![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #16 (permalink) |
| Lid sinds: 27 december 2011 Leeftijd: 32
|
Dat is deel van de charme alakai! Het vliegen wordt veel interessanter en je leert sneller als er wat risico is, anders lijkt het teveel op SIMen. Ikzelf heb ondertussen enkele wijnglazen, de kerstverlichting en een lamp gemold. Om nog maar te zwijgen over de crash-strepen op de muren rondom waardoor opnieuw verven onvermijdelijk wordt. Maar ik wacht nog wel even met verven tot ik het indoor-flippen onder controle krijg... |
| | |
| | #17 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 5 januari 2008 Locatie: Rotterdam Leeftijd: 27
|
Indoor flippen? in een sporthal lukt dat wel maar voor de gemiddelde boeren### die de muren en de mcpx heel wil houden, is de woonkamer geen optie om dit uit te proberen Hij verliest gewoon een hoop hoogte in een flip, en om het goed op te vangen heb je er wat ervaring mee nodig heb je die niet, gaat het ding een keer of 100 de muur of grond in wacht ff op een windstille dag, en ga goed hoog zitten en let op je staart, als deze stock is dan kan hij wel eens een stuk wegdraaien
__________________ |
| | |
| | #18 (permalink) |
| Lid sinds: 25 februari 2008 Locatie: Hoorn (NH) Leeftijd: 18
|
De staart werkt gewoon zolang je de pitch en de heli onder controle hebt... Beter standaard laten en aan je collective management en cyclic management werken. heb je later met grotere helis weer profijt van.. ook een 600 tail slaat weg als je plomp aan t trekken ben...
__________________ Rigidheli.com, Gens Ace Batteries, RCbearings, Rapid Eyewear Hulp of (3D) Vliegles nodig? Heliexpert |
| | |
| | #19 (permalink) |
| Lid sinds: 27 december 2011 Leeftijd: 32
|
Outdoor begint reeds goed te gaan, ik focus me nu op zo weinig mogelijk hoogte verliezen. Er zijn genoeg filmpjes op youtube die tonen dat je indoor perfect kan flippen. Ik zal pas rusten als ik een inverted landing op m'n plafond kan maken.... |
| | |
| | #20 (permalink) |
| Lid sinds: 10 september 2011 Locatie: Oirsbeek, LI
|
Heeft iemand advies voor t volgende: Als ik buiten met de mcpx (veel) snelheid maak in horizontale vlucht begint ie te schudden en duikt omlaag, vrijwel oncontroleerbaar. Heb dit niet eerder gehad bij lagere snelheden. Ik heb er de rechte kunststof bladen op zitten van xtreme (voor zover iemand ermee bekend is..is het de bedoeling dat men de stickers erafhaalt zodat het geperforeerde tevoorschijn komt?)
__________________ Remember: when you fly backwards, things come from behind.. |
| | |
| | #21 (permalink) |
| Lid sinds: 27 januari 2011 Leeftijd: 14
|
Heb je de servo's al eens schoongemaakt? Ik heb ook al eens een wobbel gehad en na de servo's te hebben schoongemaakt was de wobbel weg. (of je feathering shaft die krom is, kan ook voor onbalans zorgen.)
|
| | |
| | #22 (permalink) |
| Lid sinds: 10 september 2011 Locatie: Oirsbeek, LI
| Yep..servo's schoon, shaft in orde. T gebeurt enkel wanneer ie goed op snelheid is. Net n soort 'tuck under' wanneer je de geluidsbarriere nadert, en daar was ik nog lang niet. Snap er niets van. Heb net op tijd n 'forced landing' kunnen maken op t schuurtje van de buren voordat ie te pletter sloeg tegen de schutting..ga t morgen als tijd en t weer het toelaat nog eens testen op n veld met minder hoogte.
__________________ Remember: when you fly backwards, things come from behind.. |
| | |
| | #28 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 5 januari 2008 Locatie: Rotterdam Leeftijd: 27
|
Jawel. Maar minder.
__________________ |
| | |
| | #29 (permalink) |
| Lid sinds: 23 maart 2012 Locatie: Ridderkerk Leeftijd: 26
|
Goedeavond , Ik ben ook in het bezit van mcpx v2 en na vlucht 2 ook mijn taill gebroken . Ik heb nu zoals hier beschreven een nieuwe staart gemonteerd . Alleen nu tolt de heli zodra ik op het gas ga . Ik ben beginner dus ben niet zo thuis in al die termen . Iemand enig idee hoe ik dit kan verhelpen? Gr Rody |
| | |
| | #30 (permalink) |
| Lid sinds: 27 januari 2011 Leeftijd: 14
|
Check even dit: 1) stekkertje op printplaat juist erin(dus niet omgekeerd) -> normaal is dat aangeduid met wat groene verf 2) tailrotor goed gemonteerd 3) tailmotor zit op de juiste kant -> langs achter moet de as vd tailmotor naar rechts wijzen EN moet horizontaal staan ( evenwijdig met grond) |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |