Modelbouwforum.nl

Ga terug   Modelbouwforum.nl > Modelhelikopters > Algemeen heli

Reageren

Discussietools Weergave
Oud 3 juni 2011, 20:50   #31 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EricW Bekijk bericht
Hele leuke beginner, maar niet de voordeligste start als je later serieus door wilt met de hobby.
Wel opvallend dat bij zo'n opmerking je nuanceringen eerder in je verhaal volledig in het water vallen.
Quasti is offline   Met citaat reageren
Oud 3 juni 2011, 23:29   #32 (permalink)

Leeftijd: 43
Standaard

Welke nuanceringen vallen in het water?
Verlicht mijn geest eens....
Ik nuanceer volgens mij helemaal niets, in die zin vat ik samen wat ik eerder uitgebreider heb uitgelegd.
M.a.w. / korte versie
Jij denkt te weten wat andere mensen denken terwijl ze iets anders schrijven.....beetje vreemd allemaal.
Gaat toch wel goed hoop ik?

Laatst gewijzigd door EricW; 3 juni 2011 om 23:33
EricW is offline   Met citaat reageren
Oud 4 juni 2011, 01:03   #33 (permalink)
Vriend van modelbouwforum.nl

Chow's schermafbeelding

Leeftijd: 46
Standaard

[Advocaat van de duivel]
Nee een dure Align als beginner 5 keer kapot vliegen is een legitieme keuze. Ik lees even mee en ik snap wel de Align keuze. Maar ik snap andere keuzes ook heel goed. Ik snap ook wel dat als je serieus deze hobby doet je het liefst hetzelfde merk als Szabo pakt. Dan voelt het vliegen in ieder geval al een beetje Szabo. Dat Szabo zwaar gesponsored is door Align wordt dan even vergeten maar dat mag de pret niet drukken natuurlijk..
[/Advocaat van de duivel]

Anyways, ik wacht met spanning op de maiden van Alishanmao met de KDS.. Moet een Logo kloon zijn van behoorlijke kwaliteit. We zullen zien..
Chow is nu online   Met citaat reageren
Oud 4 juni 2011, 01:06   #34 (permalink)

Standaard

Citaat:
Welke nuanceringen vallen in het water?
Verlicht mijn geest eens....
Ik nuanceer volgens mij helemaal niets, in die zin vat ik samen wat ik eerder uitgebreider heb uitgelegd.
M.a.w. / korte versie
Jij denkt te weten wat andere mensen denken terwijl ze iets anders schrijven.....beetje vreemd allemaal.
Gaat toch wel goed hoop ik?
Wel spijtig dat je niet aangeeft wat je dan zogenaamd niet schrijft.

Als een nuancering zo gezegd in het water valt dan is dat inderdaad geen houdende nuancering meer. Nogal wiedes en het gaat om wat je suggereert. Het dilemma zit hem in het feit dat je enerzijds Align haast onvolwaardelijk prijst en tegelijkertijd suggereert dat ook een beginner gebaat is bij zo'n vooral dure heli.

Wat dat betreft worden ook steeds appels met peren vergeleken terwijl het meer om voorkeur gaat dan echt objectieve qualiteit.

Vaag gezever over observaties zegt daarnaast niets. Ik kan je ook zeer eenzijdige filmpjes tonen van allerlei Align heli's die uit de lucht vallen. Het draait om de oorzaken.
Oud 4 juni 2011, 01:10   #35 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chow Bekijk bericht
[Advocaat van de duivel]
Nee een dure Align als beginner 5 keer kapot vliegen is een legitieme keuze. Ik lees even mee en ik snap wel de Align keuze. Maar ik snap andere keuzes ook heel goed. Ik snap ook wel dat als je serieus deze hobby doet je het liefst hetzelfde merk als Szabo pakt. Dan voelt het vliegen in ieder geval al een beetje Szabo. Dat Szabo zwaar gesponsored is door Align wordt dan even vergeten maar dat mag de pret niet drukken natuurlijk..
[/Advocaat van de duivel]

Anyways, ik wacht met spanning op de maiden van Alishanmao met de KDS.. Moet een Logo kloon zijn van behoorlijke kwaliteit. We zullen zien..
Kijk, iemand die het wel snapt. En inderdaad ik ben ook benieuwd naar de maiden en wat lichte 3D.
Oud 4 juni 2011, 20:34   #36 (permalink)

Standaard

Volgens mij blijft de plaat een beetje hangen.
Ik heb volgens mij nooit gezegt dat een align heli een betere keus is.
Er zijn zoveel merken waar ik meer vertrouwen in de kwaliteit heb dan bij KDS.
Gewoon vanuit eigen ervaring.
Er zijn ook merken die nog slechter zijn trouwens...
Maar als je een heli net zo duur maakt als merken die zich al wel hebben bewezen, dan mag je verwachten dat mensen kritisch reageren.
Ze mogen het van mij bewijzen.
Zoals ik al eerder zei, we gaan het zien...

Groet,
Eric

Laatst gewijzigd door EricW; 4 juni 2011 om 21:06
Oud 4 juni 2011, 20:52   #37 (permalink)
Vriend van modelbouwforum.nl

Chow's schermafbeelding

Leeftijd: 46
Standaard

En we hebben ondertussen gewoon beeld

YouTube - ‪KDS 550E Innova First outdoor hover test‬‏
Chow is nu online   Met citaat reageren
Oud 4 juni 2011, 23:48   #38 (permalink)

Standaard

Citaat:
Volgens mij blijft de plaat een beetje hangen.
Ik heb volgens mij nooit gezegt dat een align heli een betere keus is.
Er zijn zoveel merken waar ik meer vertrouwen in de kwaliteit heb dan bij KDS.
Gewoon vanuit eigen ervaring.
Er zijn ook merken die nog slechter zijn trouwens...
Maar als je een heli net zo duur maakt als merken die zich al wel hebben bewezen, dan mag je verwachten dat mensen kritisch reageren.
Ze mogen het van mij bewijzen.
Zoals ik al eerder zei, we gaan het zien...

Groet,
Eric
Dan moet je toch duidelijker zijn want je wekt enorm die indruk.

Daarnaast kost een Kds nog altijd echt minder dan een Align.

Overigens is 'vertrouwen hebben in' wel met gemak de slechste indicatie van letterlijke qualiteit! Mensen vertrouwen van alles totdat ze beter tegenkomen en inzien dat alles relatief is.
Oud 5 juni 2011, 11:21   #39 (permalink)

Leeftijd: 26
Standaard

Ik heb zoals eerder gezegd zelf leren vliegen met een KDS450S, vrij snel upgrades nodig van servos, alu kop en alu staart. Rondvliegen, rolls, flips en dergelijke wilde hij nog wel maar vermogen om een missertje op te vangen had hij niet en bij een knife-edge pirouette kwam hij uit de lucht vallen. Daarna heb ik hem verkocht want bij iedere crash kon ik het frame vervangen en de speling werd overal steeds meer.

Later hebben we op de club een aantal beginners aangeraden om met een KDS450 of iets als een Raptor50 te beginnen. Bij de beginners met de KDS bleken wederom de servos en lipos zowieso bagger te zijn en de gyros driften vaak. Daarnaast was er een hoop gezeik met niet armen van de esc en het kapot gaan van de esc.
Bij een van de beginners braken zelfs beide bladhouders tijdens een landing en vlogen de bladen dus mooi 10 meter beide kanten op. De staartfin van de S is ook veel te slap, deze buigt heel makkelijk in de staartrotor en dat zal bij een beginner zeker gebeuren.

Zelf heb ik met een Trex700N, Outrage Fusion en Logo600 gevlogen. En de reden dat ik daar betrouwbare electronica in zet is voor de veiligheid. En ik besef dat duurder niet altijd beter is, daarom koop ik Futaba servos. Bij mij en clubgenoten hebben de Align/Savox servos weleens gefaald.
Maar goed, moraal van het verhaal, als er dan "onbetrouwbare" electronica op een 550-700 size formaat heli geleverd wordt dan begint het bij mij te kriebelen. Zeker omdat die grote helis (zoals je zegt Quasti) nog goedkoper worden dan Align en zon formaat heli in handen van een beginner...
Daarnaast verwacht ik dat het een zoektocht zal worden naar vibraties en "slechte" vliegeigenschappen met een FBL KDS heli.
Oud 5 juni 2011, 14:23   #40 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Quasti Bekijk bericht
Dan moet je toch duidelijker zijn want je wekt enorm die indruk.

Daarnaast kost een Kds nog altijd echt minder dan een Align.

Overigens is 'vertrouwen hebben in' wel met gemak de slechste indicatie van letterlijke qualiteit! Mensen vertrouwen van alles totdat ze beter tegenkomen en inzien dat alles relatief is.
Ik probeer altijd zo duidelijk en rechtstreeks mogelijk te zijn.
Als iets onduidelijk is in mijn mening of commentaar wat ik geef als gebruiker van dit forum, kan je er altijd op een normale manier om vragen, no problem...

Het feit dat een Align, een compass, etc.etc. MEER kost zit hem echt niet in de heli.
Carbon, aluminium, bevestigingsmiddelen, lagers en kunststof.
Die inkoopsprijzen en de kleine hoeveelheid materiaal die er wordt toegepast in onze RC heli's maken de verkoopprijs en bepalen de marges niet.....
Het grootste verschil zit in ontwerp, fabricage kwaliteit, quality control, en VOORAL de bijgeleverde elektronika.
Dat maakt de totaal prijs van een package deal.
Hij is goedkoper, dus wordt dat ergens vandaan gehaald.

Ik gaf in mijn eerste reactie al aan dat juist de meegeleverde elektronika van een bedenkelijke kwaliteit IS (weet ik heel zeker, aan den lijve ondervonden).

Als je deze markt strategie gaat toepassen op een 90 / 700 size RC helikopter.
Dan maak ik me ernstig zorgen over de eventuele gevolgen.

Een 450 die na een tiental vluchten uit de lucht sodemietert met een kapotte regelaar, motor, of zelfs een elevator servo...
Daar stap je even opzij, huil je uit, lacht er een keer om en je gaat voor een paar tientjes weer vrolijk verder.

Een 700 die brullend op je af komt met kapotte servo's is hele andere koek kan ik je vertellen.

Dat is mijn insteek in het hele verhaal.
Als je de hobby leuk en geaccepteert wilt houden moeten dat soort zaken serieus benaderd worden, zeker door fabrikanten!

En dan verwacht ik ook een serieuze testronde met gemeten resultaten.
Niet zo'n filmpje als eerder gepost, gevuld met zichtbare onwaarheden, en onkundig geklungel (ff lekker 3D ragguh!!, it's amazing!!).

Eric
Oud 5 juni 2011, 16:13   #41 (permalink)
Aaalie
Guest

Standaard

De heli klinkt wel goed in het filmpje. Het FBL systeem ziet er nog wel wat wobbelig uit, hij "gedraagt/beweegt" een beetje als een kleinere heli.
Best een mooie machine om te zien. De tijd zal leren hoe hij zich houd.
  Met citaat reageren
Oud 5 juni 2011, 16:19   #42 (permalink)

Leeftijd: 21
Standaard

Gaaf geluid. Zou er zo 1 willen kopen. Mooi voor naast mijn andere KDS450C xD
Oud 5 juni 2011, 16:27   #43 (permalink)

Standaard

De staart houd enorm slecht bij inspanning, breekt steeds minimaal 30º uit, wordt omschreven als "rocksolid".
De gearing en bladen maken veel lawaai en gaat tekeer als een dolle.(kan gaaf klinken, maar is het geluid wat je eigenlijk niet wil horen! )
Trilt tijdens het optoeren al bijna uit elkaar en stuitert en draait...
Hij houd hem ook geen seconde op 1 plek, pitch is "all over the place" zo haal je in nederland geen brevetje op hoor.
Was maar een testhover, binnenkort heftige 3D.... ben heel benieuwd .
Serieus, Ik hoop van harte dat we positief verrast gaan worden door KDS.

Laatst gewijzigd door EricW; 5 juni 2011 om 16:52
Oud 5 juni 2011, 19:38   #44 (permalink)

chrisdv's schermafbeelding

Leeftijd: 32
Standaard

Citaat:
De staart houd enorm slecht bij inspanning, breekt steeds minimaal 30º uit, wordt omschreven als "rocksolid".
Inderdaad, ik zag die staart zo bewegen tussen 30 en 40 sec, later in de video weer, en had daarbij ook zoiets van hoezo "rocksolid"? Ik kan niet vliegen zoals hij wel eens laat zien maar zou over zo'n staart niet tevreden zijn, idem over die toch overduidelijke trilling bij het optoeren. Ik denk dat het eerder aan de (gehaaste?) bouw en afstelling ligt dan aan de heli. Dat 'dansen' op de skids geeft toch direct al aan dat er iets niet klopt.
chrisdv is offline   Met citaat reageren
Oud 5 juni 2011, 20:18   #45 (permalink)

Standaard

Precies.
Maakt ook niet zoveel uit of het eventueel alleen "afstelling" is.
Heb ook zijn verdere vliegkunsten nog niet bekeken, maar heb denk ik al genoeg gezien in deze video
Als zo iemand representatief voor het merk moet zijn, en zijn bevindingen moet terugkoppelen naar KDS terwijl hij een filmpje durft te posten met een slecht afgestelde heli op een nat dakterras...en niet duidelijk laat zien waar de meesten op wachten, een "goede" stabiele hover met een paar gecontroleerde piro's.
Een van de commentaren is "bladspoor" op de video, en hij beweert dat dat niet het geval is..OK dan..
Er komt iets meer kijken bij testen dan je denkt.
En dan twijfel ik er ook sterk aan dat er "serieus" op duur getest wordt.
Zullen de eerste kopers weer moeten gaan doen.

Laatst gewijzigd door EricW; 5 juni 2011 om 20:22
Ga terug   Modelbouwforum.nl > Modelhelikopters > Algemeen heli
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten