![]() |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 24 april 2011 Locatie: Sleeuwijk Leeftijd: 23
|
Beste Forumleden, Doordat mijn broertje een elektrische mini helikopter heeft gekregen ben ik geďnteresseerd geraakt in het vliegen met model helikopters. In deze wereld ben ik volledig nieuw en ben pas sinds 4 dagen bekend met mijn interesse hierin. Graag zou ik een helikopter kopen, nu zit ik echter met een aantal vragen. Hopelijk kunnen jullie me helpen. 1. Wat is het verschil in gebruik (wendbaarheid, bereik, enz.) en bv onderhoud tussen brandstof en elektro, en welke zou ik als beginner het beste kunnen pakken? 2. Welke site zou ik een helikopter kunnen kopen, of raden jullie aan dit in een model bouw zaak te doen? 3. Is dit een erg dure hobby of valt dit wel mee? Hoe vaak ik de helikopter bijvoorbeeld kapot? 4. Wat wil het aantal kanaals zeggen ( bv 3,5 kanaals helikopter) 5. Kunnen brandstof helikopters langer vliegen dan elektro? 6. Wat is het idee achter een quadro-kopter, heeft een van jullie hier ervaring mee? Wat zijn de voor en tegens? Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Ik kan niet wachten om te gaan vliegen! Alvast mijn hartelijke dank. Met vriendelijke groet, Houtepen |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 30 december 2007 Locatie: Brugge (Belgie) Leeftijd: 34
|
Kijk eens in de beginners sectie, daar zullen veel vragen een antwoord vinden... 1. verschil tussen brandstof en electro is er op zich niet. de ene heli vliegt wat anders dan de andere maar de basis is gelijk.. 2. ga eerst eens kijken in een club, wordt daar lid en LUISTER naar hun tips. leer vliegen met e toestel dat ZIJ KENNEN! Niet met een onbekends spulletje... 3. duur? hangt af van hoeveel je crashet en van hoe groot je helis zijn. hoe groter hoe duurder... maar hoe groter hoe stabieler om mee te starten... 5. brandstof tov electro.. op zich kan je met brandstof langer vliegen maar je hebt ook meer overlast van lawaai etc. ook moeilijker af te stellen. Je kan met een E heli ook gerust 8 minuten vliegen, maar dan met minder toeren. 6. quad: begin maar eerst en vooral met een gewone coaxial heli zoals de lama of zo. dan eventueel fixed pitch en dan collective pitch..(sommige beginnen direct met collective, maar die extra crash kosten moet je er dan maar bij nemen) de meeste punten hier hebben meerdere meningen. maar zoals gezegd, check het beginners forum en LEES veel leesplezier dus
__________________ Logo 400- Compass 6HV - Logo600SE All BeastX -FF8Super |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 24 april 2011 Locatie: Sleeuwijk Leeftijd: 23
|
Wat vinden jullie van deze heli's? Double Horse 9100 Single blade - rftrading Zero PRO X8 RC Helicopter - rftrading Double Horse 9101 - rftrading |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Lid sinds: 4 januari 2009 Locatie: Gilze Leeftijd: 26
|
Dat is speelgoed Ga gelijk voor een goede 4-kanaals heli! Zoals bijvoorbeeld de E-flite Blade MCX of de nine eagles solo of iets in die richting! Groeten
__________________ >> Ossekopf Divisie! << |
| | |
| | #8 (permalink) |
| http://www.rckix.be/helikopters/micr...category_id=18 http://www.modelbouwforum.nl/forums/...-wel-niet.html En vergeet vooral deze niet door te lezen: http://www.modelbouwforum.nl/forums/...gels-tips.html
__________________ >> Ossekopf Divisie! << Laatst gewijzigd door markjuhh; 24 april 2011 om 14:36 |
| | |
| | #10 (permalink) |
|
De MCX is een wat duurdere in zijn klasse, maar zo is bijvoorbeeld de Nine Eagles Solo bijna hetzelfde en een stukje goedkoper! Het voordeel van deze kleintjes is dat ze op een regenachtige of winderige dag goed binnen in de huiskamer te vliegen zijn! Ook hebben ze niet genoeg massa om zichzelf bij een crash te beschadigen, dus als je crasht pak je hem op, zet je hem recht en vliegt weer verder! Groeten
__________________ >> Ossekopf Divisie! << |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Lid sinds: 23 maart 2011 Locatie: Breda
|
De eerste versie Blade mCX zijn nu RTF (ready to fly) ca. €85,= Dat is €10 duurder dan een Nine Eagles Solo, maar mijn ervaring is de mCX beter van kwaliteit dan de Solo. Daarbij krijg je bij de RTF mCX nog een batterij lader erbij. Om te beginnen een hele stabiele heli.
__________________ Blade -mCX -mSR -120SR -CX3 <-Spektrum DX6i Losi -Micro Desert Truck -Micro Rally Car |
| | |
| | #14 (permalink) |
| Lid sinds: 30 januari 2011 Leeftijd: 17
|
Het aantal Kanalen is niet zo moeilijk, alles was je wilt aansturen het een apart kanaal nodig. - Je motor - Servo om staart een rondje te late draaien - servo om de bladen naar rechts te kantelen - servo om de bladen naar links te kantelen - servo om de bladen naar voor of achter te kantelen - Je gyro ga zo maar door, Dit zijn de standaard kanalen voor een collectieve pitch heli, en volgens mij ook van een fixed pitch (Klopt dit?) Als je begint met een coaxiale heli hoeven de bladen niet persé te kantelen, dan zitten er 2 motors in, allebei een apart kanaal, die dan de heli een cirkel later draaien of recht houden door in snelheid te veranderen. Dan zit er ook nog een motor in de staart die de heli naar voor en naar achter laat gaan, als je zo redeneert dan heeft deze heli dus 3 kanalen nodig. Een lang verhaal, om even een samenvatting te geven: Hoe mee bewegingen je wilt maken, hoe meer kanalen er nodig zijn. Als dit niet klopt, roep het ff! |
| | |
| | #15 (permalink) | |
| Citaat:
Als je goed voor je heli zorgt gaat hij eigenlijk oneindig mee. Mijn MCX heb ik nu zo'n 2,5 jaar en hij vliegt nogsteeds met bijna alle originele onderdelen! De heli's die je zelf gevonden hebt zijn 3-kanaals coax heli's en een simpel FP helitje. De kwaliteit lijkt mij een beetje twijfelachtig en waarschijnlijk zullen hier bijna geen onderdelen voor te krijgen zijn. Beter kies je iets van een bekend merk waar voldoende onderdelen voor te krijgen zijn! Groeten
__________________ >> Ossekopf Divisie! << Laatst gewijzigd door markjuhh; 24 april 2011 om 15:27 | |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |