![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #3 (permalink) | |
| Lid sinds: 20 oktober 2008 Locatie: Blijham,Groningen Leeftijd: 41
| Citaat:
je gas bijvoorbeeld op stationair zetten en Trottle cut zet je de brandstof motor helemaal uit het voordeel van Throttle hold is dat je de motor daarna weer op kan toeren bij Cut natuurlijk niet En het voordeel bij throttle hold is dat je ook nog wat pitch instellingen kan veranderen e.d. zonder dat de motor op gaat toeren Wat ik ook doe is de motor starten in Hold en lopen naar de vliegplek zoadt de moror ook tijdens het lopen e.d. met de heli en de zender in je hand niet op toert(veiliger) Succes Jeroen
__________________ Trex 250SE Trex 600Nitro Super Pro Full option, Trex700Nitro 3G V3.0 FBL,Trex600EFBL Futaba T12FG 2,4Ghz Coolpower/Optifuel 20% OS Max engines Only, Fusuno Canopy, GensAce
| |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 29 juni 2009 Locatie: Heerenveen Leeftijd: 28
|
Iets te simpel Jelle.. Bij throttle hold koppel je als het ware de throttlefunctie los van de pitch. Dus in throttle hold kan je rustig met de pitch stick bewegen zonder dat de e-motor aan gaat of wanneer de brandstofmotor stationair draait deze in toeren zal toenemen. Throttle cut is enkel om de brandstof motor af te laten slaan wanneer deze stationair draait zonder daarvoor gebruik te moeten maken van de trim. Heb mijn heli's ook altijd in throttle hold staan wanneer ik ze met draaiende motor van de pits naar het punt van opstijgen vervoer. Safety first! Edit: JJ was me net voor |
| | |
| | #6 (permalink) | |
| Lid sinds: 20 oktober 2008 Locatie: Blijham,Groningen Leeftijd: 41
| Citaat:
+1 dit was ik vergeten te vertellen
__________________ Trex 250SE Trex 600Nitro Super Pro Full option, Trex700Nitro 3G V3.0 FBL,Trex600EFBL Futaba T12FG 2,4Ghz Coolpower/Optifuel 20% OS Max engines Only, Fusuno Canopy, GensAce
| |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 5 januari 2008 Locatie: Rotterdam Leeftijd: 27
|
Zeg nooit nooit... Daarnaast is thr cut op ieder type voertuig makkelijk. Scheelt een uitlaat dichtknijpen of carb dichtzetten En zeker bij heli's zijn sommige van die onderdelen nogal verstopt..
__________________ |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |