Modelbouwforum.nl

Ga terug   Modelbouwforum.nl > Modelhelikopters > Algemeen heli

Reageren

Discussietools Weergave
Oud 30 januari 2012, 13:44   #16 (permalink)
Moderatorteam

Leeftijd: 27
Standaard

Er is hier nergens gezegd dat de KDS zender slecht is
sterker, gemiddeld komen ze op het forum goed uit de bus
maar gemiddeld zie je ook dat een hoop mensen na een bepaalde tijd overstappen op uitgebreidere of makkelijker instelbare zenders

De kds heli's komen hier nog wel eens niet 100% goed uit de bus (de align klonen), maar dat is met een paar andere delen weer opgelost
gemiddeld valt het hier allemaal echt wel mee
Zeker als je alles in de gaten houd (wat altijd moet bij technische zaken) is er helemaal niets aan de hand.

Ik had laatst bv een bout in de kop los..
niets gemerkt tijdens vliegen, ik zet hem neer, pak hem op, haal de accu eraf en denk: goh, wat staat die kop raar (nee, ik kijk naar de heli en niet naar mn buurman..)
bout van de bladhouder was er uit gekomen, gelukkig net niet ver genoeg

ook mn 600 wel eens gehad, motor gestart, op het veld gezet, en net even een rammel over alle kanalen geven (gewoonte)
zie ik in de staart iets raars. Ga ik kijken, is de bout in de aansturing van 1 staartblad eruit gekomen, dus die deed niets meer.
Je zou er mee opstijgen, das wel spannend..

Kortom, materiaal maakt niet uit, zolang je alles maar voldoende in de gaten houd
er zijn er hier erg veel die beginnen, een heli zien staan voor 1/10e van de normale prijs en dan verwachten dat het vergelijkbaar of beter spul is dan de dure modellen.
Vandaar dat bij het aanraden van merken de klonen er altijd een beetje tussenuit vallen, die moet je een beetje in de gaten houden. en iemand zonder ervaring weet niet waar hij op moet letten, dus kunnen ze dat niet.
Oud 1 februari 2012, 15:35   #17 (permalink)

big lama's schermafbeelding

Leeftijd: 32
Standaard

de kds zenders zijn zeker niet slecht en hier kun je veel op instellen alleen vele weten niet hoe
de benamingen / tekens zijn allemaal net wat anders dan een spectrum of futaba maar op zich zeker geen slechte zender
Oud 1 februari 2012, 15:44   #18 (permalink)

Leeftijd: 14
Standaard

Dit zit er allemaal op een K7X:
-Reversen
-Subtrim
-Endpoints
-Pitch curve
-Thr curve
-Swash mix
- Dualrate (geen expo)
- Timer die begint als je thr geeft
-Gain
- Aansluiting voor op de sim
-7 modellen geheugen

Ik vind nu niet dat dit heel erg slecht is.... Voor een beginner is dit allesins perfect, enige nadeel is natuurlijk dat je alle afkortingen vanbuiten moet leren want het hele menu bestaat uit afkortingen Maar ik heb gewoon altijd de manual open liggen naast mij dus zo'n erg probleem is het nog niet..
Maar t.o.v. mijn DX6I vind ik men DX6I wel veel makkelijker dus daarom dat ik binnenkort ook mn KDS ga overschakelen op de DX6I
Jelleeee is offline   Met citaat reageren
Ga terug   Modelbouwforum.nl > Modelhelikopters > Algemeen heli
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten