Modelbouwforum.nl

Ga terug   Modelbouwforum.nl > Modelhelikopters > Algemeen heli

Reageren

Discussietools Weergave
Oud 3 januari 2012, 16:37   #1 (permalink)

jaspernys's schermafbeelding

Standaard eerste 90 size heli

hallo ben van plan binnekort mijn eerste 90 sized (700) heli te gaan kopen maar kan niet goed kiezen welke
tussen deze modellen wil ik kiezen
raptor g4 electro
raptor g4 nitro
trex 700e
trex700n
rave 90 nitro
welke zouden jullie nemen???
jaspernys is offline   Met citaat reageren
Oud 3 januari 2012, 17:09   #2 (permalink)

Brandenburg's schermafbeelding

Leeftijd: 33
Standaard

Ik zou persoonlijk voor electro gaan. Omdat dat gewoon meer power heeft.
Maar zet eens alle voor en nadelen op een rijtje. Dan kan je makkelijker dingen weg strepen. En dus makkelijker een keuze maken.
Oud 3 januari 2012, 17:15   #3 (permalink)

Parsa's schermafbeelding

Leeftijd: 40
Standaard

kijk ik zou zelf voor elektro heli kiezen en over het merk en kwaliteit!
Logo 600 SE.
Parsa is offline   Met citaat reageren
Oud 3 januari 2012, 17:18   #4 (permalink)

gevaho's schermafbeelding

Leeftijd: 36
Standaard

een 7HV!!
Oud 3 januari 2012, 17:22   #5 (permalink)

Leeftijd: 65
Standaard

Ja ik wist het wel Compassv 7HV oa van Rigidheli.
Pracht heli met die alu kop.
wipo is offline   Met citaat reageren
Oud 3 januari 2012, 17:43   #6 (permalink)
Moderatorteam

Leeftijd: 27
Standaard

Wat wil je zelf?
Ik zelf ben ooit begonnen omdat ik een voorliefde voor rook en herrie heb

Vandaar dat ik zelf voor een nitro gegaan ben toen ik wat groter ging

Ik heb zelf gewoon wat minder met electro..
Is voor mij wat ongrijpbaarder, bv een regelaar begeeft het gewoon zonder waarschuwing
Nitro is ook wel wat vogelen en heeft ook zo zn dingetjes, maar als er wat misgaat blijkt meestal dat de motor al een tijdje signalen gegeven heeft...

En kun je bij jou in de buurt/club met nitro terecht?
Zeker als je nieuw ben in de nitro's, is een helpende hand eigenlijk onmisbaar
Oud 3 januari 2012, 18:22   #7 (permalink)

Standaard

Wat wil je zelf?

rondje(s) vliegen en dus mechaniek weinig belasten,
of 3d(en) waarmee je een mechaniek zwaar kan belasten?

gr Richard
Richardcj is offline   Met citaat reageren
Oud 3 januari 2012, 18:42   #8 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jaspernys Bekijk bericht
welke zouden jullie nemen???
Ik zou gaan voor een Mikado Logo 600SE of Compass 7HV.

Brandstof zou ik sowieso niet doen. De meerwaarde is tegenwoordig echt nul en zeker als je denkt daarmee in de eigen 'achtertuin' te gaan vliegen levert het meer gezeur op dan het mooie geluid e.d. waard is.

Koop een extra paar accu's, een echt goede lader en brandstof heli's hebben het nakijken op vrijwel alle fronten.

Ook met het alsmaar gevoeliger worden van de (flybarless) electronica zou ik eerder voor electro kiezen.
Quasti is offline   Met citaat reageren
Oud 3 januari 2012, 19:47   #9 (permalink)

chrisdv's schermafbeelding

Leeftijd: 32
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Quasti Bekijk bericht
[...]
Brandstof zou ik sowieso niet doen. De meerwaarde is tegenwoordig echt nul en zeker als je denkt daarmee in de eigen 'achtertuin' te gaan vliegen levert het meer gezeur op dan het mooie geluid e.d. waard is.

Koop een extra paar accu's, een echt goede lader en brandstof heli's hebben het nakijken op vrijwel alle fronten.
[...]
Tim Jones test zo'n nieuw type 120 motor, video-link onder, en heeft daarmee aan vermogen en zeker vliegtijd geen gebrek. Dat vermogen blijft ook gewoon gelijk tot de tank leeg is. Accu's moeten nog een flinke ontwikkeling doormaken wil je daar ook zo 6+ minuten mee kunnen vliegen Pinion In The Pocket With Tim Jones - YouTube
Brandstof en elektro hebben zo beide gewoon voor en nadelen waar je lang over kan discussieren
Oud 4 januari 2012, 09:16   #10 (permalink)
Moderatorteam

Leeftijd: 27
Standaard

Jup!

Electro mist gewoon een heel stuk wow factor
Oud 4 januari 2012, 09:58   #11 (permalink)
VEJ

Standaard

Ik zou voor benzine gaan.
Nee geen Nitro maar benzine.
Tegenwoordig genoeg power en een veel langere vliegtijd.
Oud 4 januari 2012, 10:23   #12 (permalink)

jjdehaan's schermafbeelding

Leeftijd: 41
Standaard

Een moeilijke keuze is snel gemaakt,
Ga op je gevoel af,maar belangrijker is,heb je eventueel hulp in jou buurt waar je de ervaring van electro/Nitro kan delen m.a.w. is er ervaring in de buurt voor als je er niet goed uit komt??

Beide type's zijn krachtig genoeg om te doen wat in onze mars ligt en beide type's hebben voor en na delen en er zijn haast geen slechte productie heli's meer,ga op je gevoel af waar in JIJ denkt dat je het mooiste vind want beide kosten ongeveer over het algemeen het zelfde

Succes met je speurtocht

Greetz,

Jeroen
Oud 4 januari 2012, 17:49   #13 (permalink)

Parsa's schermafbeelding

Leeftijd: 40
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Student Bekijk bericht
Wat wil je zelf?
Ik zelf ben ooit begonnen omdat ik een voorliefde voor rook en herrie heb

Vandaar dat ik zelf voor een nitro gegaan ben toen ik wat groter ging

Ik heb zelf gewoon wat minder met electro..
Is voor mij wat ongrijpbaarder, bv een regelaar begeeft het gewoon zonder waarschuwing
Nitro is ook wel wat vogelen en heeft ook zo zn dingetjes, maar als er wat misgaat blijkt meestal dat de motor al een tijdje signalen gegeven heeft...

En kun je bij jou in de buurt/club met nitro terecht?
Zeker als je nieuw ben in de nitro's, is een helpende hand eigenlijk onmisbaar
nitro machin's stinkt,😜
ha ha ha
Parsa is offline   Met citaat reageren
Oud 6 januari 2012, 12:27   #14 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chrisdv Bekijk bericht
Tim Jones test zo'n nieuw type 120 motor, video-link onder, en heeft daarmee aan vermogen en zeker vliegtijd geen gebrek. Dat vermogen blijft ook gewoon gelijk tot de tank leeg is. Accu's moeten nog een flinke ontwikkeling doormaken wil je daar ook zo 6+ minuten mee kunnen vliegen Pinion In The Pocket With Tim Jones - YouTube
Brandstof en elektro hebben zo beide gewoon voor en nadelen waar je lang over kan discussieren
Sorry, maar dat klopt gewoon van geen kant. Ook met een electro setup kun je 6 minuten echt ruim halen en de gemiddelde electro setup is een heel stuk krachtiger.

Het vermogen kakt ook niet in wanneer je de boel goed afsteld en je de headspeed regelt met een goede governor.

Eerlijk gezegd valt me dat filmpje nogal tegen qua power, wanneer je deze heli ziet;

Trex 700E "The Beast" - Tim Jones insane power - YouTube

Goed, hij vliegt daar slechts 4 minuten. Te zien aan het feit dat het wat onverwachts kwam zal de lipo misschien niet helemaal vol zijn geweest, maar los daarvan is de power misschien wel drie keer meer. Een iets mindere setup en je zit echt met gemak op die 6 minuten.

Met mijn eigen heli's haal ik die 6 minuten in idle-up met gemak, ook al vlieg ik lang niet zo hardcore als in de bovenstaande filmpjes.

Het is dus maar net hoe je het bekijkt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jjdehaan Bekijk bericht
Beide type's zijn krachtig genoeg om te doen wat in onze mars ligt en beide type's hebben voor en na delen en er zijn haast geen slechte productie heli's meer,ga op je gevoel af waar in JIJ denkt dat je het mooiste vind want beide kosten ongeveer over het algemeen het zelfde
Daar ben ik het niet mee eens. Brandstof heli's halen het niet in kracht bij zelfs de meeste stock electro heli's. In vliegtijd bestaan er soms verschillen, maar tegen welke prijs? Benzine of nitro moet je weer bijkopen. Een lipo stop je in een oplader en je kunt diezelfde dag weer vliegen.

Minder onderhoudsgevoelig dan een brandstof heli by far en een stuk minder gezeur over overlast ook nog eens.

Overigens ligt de mij bekende gemiddelde vliegtijd van bijvoorbeeld de Align 600N toch echt op maar 7 minuten ofzo, dus zo'n wereld van verschil bestaat daar niet.
Quasti is offline   Met citaat reageren
Oud 6 januari 2012, 12:48   #15 (permalink)

Anko's schermafbeelding

Leeftijd: 18
Standaard

Citaat:
Goed, hij vliegt daar slechts 4 minuten. Te zien aan het feit dat het wat onverwachts kwam zal de lipo misschien niet helemaal vol zijn geweest, maar los daarvan is de power misschien wel drie keer meer. Een iets mindere setup en je zit echt met gemak op die 6 minuten.

Met mijn eigen heli's haal ik die 6 minuten in idle-up met gemak, ook al vlieg ik lang niet zo hardcore als in de bovenstaande filmpjes.
Precies, Je vliegt niet zo hardcore, niet hardcore vliegen=langere vliegtijd, geld voor zowel Nitro als Elektro.
Was overigens niet onverwachts.. hij deed gewoon een auto...

Citaat:
Daar ben ik het niet mee eens. Brandstof heli's halen het niet in kracht bij zelfs de meeste stock electro heli's. In vliegtijd bestaan er soms verschillen, maar tegen welke prijs? Benzine of nitro moet je weer bijkopen. Een lipo stop je in een oplader en je kunt diezelfde dag weer vliegen.

Overigens ligt de mij bekende gemiddelde vliegtijd van bijvoorbeeld de Align 600N toch echt op maar 7 minuten ofzo, dus zo'n wereld van verschil bestaat daar niet.
Een lipo, een lader, en een voeding kost je 200 euro of meer, kannetje brandstof, 30 euro...

Hij meldde overigens ''wat in onze mars ligt'' Dat kan dus hoveren zijn, of rondvliegen. en bekijk het dan eens van de andere kant, de normale 6s setup van een 600, Wordt echt lang en breed ingehaald door de nitro versie

600N gaat makkelijk 10 minuten tot kwartier op n tank bij leren vliegen. haal zelf 8 minuten 3d. en dat is met een gemodificeerd motor.

Overigens zijn filmpjes geen representatieve waarneming van power.. je ziet gewoon niet hoe hard het gaat.
Bovendien kan je met elektro veel hogere toerentallen draaien waardoor je meer power lijkt te hebben.(de Ebeast draaide op 2400rpm, die ys120 zat 2050... scheeld nogal) maar zou je dezelfde toeren draaien zal je zien dat t ineens een stuk meevalt hoe weinig het powerverschil is.
feit is gewoon, met elektro HEB je power, en met nitro moet je t MAKEN. een nitro zal en moet je dus ook gewoon anders vliegen om er power uit te krijgen.
Ga terug   Modelbouwforum.nl > Modelhelikopters > Algemeen heli
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten