![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #16 (permalink) |
| Lid sinds: 12 juli 2010 Locatie: Ridderkerk Leeftijd: 28
|
Zoals Tijn zegt zou ik dan ook voor een mCPx gaan. Hij is wel een stuk kleiner, maar wel beter gebouwd en makkelijker aan te sleutelen als beginner. Misschien wel in het begin moeilijker te vliegen, maar als je dat eenmaal kan, kan hij zelfs 3D vliegen. Wie wil dat nou niet +1 voor de mCPx
__________________ DX2S - HongNor X10-E@ 5.5T Brushless Corally Merlin Tracer 90 Micro Heli :: KDS 450S K7X-II TX |
| | |
| | #17 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 26 december 2010 Locatie: Groningen Leeftijd: 24
|
Ook als je gezellig met het ding naar het park gaat is het wel prettig als hij niet helemaal een eigen wil heeft. er zijn een heleboel goede helikopters maar ik raad de 300/400 size helikopters met staartmotor echt af. Heb der een heleboel in mijn handen gehad en geen van allen vond ik goed. Hierboven word de mcpx genoemd die kan daarintegen wel omgaan mijn zijn staartrotor. Hij vliegt relatief makkelijk en kan heel veel hebben. Eerst met een sim oefenen hoeft niet maar is wel aan te raden om het helikoptertje in de eerste stappen te ontzien. Voor de eerste stappen kan je kijken naar Radd's lessen (google)
|
| | |
| | #20 (permalink) | |
| Lid sinds: 12 juli 2010 Locatie: Ridderkerk Leeftijd: 28
| Citaat:
Vergeet echter niet dat de KDS 450S een CP heli is, en dus geen kinder speelgoed. En totaal niet te vergelijken met die je eerst op het oog had. Deze heli kan je dan ook niet zo 123 vliegen, en moet je echt voor lessen (als in erg veel oefenen). De prijs in aantrekkelijk, maar het is wel een totaal ander soort heli dan dat je gewend bent. Ik zou hem je nog niet aanraden, mits je bereid bent veel te lezen en te leren, aftellen en beetje bij beetje wilt leren vliegen. Als je insteek is, lipo erin en vliegen maar zou ik naar een FP heli kijken of misschien een iets moeilijkere mCPx. Een 450/500CP is dan een logische volgende stap.
__________________ DX2S - HongNor X10-E@ 5.5T Brushless Corally Merlin Tracer 90 Micro Heli :: KDS 450S K7X-II TX | |
| | |
| | #21 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 21 maart 2011 Locatie: Haarlemmermeer Leeftijd: 46
|
Een FP is buiten al snel windgevoelig. Ik heb zelf eerst een FP gekocht maar had achteraf beter gelijk de mcpx kunnen kopen. Dan eerst even een paar uurtjes simmen en als je in de sim een heli een beetje netjes kunt hoveren lukt de mcpx ook prima. Wel eerst even de ruimte opzoeken want hij kan best fel wegschieten.. Verder heb je als voordeel dat je de hele komende herfst en winter verder binnen kunt oefenen. |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |