![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 19 oktober 2008 Locatie: Zoetermeer
|
Koud en dus mooi weer voor onderhoud - alle linkjes (kunstof deel) vervangen; - lagers rond de main as vervangen - o-rings in de rotorhead vervangen - lagertjes gesmeerd Klaar voor het volgende seizoen, of ben ik wat vergeten? Groeten Martin
__________________ Auteur van o.a. Leren vliegen met de Honey Bee FP, Afstellen en Onderhouden van de collective pitch helikopter (uitgewerkte voorbeelden van o.a. de Belt CP V2, de Belt CPX en de CopterX 450SE) en de ff7 |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 16 september 2004 Locatie: Nootdorp Leeftijd: 47
|
Het is dan handig om erbij te vermelden om welke heli het gaat, elk type heeft zo zijn eigen aandachtspuntjes.
__________________ Mustang P51, Calmato Sports, Nova Cuatro, ASH 26 en nog veel meer leuk speelgoed. |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 5 januari 2008 Locatie: Rotterdam Leeftijd: 27
|
lagers in de staart en staartaandrijving.. die draaien bijna 7 keer zo hard als de hoofdas, dus wel een belangrijk puntje speling checken en wegwerken
__________________ |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 18 november 2008 Locatie: Oldeberkoop Leeftijd: 44
|
Hmmmm..... begin eerst eens met kijken welke vervangingen NODIG zijn.... Onnodig sleutelen verhoogt alleen maar de kans op nevenproblemen (sleutelfouten, gestripte draad, vergeten borgmiddel, afstelfouten etc etc.) ongeacht hoe goed je ook bent qua sleutelen. Waar gehakt word, vallen nu eenmaal spaanders. Naar mijn ervaring zijn hooguit de lagers in de hekrotor bladhouders echte aandachtspunten (bij vrijwel elke heli waarmee op gras gevlogen word), en in geval van vetgevulde haakse overbrengingen kan het verstandig zijn die even te checken. Alle overige punten kun je volstaan met een goede visuele inspectie. Ik zie relatief veel meer heli's crashen die "iedere maand grondig nagekeken worden", vergeleken met heli's die uitsluitend visueel geïnspecteerd worden. Da's mijn mening, en daar hoeft niemand het mee eens te zijn, maar ik baseer het wel op de ervaring dat sinds ik in plaats van "onnodig sleutelen en preventief vervangen" overgegaan ben op "onderhoud gebaseerd op vlieguren" bij mij de betrouwbaarheid drastisch vooruitgegaan is. En voordat iemand bijdehand gaat opmerken dat het dan aan mijn sleutelen zou liggen: de heli's zijn ook allemaal door mij gebouwd, als ik niet kon sleutelen, hadden ze vanaf het begin beroerd moeten vliegen. Groet, Bert
__________________ Funfactor: ____aantal bladen___ _ ...............hoeveelheid electronica |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Lid sinds: 25 februari 2008 Locatie: Hoorn (NH) Leeftijd: 18
|
Koud? en dus mooi weer om te vliegen.. Ik doe er helemaal niks aan.. gewoon schoonmaken eens in de zoveel tijd... crash je vaak genoeg hoef je niet te sleutelen voor onderhoud @student, 4.5 tot 5 keer zo hard.
__________________ Rigidheli.com, Gens Ace Batteries, RCbearings, Rapid Eyewear Hulp of (3D) Vliegles nodig? Heliexpert |
| | |
| | #6 (permalink) | |
| Citaat:
Moet toegeven, je hebt een punt.... Groet, Bert
__________________ Funfactor: ____aantal bladen___ _ ...............hoeveelheid electronica | |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Lid sinds: 25 februari 2008 Locatie: Hoorn (NH) Leeftijd: 18
|
Moet wel zeggen dat mn plastik Logo 600 mooi op de kast staat.... die wordt even te kwetsbaar met dit weer
__________________ Rigidheli.com, Gens Ace Batteries, RCbearings, Rapid Eyewear Hulp of (3D) Vliegles nodig? Heliexpert |
| | |
| | #9 (permalink) |
|
Jij ook al? zijn wij vorig weekend ook achter gekomen, dat kunststof toch makkelijker breekt in die kou.... Groet, Bert
__________________ Funfactor: ____aantal bladen___ _ ...............hoeveelheid electronica |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 19 oktober 2008 Locatie: Zoetermeer
|
Staart net gedaan, dus niet nodig. Is trouwens een trex 450se, en de laatste 6 maanden heel gehouden. In de linkjes zal wat slop, vandaar. Trouwens za en zo nog gevlogen, zonder handschoenen oid. Vandaag maarniet ben een koukleum, al kriebelt het wel Groeten Martin
__________________ Auteur van o.a. Leren vliegen met de Honey Bee FP, Afstellen en Onderhouden van de collective pitch helikopter (uitgewerkte voorbeelden van o.a. de Belt CP V2, de Belt CPX en de CopterX 450SE) en de ff7 |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Lid sinds: 31 augustus 2002 Locatie: Druten Leeftijd: 50
|
Wat doet de kou met al die kunststoffen? BTW de meeste duikboten zinken na een grote beurt
__________________ Vriendelijke groeten • Get a life ... get a Watt-meter!!! • Drive Calculator • volts jolt • • zelfbouw e-motor tips • zelfbouw e-motor group • current kills • |
| | |
| | #12 (permalink) | |
| Citaat:
Tweede zin is nou net wat ik bedoel te zeggen: probeer alle overbodig sleutelwerk te voorkomen, en je verminderd de kans op crashes met een veelvoud (en dan bedoel ik écht een veelvoud: factor tien is véél te laag geschat....) Groet, Bert
__________________ Funfactor: ____aantal bladen___ _ ...............hoeveelheid electronica | |
| | |
| | #14 (permalink) |
| Lid sinds: 31 augustus 2002 Locatie: Druten Leeftijd: 50
| Maar nog wel vliegbaar tijdens deze temperaturen? Je moet er niet aan denken dat er iets breekt. Of een onderdeel dat ooit al een tik heeft gehad en nu door vriestemperaturen kritisch wordt.
__________________ Vriendelijke groeten • Get a life ... get a Watt-meter!!! • Drive Calculator • volts jolt • • zelfbouw e-motor tips • zelfbouw e-motor group • current kills • |
| | |
| | #15 (permalink) |
| Lid sinds: 4 januari 2010 Locatie: Twente
|
Mijn KDS 450 S vloog prima hoor in de sneeuw. Alleen die floats waren een beetje zwaar voor de lipo. 3 - 4 min i.p.v. 6 minuten.
__________________ Blade MCP X,Trex-250, KDS450S + Co-pilot II , Trex-600E + Flymentor, KKquad, Open Pilot Quad, Spektrum DX7, Phoenix, Traxxas 1/16 E-Revo VXL (TQ 2,4 Ghz) |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |