![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 13 februari 2005
|
Ik heb reeds enige tijd een Thunder Tiger Mini Titan. Ik ben op dit moment nog aan het leren en verder dan hoveren kom ik nog voorlopig niet. Maar vandaag dan toch de eerste crash. Niet echt zeer hard maar toch wel wat schade: beide bladen, de staartboom en nog wat plastik. (op het eerst zicht dan toch) Voor de hoofdbladen kan ik dus kiezen voor de orginele houten bladen of de carbon bladen. Maar wat is nu zo het verschil ertussen (behalve de prijs die voor de carbon bladen het dubbele is)? Welke ik nu had weet ik niet precies. Ik heb de heli tweedehands gekocht en de bladen waren precies iets tussen de twee. Het waren geen thunder tiger bladen.
__________________ Serpent 720 - Sirio Evo 2-3-XXX - Tornado - Futaba 3VC - Sanwa en Graupner servo's + Colrally 10 X + Kyosho Mini-z + vliegwerk Thunder Tiger Mini Titan + Lama V4 + Blade mCPX |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 2 september 2011 Leeftijd: 50
|
Hi, Voordeel van hout is dat ze goedkoop zijn, en bij een crash minder schade aan je toestel opleveren dan polyester of carbon. Het afstellen van houten bladen vind ik zelf een probleem, afhankelijk van de weersomstandigheden (lees; luchtvochtigheid) verloopt het ingestelde bladspoor, en je bent continu bezig het bladspoor opnieuw in te stellen. Dit probleem is met polyester en carbon bladen veel minder. |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 28 augustus 2011 Leeftijd: 54
|
Voordeel van hout is de prijs en bij een crach minder schade. Nadeel niet vormvast zeer onderhevig aan vochtigheid (vervormen) Voordeel carbon en glasvezel bladen vervormen niet door vocht en temperatuurverschillen, Nadeel de prijs en bij een crach veel meer schade want een carbon blad breekt gewoon de boel af. ![]() Grtz Ed |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Lid sinds: 27 januari 2011 Leeftijd: 14
|
Fiberglas kan idd ook, maar ik raad de TS toch aan om te beginnen met houtenbladen en later over te stappen naar fiberglas. Ikzelf ben ook begonnen met houten en ik heb nooit last gehad dat ik men blades altijd opnieuw moest afstellen.
|
| | |
| | #8 (permalink) | |
| Moderatorteam Lid sinds: 18 november 2008 Locatie: Oldeberkoop Leeftijd: 44
| Citaat:
Groet, Bert | |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Lid sinds: 22 maart 2007 Locatie: Raamsdonksveer Leeftijd: 43
|
De standaard balsa rotorbladen van de minititan (met die gaatjes) zijn behoorlijk dik en kosten veel vliegtijd (behoorlijk veel weerstand) De Align 450 pro blaadjes zijn prima houten bladen om mee te oefenen op een 450 (bestaan die nog Carbon is inderdaad strak, maar er gaat ook veel meer kapot helaas, als je even per ongeluk de grond raakt.
__________________ "Een blaffende heli in de morgen ..... een dag zonder zorgen" |
| | |
| | #10 (permalink) | |
| Lid sinds: 30 januari 2007 Locatie: Roosendaal Leeftijd: 49
| Citaat:
Groet, Renι | |
| | |
| | #11 (permalink) | |
| Citaat:
Echter: als je op zoek gaat naar de oplossing voor een probleem is het WEL belangrijk om zowel probleem als oplossing zo nauwkeurig te omschrijven. Anders staan er straks op een forum als dit tientallen "oplossingen" voor evenzoveel "problemen" die nader bekeken allemaal op hetzelfde neerkomen. Een automonteur kan ook weinig met de klachtomschrijving "hij rijd niet goed"... Dat was eigenlijk een beetje mijn insteek naar de vraagsteller toe. Groet, Bert | |
| | |
| | #12 (permalink) |
| Lid sinds: 13 februari 2005
|
Als beginner zal ik maar voor de houten bladen gaan. Zoals ik hier lees zijn ze minder sterk dan de andere soorten maar daardoor heb je elders wel minder schade. Er is hier ook gesproken over het verloop van het bladspoor door oa veranderende weersomstandigheden. Heb je daar als beginner last van of zal dit niet opvallen. Ik veronderstel dat je dan wat meer trillingen zal hebben.
__________________ Serpent 720 - Sirio Evo 2-3-XXX - Tornado - Futaba 3VC - Sanwa en Graupner servo's + Colrally 10 X + Kyosho Mini-z + vliegwerk Thunder Tiger Mini Titan + Lama V4 + Blade mCPX |
| | |
| | #13 (permalink) |
| Lid sinds: 31 augustus 2002 Locatie: Druten Leeftijd: 50
|
Ik neem aan dat houten bladen tegenwoordig nog steeds luchtdicht zijn afgesloten door lak en/of folie. Luchtvochtigheid heeft dan geen invloed.
__________________ Vriendelijke groeten Get a life ... get a Watt-meter!!! Drive Calculator volts jolt zelfbouw e-motor tips zelfbouw e-motor group current kills |
| | |
| | #14 (permalink) | |
| Citaat:
Tegenwoordig zijn het gewoon ongelakte houten bladen die in krimpfolie gezet zijn. De beide kopse kanten zijn gewoon ongeseald.... Groet, Bert | |
| | |
| | #15 (permalink) |
| Lid sinds: 31 augustus 2002 Locatie: Druten Leeftijd: 50
|
Dan is het kwestie van het open hout een paarl laklaagjes geven.
__________________ Vriendelijke groeten Get a life ... get a Watt-meter!!! Drive Calculator volts jolt zelfbouw e-motor tips zelfbouw e-motor group current kills |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |