![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 1 november 2009 Locatie: België
|
Alweer een nieuwe 700 klasse heli van SAB in samenwerking met Goblin. Goblin 700-class helicopter - HeliPlane – RC Helicopter & Plane news We brought you first information SAB’s upcoming 700-class electric helicopter before and now the company got in touch with more details. Making use of 700mm flybarless main blades the heli has a main rotor diameter of 1580mm with the rotor head featuring a 12mm main shaft. The carbon fibre chassis and aluminium motor holder are designed for brushless outrunner motors with a diameter of up to 62mm such as the Scorpion 4035. The tail boom heavily differs from other helicopters of this class as it is not constructed from a simple tube but a special tunnel that incorporates both the tail boom mount and support as well as the tail servo making it rigid, light and aerodynamic at the same time. The 12S LiPo battery sits at an angle in the chassis with the usually light controller underneath it for an optimised centre of gravity. Judging from the two videos you can see below SAB is also working on a smaller 600-size heli.
__________________ TRex 450 Pro Vbar + BeastX -Compass 500 - Compass 6HV - Prôtos 500 BeastX - Logo 400 Vbar |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 6 december 2004 Locatie: Loppem (BE) Leeftijd: 45
|
Ze hebben alleszins enkele features van de nieuwe Compass 7HV overgenomen, zijnde dezelfde style FBL kop en de belt tensioner. Ziet er een geweldige machine uit, maar die zal dan waarschijnlijk ook wel zeer prijzig zijn. Afwachten maar .... Grtz, Dirk
__________________ Compass Support Team ATOM 500 FBL (BeastX) / ATOM 6 HV FBL (BeastX) / 7HV (BeastX) / Henseleit TD R |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 17 april 2010 Locatie: BE Leeftijd: 27
|
Hoe zit het ondertussen met deze heli? Ben er meer en meer naar aan het kijken. Zou graag een 700 klasse gaan bouwen tegen de zomer en dacht eventueel aan een Srimok maar begin meer en meer naar de Goblin te neigen? Ziet er echt een brutaal ding uit zeg! SAB GOBLIN 700 Flybarless Electric Helicopter Kit *Pre Order * 2nd batch Pre-order voor 250 euro en totaalprijs ligt blijkbaar rond de 990 euro. (wel zonder motor) Is wel HEEL exotisch dus vrees een beetje voor de spare parts vooral...
__________________ Compass Atom 550 BeastX | Gaui X2 BeastX | Compass Warp 360 PRE-ORDERED | Trex 500 | Blade mCPX | Spektrum DX8 |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 1 december 2010 Locatie: Zwolle Leeftijd: 42
|
ik heb er 1 uit de derde batch, man man , wat is het een mooi ding en simpel gemaakt. crash? staart breekt los door de breekbouten. hoop deze week of volgende de electronica in te bouwen en dan maiden
__________________ Solo pro|W 36*2,60,v120d02|T-rex 100,700n,726g|Henseleit MP-XL-E|SAB goblin 700|FF10 Calmato*3|Cai Razor turbine|Saab viggen|Axar models yak 54|Super sirius|12FG| |
| | |
| | #5 (permalink) | |
| Lid sinds: 25 februari 2008 Locatie: Hoorn (NH) Leeftijd: 18
| Citaat:
__________________ Rigidheli.com, Gens Ace Batteries, RCbearings, Rapid Eyewear Hulp of (3D) Vliegles nodig? Heliexpert | |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 1 december 2010 Locatie: Zwolle Leeftijd: 42
|
exotisch? de goblin is echt goed opgebouwd , rekening gehouden met eventuele crash en onderhoud. de onderdelenprijzen zijn ook heel erg goed , sommige onderdelen zijn zelfs goedkoper dan van Align
__________________ Solo pro|W 36*2,60,v120d02|T-rex 100,700n,726g|Henseleit MP-XL-E|SAB goblin 700|FF10 Calmato*3|Cai Razor turbine|Saab viggen|Axar models yak 54|Super sirius|12FG| |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Lid sinds: 25 februari 2008 Locatie: Hoorn (NH) Leeftijd: 18
|
Exotisch in mijn ogen :moeilijk verkrijgbaar, niet veel van gebouwd, etc.. Tuurlijk, sommige onderdelen zijn goedkoper. Helaas heb je er dan wel 2 of 3 van... tis een mooie heli, en zou er graag 1 hebben, maar ik moet echt overgeven als ik zie dat n canopy 70 euro kost en die 2 alu framedelen bij elkaar ook tegen de 150...
__________________ Rigidheli.com, Gens Ace Batteries, RCbearings, Rapid Eyewear Hulp of (3D) Vliegles nodig? Heliexpert |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Lid sinds: 6 maart 2007
|
Heb je hem al vliegend inmiddels? En zo ja wat heb je er ingebouwd? Ik krijg de mijne hopelijk binnen een week of twee....
__________________ Goblin 700, Logo 600, Protos 500 fbl, Gazaur 480 CF PRO, Poseidon 480 GF, GAUI 200SE V2, Ep200 Hughes 3 blades |
| | |
| | #9 (permalink) |
|
nee, nog niet , druk met 700 benzine en gecrashde 700 nitro bezig. volgende week ga ik inbouwen: kontronik pyro 700-52l kontronik jive 80hv+ 3 futaba bls 451 1 futaba bls 251 Mikado vbar fullsize blueline 5.2 pro 2 sls ep 5000ma
| | |
| | #11 (permalink) |
| Lid sinds: 17 april 2010 Locatie: BE Leeftijd: 27
|
Wat zou ik graag zo'n goblin hebben... Ik vind ze echt GEWELDIG. Leuke setup ook man! Bouwverslagje erbij en je bent een held!
__________________ Compass Atom 550 BeastX | Gaui X2 BeastX | Compass Warp 360 PRE-ORDERED | Trex 500 | Blade mCPX | Spektrum DX8 |
| | |
| | #12 (permalink) |
|
de heli heb ik gebouwd overgenomen van Lars Linders dus dat kan ik niet meer documenteren , hier staat ie die lars gemaakt heeft: Heli-Addicted.nl • Bekijk onderwerp - SAB Goblin 700 anyway , van de inbouw van de elektronica ga ik wel doen dan maar want wil toch wel graag een held zijn. een teaser alvast:
__________________ Solo pro|W 36*2,60,v120d02|T-rex 100,700n,726g|Henseleit MP-XL-E|SAB goblin 700|FF10 Calmato*3|Cai Razor turbine|Saab viggen|Axar models yak 54|Super sirius|12FG| Laatst gewijzigd door ekoning; 23 april 2012 om 09:44 |
| | |
| | #13 (permalink) |
|
Check je nog wel ff de noodzakelijke modificaties en run-in methode? Geen vet op de hoofdtandwielen, alleen wd40 als een snij olie gebruiken, de asbouten vervangen voor versies die niet volledig draad getapt hebben, want breken anders tijdens vlucht en de pulleys vervangen voor geupdate versies die niet geperst maar geschroefd zijn.. Als je laagtoerig wil vliegen de headdampers invetten en meten of er minimaal 145mm tussen bladtip en staartboom zit.... Dat waren wel de belangrijkste geloof ik.....
__________________ Goblin 700, Logo 600, Protos 500 fbl, Gazaur 480 CF PRO, Poseidon 480 GF, GAUI 200SE V2, Ep200 Hughes 3 blades |
| | |
| | #14 (permalink) |
|
@zal de dingen nakijken , pulley's en 145 is allemaal goed , door Lars nagekeken. die nieuwe dingen zijn mij niet bekend , staat ook niets op de Sab site. enne wat zijn de asbouten? nog een teaser:
| | |
| | #15 (permalink) |
|
Mooie teaser! Heb alle respect voor Lars maar dat wat je schrijft klopt niet. De pulleys zien er sowieso allemaal prima uit maar er vallen regelmatig Goblins uit de lucht omdat de pulley randen het begeven. Hebben een persfitting en die wordt er te makkelijk afgedrukt. Als het goed is moet jij of Lars in ieder geval de grote upgraded tail pulley met 1 tand extra hebben ontvangen waarbij de randen met boutjes worden vastgezet. Ik adviseer met klem om de andere pulleys ook te vervangen met geupdate versies. Ook de bouten dienen vervangen te worden en zijn afgelopen week door SAB uitgestuurd. Ik raad je aan een en ander door te lezen op Helifreak op de SAB thread, daar kun je zien wat er gebeurt als je de pulleys en de bouten niet vervangt....
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |