![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #3 (permalink) | |
| Lid sinds: 6 augustus 2011 Leeftijd: 36
| Citaat:
| |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 12 juli 2010 Locatie: Ridderkerk Leeftijd: 28
|
Canton, heb je al eerder gevlogen? en zo ja wat? De meesten beginnen met een coaxiale heli, dan een fixed pitch heli en pas daarna een Collective Pitch heli. En qua grootte is het zo, des te groter des te stabieler, maar dat spreek voor zich.
__________________ DX2S - HongNor X10-E@ 5.5T Brushless Corally Merlin Tracer 90 Micro Heli :: KDS 450S K7X-II TX |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Lid sinds: 13 juni 2011 Locatie: Belgium - Brugge Leeftijd: 20
|
@ Lakigucci : Ik leer vliegen met een FP heli (E sky honeybee 2) en dat gaat redelijk goed. Maar het is wel een lastig beesje, vooral de staart is moeilijk stil te houden...
__________________ http://zillion-modelbouw.jouwweb.nl/ HPI savage 3.5 - tamiya M-05 - Kyosho Pure Ten EP III |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Lid sinds: 17 april 2010 Locatie: BE Leeftijd: 27
|
Idd, met de FP2 is dat idd zo maar als je daar mee kan rondvliegen kan je met veel andere dingen vliegen hoor Is een HEEL goede leerschool omdat je snel leert te corrigeren. Hoe de CP3 vliegt weet ik niet. Heb deze vorige week in de indoorclub voor de eerste maal zien vliegen, leek toch redelijk stabiel
__________________ Compass Atom 550 BeastX | Gaui X2 BeastX | Compass Warp 360 PRE-ORDERED | Trex 500 | Blade mCPX | Spektrum DX8 |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Lid sinds: 16 januari 2010
|
Oei, als beginner en dan met zo'n E-sky hmmmm, dat word een nieuwe sponsor voor de leveranciers Ook ik begon destijds met een King 3, machtig mooi en leuk machientje, maar wat een ellendeling om het vliegen mee onder de knie te krijgen. Nerveus, zeer slecht of moeilijk af te stellen een echte brokken maker. Ach, met wat hulp zou het best kunnen lukken. Ik zou richting een FP gaan en als je daar lekker mee uit de voeten kan een CP heli gaan zoeken. Begin dan bv met een HK en koop er een goede zender bij, relatief goedkoop (bv met een Spectrum DX6i), dan weet je zeker dat je er plezier in kan hebben. Veel vlieg plezier toe gewenst. |
| | |
| | #10 (permalink) | |
| Citaat:
Echter is electro een echte opmars aan het maken en gaan veel oud nitro rijders en vliegers over naar electro vanwege de voordelen die hiermee gepaard gaan. Neem bijv. lagere kosten mbt brandstof, het geluid en het makkelijke starten natuurlijk. Geen gezeur met glowplugs etc. Nitro kan ook erg leuk zijn! begrijp mij niet verkeerd, maar dat zou ik eerder kopen als je al goed kan vliegen. Er komt namelijk nogmeer bij kijken in vergelijking met electro.
__________________ DX2S - HongNor X10-E@ 5.5T Brushless Corally Merlin Tracer 90 Micro Heli :: KDS 450S K7X-II TX | |
| | |
| | #12 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 26 december 2010 Locatie: Groningen Leeftijd: 24
|
Ik kan zelf de CP3 sterk afraden, hij vliegt erg onrustig en de staart staat nooit echt mooi strak. ik zou zodra het enigzins kan een heli nemen zonder staartmotor. Uiteraard is het nadeel dat de helikopter dan wel duurder word.
|
| | |
| | #13 (permalink) |
|
Maar denk wel dat het de meerprijs waard is. Tenzij Canton een losse staart geen ramp vind en alleen voor fun vliegt kan hij niet echt ene bult vallen voor die prijs. Maar alles is naar zijn waarde
__________________ DX2S - HongNor X10-E@ 5.5T Brushless Corally Merlin Tracer 90 Micro Heli :: KDS 450S K7X-II TX |
| | |
| | #14 (permalink) |
| Lid sinds: 21 augustus 2010 Locatie: Ik hoor de zee Leeftijd: 37
|
Ik heb een HB-CP3, en ik wil hem afraden. De kop is zeer moeilijk af te stellen, het plastic is zeer flexibel, en snel stuk. de staart heeft een rate gyro op een motortje, die niet goed de staart vast houdt. Onderdelen van E-Sky zijn de laatste tijd slecht verkrijgbaar. Voor het zelfde geld zijn er veel leukere beginners heli's te krijgen. Een aanrader als je toch zo eigenwijs bent om met een CP te beginnen, is de mCPx van E-Flite. Deze is veel beter bestand tegen crashen.
__________________ Vriendelijke groet, Tijn |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |