ruime overhandschoenen als je niet vliegt of evt. opwarmen in de auto. En vingerloze handschoenen tijdens het vliegen. Grt, Eric
__________________ "Een blaffende heli in de morgen ..... een dag zonder zorgen" |
| | |
| | #14 (permalink) |
| Lid sinds: 22 februari 2004 Locatie: Roosendaal Leeftijd: 29
|
Ik zit eraan te denken om zon zender zak te kopen ergens, en dan gewoon onderin een of ander handwarmertje. Dat kan zijn zon zakje met een munt die je moet knikken en dan wordt de smurrie die erin zit warm, of zon apparaatje die je op moet laden en die dan 4 uur warmte (40'c) kan geven.
__________________ Geen KNVvL lid en toch gelukkig! |
| | |
| | #15 (permalink) |
| Lid sinds: 10 april 2006 Locatie: Delft
|
Ik heb een site gevonden waar ze een behoorlijke variatie hebben in die "zendertenten": RC-TOTAL.de - Ground Control Equipment* für den RC- Modellsport Die zijn ook dikker gevoerd dan de Hobbycity versie. Heb zelf helaas geen ervaring met die dingen maar lijkt me heel wat beter dan handschoenen waar ik wel ervaring mee heb. Geen handschoenen meer voor mij.
__________________ Sponsored by HobbyManiac || GAUI X7: PowerDekker 4530, BLS255HV, BLS256HV, 12s, Vbar 5.2+ YGE160HV, DX8 DSMX || mCPX BL || Voodoo 700 |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |