Modelbouwforum.nl

Ga terug   Modelbouwforum.nl > Modelhelikopters > Algemeen heli

Reageren

Discussietools Weergave
Oud 3 januari 2012, 18:49   #16 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JurgenVDP Bekijk bericht
Goeie keuze... Hopelijk heb je er ook een doosje 'geduld' bij besteld... Het is een heel leuk toestel om mee te leren, maar vraagt wat oefening. Je zal zien dat na de coaxiaal het een heel ander toestel is.

Misschien kan je later ook denken om de Superblades er bij te bestellen (is mijn insziens de enige nuttige investering, misschien ook nog de xTreme rotorhead omdat die volledig metaal is). Die heb ik ook gedaan en ik merkte toch wel een verschil in vlieggedrag (rustiger) en hoveren ging meteen een beetje gemakkelijker.

Alvast veel succes en hou ons op de hoogte hoe het gaat
Ik heb bijna alle mogelijke Xtreme upgrades voor de Honey Bee FP V2 gebruikt en ben tot de conclusie gekomen dat je alleen de Xtreme fiber bladen 'moet' gebruiken: alle andere delen maken niet tot nauwelijks (niet de meerprijs waard) verschil of zorgen voor bijkomende ellende (opblazen 4in1 door de Xtreme 380 motor).

De Superblades XP schijnen ook aanrader te zijn, maar zie daar maar eens aan te komen...)

Ik heb regelmatig op het punt gestaan te Honey Bee te 'repareren' met een flinke voorhamer maar eens je hem kunt vliegen is het een fijne gooi-en-smijt helikopter. Foutjes worden bijna niet met schade afgestraft en als er wél schade is, reparatie erg goedkoop én eenvoudig

Groet,
Robbie
Rubberenrobbie is offline   Met citaat reageren
Oud 4 januari 2012, 02:26   #17 (permalink)

Tijn G.'s schermafbeelding

Leeftijd: 37
Standaard

De Extreme rotorbladen is een must have voor de HBFP2. Zonder die bladen is het echt een dweil.

De standaard bladen zijn veel te buigzaam, en het is een drama om ze te tracken. ESky Honey Bee FP HBFP V2 - Swapping Main Rotor Blades - YouTube

Ook is het handig om rubbers om de skids te doen tegen het doorslippen. Als je een "out of control" hover wil afbreken door hem op de grond te kwakken, glijdt hij vaak door, en dat kan weer voor schade zorgen.

Veel plezier met de HBFP2,..
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten