![]() |
| | #31 (permalink) | ||
| Lid sinds: 15 april 2010
| Citaat:
Citaat:
Maar zelfs met een lader van 300€ waarbij je ongetwijfeld nog een deel te veel betaald voor het merk, heb je die investering in principe zo terug verdient in zowel het grotere vermogen van electro in het algemeen en het feit dat je je lipo's weer opnieuw kunt opladen. Zo'n lader gaat bovendien sowieso vele vele vele lipo-levens mee. | ||
| | |
| | #32 (permalink) | |
| Lid sinds: 25 februari 2008 Locatie: Hoorn (NH) Leeftijd: 18
| Citaat:
Ten tweede: 1000W, 10s, heb je een 700, moet je parralel laden, pakt die 3C max op 2 accus, en dat is dus geen 20 minuten laden alles onder de 550W is in mijn ogen geen vermogenslader..Als je elektro vliegt, koop gewoon een goede lader, en vooral als je een 700 size vliegt, zou ik me niet druk maken om wat ie kost.... Vlieg zelf alleen met 600, maar heb een laadkoffer met een 1000W duo, en een 14s 550W lader.. dan pas kan je toe met 2 of 3 accus voor elke heli... Dit alles geldt natuurlijk als je geen uur wilt wachten tussen vluchten... 6S in een 600, met goede setup:
__________________ Rigidheli.com, Gens Ace Batteries, RCbearings, Rapid Eyewear Hulp of (3D) Vliegles nodig? Heliexpert | |
| | |
| | #33 (permalink) | |
|
Dat had ik ook wel begrepen, maar ik stelde slechts dat 'zélfs met een lader van 300€' je niet snel spijt zult krijgen van een investering in een goede lader of laders. Ik zeg niet dat iedereen per sé een lader van 300€ moet kopen of dat jij dat suggereerde, dan heb je mij denk ik toch verkeerd begrepen. Het grootste verschil blijft dat je zult moeten opladen voordat je een lege lipo weer kunt gebruiken. Citaat:
Ik zou zelf overigens eerder de overweging maken voor meerdere laders te kiezen dan per sé een veel snellere lader te kopen wanneer je toch al met meerdere lipo's vliegen gaat. Even een praktisch voorbeeldje van wat kan met twee goedkope enkelvoudige laders á 50 minuten laadtijd en drie normale lipo's (die min of meer op 1C laden dus). Ga er voor het voorbeeld even vanuit dat het op die zaterdag- of zondagochtend lekker weer is en je vroeg op staat om de hele dag te gaan vliegen; 9.00u - drie lipo's vol 9.10u - eerste lipo leeg , meteen in lader 9.20u - tweede lipo leeg , meteen in 2e lader 9.30u - derde lipo leeg - geen vrije lader 10.00u - eerste lipo vol , derde lipo in de lader 10.10u - eerste lipo leeg 10.10u - tweede lipo vol 10.20u - tweede lipo leeg , eerste lipo in lader 10.50u - derde lipo vol , tweede lipo in lader 11.00u - derde lipo leeg 11.10u - eerste lipo vol , derde lipo in lader 11.20u - eerste lipo leeg 11.40u - tweede lipo vol 11.50u - tweede lipo leeg 12.00u - derde lipo vol 12.10u - derde lipo leeg etc. etc. etc. Dat is al 9 keer vliegen in 3 uur, met twee laders die niet duurder hoeven te zijn dan pakweg 80€ per stuk. Je wacht hierbij in feite maximaal maar een half uur en de dag is na deze drie uur natuurlijk nog lang niet voorbij. Voorwaarde is wel dat je op je vlieglocatie kunt laden met 1C en dat je niet met 10.000mah lipo's vliegt. Vlieg je wild in de achtertuin of is er op je club goede mogelijkheid tot laden dan is het bovenstaande voorbeeld zeer goed mogelijk. Zelfs met meer beroerde omstandigheden (onweersbui, regen etc.) is pakweg 10 keer vliegen over een hele dag verspreid toch zeker niet slecht te noemen. Ik heb daarnaast nog meer heli's, laders en lipo's waarmee ik kan vliegen dus ik kom zelfs met die theoretisch tragere laders met gemak de hele dag door. Dat is daarbij eigenlijk nagenoeg continu vliegen. Ik denk dan ook echt dat de oplaadtijd een stuk minder uitmaakt in praktijk dan je eerder suggereerde. Tenzij... je 1x lipo, 1x lader en 1x heli, gaat vergelijken met de inhoud van een grote tank brandstof. Maar dat blijven naar mijn idee toch appels en peren. | |
| | |
| | #34 (permalink) |
| Tof filmpje en zo kan die 600 inderdaad toch ruim genoeg, maar stock is die wel iets minder dan die setup. Ik weet overigens ook wel dat veel in de afstelling zit en de keuze van electronica, maar in letterlijke zin heeft electro tegenwoordig vrijwel altijd meer vermogen. |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |