![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 6 augustus 2011 Locatie: Amsterdam Leeftijd: 36
|
Met plezier mijn CopterX 500 gebouwd de laatste weken. De gehele kit maakt op mij een zeer degelijke indruk. Alles is van aluminium. Ik heb nergens enige speling kunnen ontdekken. Ik ben echter (nog) geen expert. Enige minpunt was dat de tailboom zo'n 3mm ingekort moest worden. Na alles zeer secuur afgesteld te hebben ging de maiden perfect! Nu ontdekte ik vandaag wel enige speling tussen de tailrotorgear en de maingear. Nu heb ik hier gelezen http://www.modelbouwforum.nl/forums/...rx-500-v2.html dat de tailboommount(case) 1mm naar voren verschuiven dit kan verhelpen. Ook schrijft Bert in deze post dat Align gears dit probleem niet oplost. Kan iemand bovenstaande bevestigen? Zou een Align tailboommount(case) dit probleem oplossen?
__________________ Walkera CB180Z - CopterX 500 - Tamiya M05 - Traxxas T-Maxx 3.3 - Rijden in Amsterdam en omgeving? |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 5 januari 2008 Locatie: Rotterdam Leeftijd: 27
|
Gewoon kijken... Omdat een ander het zegt, wil nog niet automatisch zeggen dat het bij jou precies hetzelfde is Soms is een tandwiel niet lekker in het midden geboord, en heb je aan de ene kant speling terwijl hij aan de andere kant klem loopt Loopt hij bij jou in zijn geheel met speling, kun je eens een align tandwiel proberen Misschien is die net een tik groter in diameter en is je probleem opgelost. Daarnaast weet ik niet hoeveel speling jij teveel noemt Tandwielen moeten een piets speling hebben, anders vreten ze zichzelf op Dit kun je checken door er een dun papiertje(bv een vloeitje) tussendoor te laten draaien, als de tanden zich precies in het papier aftekenen, is het 100% in orde Wil je dit strakker stellen, zul je eea een beetje bij moeten vijlen om het blok in zijn geheel een tik naar voren te kunnen zetten.
__________________ |
| | |
| | #3 (permalink) | |||
| Lid sinds: 6 augustus 2011 Locatie: Amsterdam Leeftijd: 36
| Citaat:
Citaat:
Citaat:
Alvast bedankt voor de reacties!
__________________ Walkera CB180Z - CopterX 500 - Tamiya M05 - Traxxas T-Maxx 3.3 - Rijden in Amsterdam en omgeving? | |||
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |