![]() |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 27 oktober 2011 Locatie: Belgium, mol
|
hallo ben van plan binnekort mijn eerste 90 sized (700) heli te gaan kopen maar kan niet goed kiezen welke tussen deze modellen wil ik kiezen raptor g4 electro raptor g4 nitro trex 700e trex700n rave 90 nitro welke zouden jullie nemen??? |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 12 december 2011 Locatie: Wormerveer Leeftijd: 33
|
Ik zou persoonlijk voor electro gaan. Omdat dat gewoon meer power heeft. Maar zet eens alle voor en nadelen op een rijtje. Dan kan je makkelijker dingen weg strepen. En dus makkelijker een keuze maken. |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 5 januari 2008 Locatie: Rotterdam Leeftijd: 27
|
Wat wil je zelf? Ik zelf ben ooit begonnen omdat ik een voorliefde voor rook en herrie heb Vandaar dat ik zelf voor een nitro gegaan ben toen ik wat groter ging Ik heb zelf gewoon wat minder met electro.. Is voor mij wat ongrijpbaarder, bv een regelaar begeeft het gewoon zonder waarschuwing Nitro is ook wel wat vogelen en heeft ook zo zn dingetjes, maar als er wat misgaat blijkt meestal dat de motor al een tijdje signalen gegeven heeft... En kun je bij jou in de buurt/club met nitro terecht? Zeker als je nieuw ben in de nitro's, is een helpende hand eigenlijk onmisbaar
__________________ |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Lid sinds: 15 april 2010
| Ik zou gaan voor een Mikado Logo 600SE of Compass 7HV. Brandstof zou ik sowieso niet doen. De meerwaarde is tegenwoordig echt nul en zeker als je denkt daarmee in de eigen 'achtertuin' te gaan vliegen levert het meer gezeur op dan het mooie geluid e.d. waard is. Koop een extra paar accu's, een echt goede lader en brandstof heli's hebben het nakijken op vrijwel alle fronten. Ook met het alsmaar gevoeliger worden van de (flybarless) electronica zou ik eerder voor electro kiezen. |
| | |
| | #9 (permalink) | |
| Lid sinds: 15 januari 2010 Locatie: Friesland Leeftijd: 32
| Citaat:
Brandstof en elektro hebben zo beide gewoon voor en nadelen waar je lang over kan discussieren | |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 5 januari 2008 Locatie: Rotterdam Leeftijd: 27
|
Jup! Electro mist gewoon een heel stuk wow factor
__________________ |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Lid sinds: 4 januari 2010 Locatie: Twente
|
Ik zou voor benzine gaan. Nee geen Nitro maar benzine. Tegenwoordig genoeg power en een veel langere vliegtijd.
__________________ Blade MCP X,Trex-250, KDS450S + Co-pilot II , Trex-600E + Flymentor, KKquad, Open Pilot Quad, Spektrum DX7, Phoenix, Traxxas 1/16 E-Revo VXL (TQ 2,4 Ghz) |
| | |
| | #12 (permalink) |
| Lid sinds: 20 oktober 2008 Locatie: Blijham,Groningen Leeftijd: 41
|
Een moeilijke keuze is snel gemaakt, Ga op je gevoel af,maar belangrijker is,heb je eventueel hulp in jou buurt waar je de ervaring van electro/Nitro kan delen m.a.w. is er ervaring in de buurt voor als je er niet goed uit komt?? Beide type's zijn krachtig genoeg om te doen wat in onze mars ligt en beide type's hebben voor en na delen en er zijn haast geen slechte productie heli's meer,ga op je gevoel af waar in JIJ denkt dat je het mooiste vind want beide kosten ongeveer over het algemeen het zelfde Succes met je speurtocht Greetz, Jeroen
__________________ Trex 250SE Trex 600Nitro Super Pro Full option, Trex700Nitro 3G V3.0 FBL,Trex600EFBL Futaba T12FG 2,4Ghz Coolpower/Optifuel 20% OS Max engines Only, Fusuno Canopy, GensAce
|
| | |
| | #13 (permalink) | |
| Lid sinds: 7 oktober 2010 Locatie: Nederland ,Nijmegen Leeftijd: 40
| Citaat:
ha ha ha | |
| | |
| | #14 (permalink) | ||
| Lid sinds: 15 april 2010
| Citaat:
Het vermogen kakt ook niet in wanneer je de boel goed afsteld en je de headspeed regelt met een goede governor. Eerlijk gezegd valt me dat filmpje nogal tegen qua power, wanneer je deze heli ziet; Trex 700E "The Beast" - Tim Jones insane power - YouTube Goed, hij vliegt daar slechts 4 minuten. Te zien aan het feit dat het wat onverwachts kwam zal de lipo misschien niet helemaal vol zijn geweest, maar los daarvan is de power misschien wel drie keer meer. Een iets mindere setup en je zit echt met gemak op die 6 minuten. Met mijn eigen heli's haal ik die 6 minuten in idle-up met gemak, ook al vlieg ik lang niet zo hardcore als in de bovenstaande filmpjes. Het is dus maar net hoe je het bekijkt. Citaat:
Minder onderhoudsgevoelig dan een brandstof heli by far en een stuk minder gezeur over overlast ook nog eens. Overigens ligt de mij bekende gemiddelde vliegtijd van bijvoorbeeld de Align 600N toch echt op maar 7 minuten ofzo, dus zo'n wereld van verschil bestaat daar niet. | ||
| | |
| | #15 (permalink) | ||
| Lid sinds: 25 februari 2008 Locatie: Hoorn (NH) Leeftijd: 18
| Citaat:
Was overigens niet onverwachts.. hij deed gewoon een auto... Citaat:
Hij meldde overigens ''wat in onze mars ligt'' Dat kan dus hoveren zijn, of rondvliegen. en bekijk het dan eens van de andere kant, de normale 6s setup van een 600, Wordt echt lang en breed ingehaald door de nitro versie 600N gaat makkelijk 10 minuten tot kwartier op n tank bij leren vliegen. haal zelf 8 minuten 3d. en dat is met een gemodificeerd motor. Overigens zijn filmpjes geen representatieve waarneming van power.. je ziet gewoon niet hoe hard het gaat. Bovendien kan je met elektro veel hogere toerentallen draaien waardoor je meer power lijkt te hebben.(de Ebeast draaide op 2400rpm, die ys120 zat 2050... scheeld nogal) maar zou je dezelfde toeren draaien zal je zien dat t ineens een stuk meevalt hoe weinig het powerverschil is. feit is gewoon, met elektro HEB je power, en met nitro moet je t MAKEN. een nitro zal en moet je dus ook gewoon anders vliegen om er power uit te krijgen.
__________________ Rigidheli.com, Gens Ace Batteries, RCbearings, Rapid Eyewear Hulp of (3D) Vliegles nodig? Heliexpert | ||
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |