Modelbouwforum.nl

Ga terug   Modelbouwforum.nl > Modelhelikopters > Algemeen heli

Reageren

Discussietools Weergave
Oud 30 december 2011, 02:49   #16 (permalink)
Moderatorteam

brutus's schermafbeelding

Leeftijd: 44
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anko Bekijk bericht
Zullen we ''niemand'' met een korrel zout nemen?

Hij merkt het verschil in Latency tussen een spektrum en futaba, en dan ben je toch echt wel in de richting van die 0.1seconde
Zullen we jou, de "grote Anko" dan vanaf nu ook maar met een korrel zout nemen?????? Het verschil in latency ligt namelijk VER onder de 0.1 sec, eerder in de buurt van de 0.02 tot 0.01 sec.... Jij merkt dat verschil in latency namelijk OOK, en zelfs iedereen die zijn Charter of Calmato probeert te landen, merkt dat verschil als het van de ene op de andere keer is....

Je ben een behoorlijk clever kereltje, maar je snapt het verschil tussen perceptie en reactietijd niet.
Toen 20 jaar geleden de eerste PCM installaties geleverd werden, was het verschil ook voor een simpele ziel als ik zelfs met een vleugelkist behoorlijk duidelijk merkbaar (0.02 sec voor PPM, ietsjes meer, ongeveer 0.03 sec voor de toendertijdse PCM sets, vraag het Jan "Corrien" als je me niet gelooft) en dat wil GEENSZINS zeggen dat mijn, of T.A's reactiesnelheid onder die waarde ligt. Integendeel. Een mens "calibreert"zijn hersens op een bepaalde vertraging, en DAT is wat Tareq merkt, niet zijn reactiesnelheid die met die "trage" set slecht overweg kan of zijn rectietijd die opeens iets duidelijk maakt: hij zit bij een set die 0.01 sec SNELLER is net zo erg met zijn handen in het haar, alleen knalt ie dan tegen de andere kant van de barrière op.....

Zelfs F1 coureurs (die aan kunnen zien komen wanneer het licht ongeveer op groen gaat) en Dragracers (idem), zijn niet sneller dan ongeveer 0.18 sec (minstens maar de helft zo snel als jouw idee van Tareq) en dat is "in een laboratorium bewezen" (in de formule 1 gaat méér geld om dan in de 3D wereld, die testen dat écht behoorlijk beter dan Futaba, Align, of wie dan ook....)

Groet, Bert

PS: Ik SCHIJT op dit soort vergelijkingen.... laat TareQ maar eens met een non-E-stab rigid vliegen.... wedden dat ie daar niet ver mee komt? en dat bewijst alleen maar, dat (aangezien ik daar wel mee kan vliegen maar géén 3D kan) dat Tareq niet zaligmakend is, en ik ook niet, maar dat aan Tareq beslist geen bovenmenselijke eigenschappen toegedicht moeten worden

Laatst gewijzigd door brutus; 30 december 2011 om 03:08
brutus is nu online   Met citaat reageren
Oud 30 december 2011, 07:34   #17 (permalink)

Japie.G's schermafbeelding

Leeftijd: 28
Standaard

Een cb180d is super autostabiel hoor! Ik kon dat ding zonder enige ervaring out of the box hoveren. Werd later met een t-rex 450 een stuk lastiger!

----------------------
Sent from iPhone.
Een typevautju is daarom snel gemaakt. Bij voorbaat excuses daarvoor
Oud 30 december 2011, 11:04   #18 (permalink)

Leeftijd: 32
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Japie.G Bekijk bericht
Een cb180d is super autostabiel hoor! Ik kon dat ding zonder enige ervaring out of the box hoveren. Werd later met een t-rex 450 een stuk lastiger!

----------------------
Sent from iPhone.
Een typevautju is daarom snel gemaakt. Bij voorbaat excuses daarvoor
Inderdaad, na enkele instellingen een beetje aan te passen lukt het na enkele lipo's al vrij aardig om mooi stabiel te hoveren. heel leuke heli. voor mij ideaal om met de heel weinige ervaring die ik heb te beginnen met deze 'hobby'
zeer tevreden over mijn aankoop dus. ding ziet er trouwens nog goed uit ook
SupathaiflY is offline   Met citaat reageren
Oud 2 januari 2012, 21:15   #19 (permalink)

big lama's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SupathaiflY Bekijk bericht
Inderdaad, na enkele instellingen een beetje aan te passen lukt het na enkele lipo's al vrij aardig om mooi stabiel te hoveren. heel leuke heli. voor mij ideaal om met de heel weinige ervaring die ik heb te beginnen met deze 'hobby'
zeer tevreden over mijn aankoop dus. ding ziet er trouwens nog goed uit ook
dat de cb180d makkelijk te hoveren is komt door zijn 45grd flybar dit stabilliseerd zich zelf is toch heel anders dan een 90grd flybar deze gaat zijn eigen weg
Oud 3 januari 2012, 17:55   #20 (permalink)

Molen's schermafbeelding

Standaard

Ik vind die latency tijden nog belachelijk hoog, het vliegt wel ok en alles.
Is het wachten op nog snellerre microprocessors ?

On topic : Het moeilijke is het gedult wat je nodig bent.
Oud 3 januari 2012, 19:35   #21 (permalink)

guyken's schermafbeelding

Leeftijd: 48
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Molen Bekijk bericht

Geduld, budget en volhouden
Oud 4 januari 2012, 12:02   #22 (permalink)

Standaard

Citaat:

ben ondertussen ook aan het trainen op de sim en pfff, valt dat tegen...
geduld inderdaad... en ik ben al zo'n geduldig persoon
Oud 4 januari 2012, 16:07   #23 (permalink)

Standaard

Citaat:
ben ondertussen ook aan het trainen op de sim en pfff, valt dat tegen...
geduld inderdaad... en ik ben al zo'n geduldig persoon
gewoon beginnen met hoveren met de staart na je toe als je dit onder de knie hebt de neus 45grd draaien en zo proberen te hoveren dit doe zowel na links als na rechts.
als dit je ook goed af gaat de neus 90grd draaien(side in)en zo leren te hoveren ook weer links en rechts om.
je kan zo door gaan tot nose in.
dan vliegen van links na rechts en zo steeds verder gaan dit heeft zijn tijd nodig je moet wennen aan de orientatie hoe de heli in de lucht hangt en de juiste correcties uitvoert dit maakt na mijn mening het heli vliegen moeilijk.
daarbij komt ook nog kijken de angst voor te crashen(wat zeker 1x zal gebeuren)waardoor je al snel de verkeerde stuur input geeft
Oud 4 januari 2012, 16:52   #24 (permalink)

Molen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brutus Bekijk bericht
maar dat aan Tareq beslist geen bovenmenselijke eigenschappen toegedicht moeten worden
Vast het zoontje van een olie sjeik ofzo.
Oud 4 januari 2012, 16:58   #25 (permalink)
Moderatorteam

Leeftijd: 27
Standaard

Citaat:
Vast het zoontje van een olie sjeik ofzo.
Euh...
Nee...

Sterker, Tareq vliegt nog niet eens zo enorm lang (ik dacht iets van 5 jaar nu)

En hij heeft gewoon een baan, heb ik wel eens gelezen in een interview (ben alleen dat blad een beetje kwijt)
Het kwam er op neer dat alles wat hij met heli's doet, rond zijn werk inplant
De heli's kunnen hem nog niet van zijn dagelijkse brood voorzien

Maar vergeet niet wat goeie sponsoren doen..
Als jij altijd een extra heli achter je kont hebt staan, en thuis onderdelen om 3 heli's nieuw te bouwen kun je erg snel leren
Oud 4 januari 2012, 20:49   #26 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door big lama Bekijk bericht
gewoon beginnen met hoveren met de staart na je toe als je dit onder de knie hebt de neus 45grd draaien en zo proberen te hoveren dit doe zowel na links als na rechts.
als dit je ook goed af gaat de neus 90grd draaien(side in)en zo leren te hoveren ook weer links en rechts om.
je kan zo door gaan tot nose in.
dan vliegen van links na rechts en zo steeds verder gaan dit heeft zijn tijd nodig je moet wennen aan de orientatie hoe de heli in de lucht hangt en de juiste correcties uitvoert dit maakt na mijn mening het heli vliegen moeilijk.
daarbij komt ook nog kijken de angst voor te crashen(wat zeker 1x zal gebeuren)waardoor je al snel de verkeerde stuur input geeft
zo wil ik het inderdaad doen, maar soms is het toch verleidelijk om eens flink op het gas te staan
ik kan oefenen op het werk, in de autowerkplaats, als die leeg is is dat een mooie ruimte
op de sim kan ik mij echt niet concentreren, ik zie liever de heli voor mij dan dat ik voor het scherm zit. naar kosten toe is die sim natuurlijk een stuk interessanter. ik heb iig al een meerdere onderdelen in bestelling staan, eerste stel rotorbladen is al naar de vaantjes
Oud 5 januari 2012, 15:28   #27 (permalink)

Standaard

Citaat:
zo wil ik het inderdaad doen, maar soms is het toch verleidelijk om eens flink op het gas te staan
ik kan oefenen op het werk, in de autowerkplaats, als die leeg is is dat een mooie ruimte
op de sim kan ik mij echt niet concentreren, ik zie liever de heli voor mij dan dat ik voor het scherm zit. naar kosten toe is die sim natuurlijk een stuk interessanter. ik heb iig al een meerdere onderdelen in bestelling staan, eerste stel rotorbladen is al naar de vaantjes
om de sim begint het ook snel te vervelen (hoveren)en wil je rond gaan vliegen dit had ik ook
de stock roterbladen van de HB zijn bagger ik vloog altijd met deze roterbladen maakte heli stuk stabieler deze zijn van walkera

Main rotor blades DF4#1 @ Heli4U.nl

je merkt echt verschil
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten