Modelbouwforum.nl

Ga terug   Modelbouwforum.nl > Modelhelikopters > Algemeen heli

Reageren

Discussietools Weergave
Oud 22 juli 2010, 20:03   #331 (permalink)

Leeftijd: 27
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door japper-94 Bekijk bericht
ik zit eigenlijk de hele tijd al te azen op een big lama van esky. maar nou zag ik ergens op internet dat de honeybee cp3 ook goed was voor totaal onervaren piloten. it dit zo. ik snap dat het moeilijk is om een heli te besturen. maar volgens mij gaat een big lama te snel vervelen. adviezen?
zijn er anders ook nog hellis voor beginners met enkele hoofdrotorbladen? die zien er gewoon al een stuk beter uit
Ik denk dat je dan best voor de honey bee FP 2gaat. ik kan mijn blade msr al goed meester, maar m'n honey bee cp 3 is een heel ander paar mouwen. heb al brokken gemaakt.

Ik zal er niet meer zelfstandig mee vliegen en in een club beginnen, zal kosten gespaard zijn

dit is althans mijn mening
Bladefan is offline   Met citaat reageren
Oud 22 juli 2010, 20:11   #332 (permalink)

Leeftijd: 17
Standaard

ik heb ondertussen weer een ander op het oog:
weet iemand waar ik de volgende walkera heli kan kopen, voor een goede prijz incl. verzendkosten. daarmee bedoel ik ong 110 euro.
Walkera HM 4# Helicopter (2.4G Metal Edition) [ Walkera-Heli-HM 4# ] - Helipal.com, RC Helicopter, Mini helicopter, Micro helicopter, Walkera-Heli-HM 4# Walkera HM 4# Helicopter (2.4G Metal Edition), Walkera helicopter, walkera parts, walkera accesso
japper-94 is offline   Met citaat reageren
Oud 22 juli 2010, 20:25   #333 (permalink)

Ricosoave's schermafbeelding

Leeftijd: 35
Standaard

Het is niet verplicht bij de wet, wel zijn er andere regels waar je je aan moet houden als je gaat vliegen.

Hier wat info wat de KNVvL daar van vindt:
KNVvL Modelvliegsport - Brevetten

En hieronder de regelgeving voor modelvliegen....

KNVvL Modelvliegsport - Regeling Modelvliegen

Wat we allemaal niet moeten weten voor we mogen starten zeg
Ricosoave is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juli 2010, 20:37   #334 (permalink)
JPR

Leeftijd: 24
Standaard

Beste allemaal,

Wij (2 studenten aan de TU Delft,23jaar) spelen al een tijdje met het onderstaande plan, en hebben nu besloten om toch maar eens serieus door te pakken met de uitvoering daarvan.

In één regel is wat we willen realiseren het volgende:
Een RC-Helicopter, met een on-board camera die (draadloos) in verbinding staat met een laptop op de grond.

We willen dus de beelden van de camera weergeven op de laptop. Later willen we eventueel ook de besturing vanaf de laptop mogelijk maken. Maar first things first.

We zijn ons er uiteraard van bewust dat dit niet zonder slag of stoot zal gaan, en dat er een hoop research nodig zal zijn. Dat is ook de reden dat we ons hier hebben aangemeld.

Omdat het hele project nog in kinderschoenen staat ligt er in feite nog niets vast (budget dus ook nog niet). Ik zou graag van de wat meer ervaren mensen hier horen wat voor helicopter hiervoor praktisch is.

We zoeken een helicopter die in elk geval stabiel is, hij moet in staat zijn om naast het eigen gewicht dus extra apparatuur te kunnen tillen. O.a. de camera en zender. Tevens moet er ook op/in de helicopter ruimte zijn voor deze apparatuur. Een zo groot mogelijke heli heeft dan ook onze voorkeur. (bovendien is dat ook gewoon stoerder...)

Ik hoop dat jullie met veel goede tips en suggesties komen!

Laatst gewijzigd door JPR; 27 juli 2010 om 20:39
JPR is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juli 2010, 18:03   #335 (permalink)
JPR

Leeftijd: 24
Standaard

anyone?
JPR is offline   Met citaat reageren
Oud 30 juli 2010, 15:45   #336 (permalink)

Leeftijd: 29
Standaard

@JPR

ben zelf ook nog beginneling maar heb ook al in dezelfde lijnen aan het zoeken geweest.
Tips die ik je alvast kan geven:

* prefereer elektrisch boven benzine, dit wil niet zeggen dat het niet mogelijk is enkel dat elektrisch algemeen minder trillingen veroorzaakt t.o.v. brandstof motoren.
* welke camera wil je de lucht innemen? mini camera om beelden te bekijken? hierbij kan je best kijken naar een 450 size heli. wil je nog extra modules op de heli dan wordt de 450 toch al snel klein. ideaal is 600 size of groter.
* waar je ook naar kan kijken zijn de quad, hexa octo copters. deze zijn elektrisch aangedreven heli's met 4 of meer propellers en zijn zeer stabiel voor het nemen van kwalitatief goede foto's en beelden. perfect voorbeeld hiervan zijn de "http://www.draganfly.com/industrial/products.php"

ik hoop dat je hier al beginnende info hebt. voor specifieke vragen over heli's kan je best een club opzoeken bij je in de buurt die kunnen je vast verder helpen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JPR Bekijk bericht
Beste allemaal,

In één regel is wat we willen realiseren het volgende:
Een RC-Helicopter, met een on-board camera die (draadloos) in verbinding staat met een laptop op de grond.

We willen dus de beelden van de camera weergeven op de laptop. Later willen we eventueel ook de besturing vanaf de laptop mogelijk maken. Maar first things first.

We zoeken een helicopter die in elk geval stabiel is, hij moet in staat zijn om naast het eigen gewicht dus extra apparatuur te kunnen tillen. O.a. de camera en zender. Tevens moet er ook op/in de helicopter ruimte zijn voor deze apparatuur. Een zo groot mogelijke heli heeft dan ook onze voorkeur. (bovendien is dat ook gewoon stoerder...)

Ik hoop dat jullie met veel goede tips en suggesties komen!
Madsath is offline   Met citaat reageren
Oud 2 augustus 2010, 15:33   #337 (permalink)

dragon95's schermafbeelding

Leeftijd: 16
Standaard

neem zeker geen tandem z-1 van picooz

als beginneling werd mij de syma s107 aangeraden

op ebay kost ie 25 euro ongeveer
Oud 2 augustus 2010, 17:13   #338 (permalink)

Ricosoave's schermafbeelding

Leeftijd: 35
Standaard

Leuk project!

Het FPV gedeelte van het forum zal jullie dan zeer goed van pas komen:
FPV (First person view) - Modelbouwforum.nl

Succes
Oud 2 augustus 2010, 17:38   #339 (permalink)

Standaard

Hallo JPR,

Mooi idee hoor, om een RC heli via een laptop te besturen. Ik denk alleen dat er nogal wat haken en ogen aan zitten om een heli te besturen zonder het apparaat te zien.

Er zijn systemen op de markt waarmee je een pan / tilt camera aan een RC vliegtuig kan hangen en deze op die manier vanaf de grond kan besturen, zonder dat je het vliegtuig fysiek hoeft te zien. Er zit een HUD display in het beeld verwerkt met hoogte, afstand tot zender, snelheid etc. Het werkt met video tulp, dus dit is vast ook op een laptop werkend te maken. Maar op een heli heb ik dit nog niet gezien. Ik denk dat dit te maken heeft met de moeilijkheid van het vliegen van een RC heli. Ook hier bestaan oplossingen voor, zoals een helicommand (google maar).

Qua grootte is het simpel. Hoe groter, hoe stabieler, hoe meer ruimte voor extra gewicht. Als geld het probleem niet is zou ik dus gaan voor een 90 size, zoals een Trex 700.

Succes met het project in ieder geval.
Oud 13 augustus 2010, 10:15   #340 (permalink)

Leeftijd: 34
Standaard

Mede dankzij dit forum heb ik de Walkera Dragonfly HM CB180D besteld, als het goed is komt hij vandaag binnen. Ik ben geheel nieuw in de hobby en hoop met deze helicopter een mooi begin te maken.

Iedereen bedankt voor het advies in deze topic
Hout77 is offline   Met citaat reageren
Oud 31 augustus 2010, 16:23   #341 (permalink)

Leeftijd: 58
Standaard uitleg over Cycles en S en lipo accu's

Kan iemand mij een link sturen naar informatie over de termen die gebruikt worden bij lipo-accu's. ik ben nieuw in deze hobby en wil graag weten wat voor type accu's ik wel of niet kan gebruiken met bepaalde laders en wat er bedoeld wordt met de aanduidingen 10C, 15 C etc en waar de S dan voor staat.
Koos gasman is offline   Met citaat reageren
Oud 3 september 2010, 09:32   #342 (permalink)

Standaard

Hallo, ik ben nieuw op dit forum en zou me een beginnershelicopter willen aanschaffen die ook buitenshuis vliegt. Welke kan ik het best nemen? Mijn persoonlijke keuze is gevallen ofwel op de Esky Lama V4 of Esky Honey bee. Welke zou het beste zijn om te leren vliegen en toch wat crashbestendiger
Geert2010 is offline   Met citaat reageren
Oud 5 september 2010, 21:05   #343 (permalink)

Leeftijd: 18
Standaard

Hallo beste rc mannen,

Ik ben helemaal nieuw als het gaat om RC heli's, na de tips gelezen te hebben weet ik nu wel ongeveer waar ik moet beginnen met zoeken maar graag zou ik nog wat vragen willen stellen,

Ten eerste wat toelichting over wat mijn portomonee toelaat, ongeveer 4-500 euro voor een startklare heli, dus alles erop en eran + afstandsbediening. Ik ben wel bekend met de elektronica van rc auto's dus zelf inbouwen geen probleem.

De eerste vraag: Ik wil buiten vliegen, dus is het vertandig om voor een brandstof aangedreven heli te gaan of een elektrische?

de tweede vraag: Welke merken of welk specifiek merk is aanbevolen mocht ik tot aanschaf overgaan?

de derde vraag: Is mijn bugdet wel geschikt voor een helikopter die goed buiten kan vliegen? Ik hoef geen heli die bij windkracht 6 nog de lucht in gaat want dan blijf ik zelf ook lekker thuis. Hij is dus echt bedoeld voor de mooie dagen en redelijk rustig weer, wanneer ik dus zelf ook lekker naar buiten wil.

Alvast bedankt en tips zijn natuurlijk ook welkom,

Sven

EDIT: ik heb wat meer rond zitten neuzen en ben op de site van copterx.nl aan gekomen waar ik de standaard 450 zag en de 450 pro, het verschil in prijs was overduidelijk aanwezig, namelijk 2 x zo duur, is de electronica en gebruikte bouwmaterialen zoveel beter dat het ook zijn geld waard is? Heeft iemand hier ervaring mee?

Laatst gewijzigd door SvenK; 5 september 2010 om 22:05 Reden: kon het niet laten
SvenK is offline   Met citaat reageren
Oud 5 september 2010, 23:31   #344 (permalink)

Standaard

Wellicht eerst eens beginnen met een kleine (20 cm) indoor coax / fp om uit te vinden of heli-vliegen iets voor je is.

Om meteen met een vliegende cirkelzaag te beginnen is ook weer zoiets..

Kost je hooguit 200 euro incl. onderdelen / lipo's / lader.
Is wel goed voor de leercurve.
Oud 6 september 2010, 01:21   #345 (permalink)

Leeftijd: 18
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flying Bastard Bekijk bericht
Wellicht eerst eens beginnen met een kleine (20 cm) indoor coax / fp om uit te vinden of heli-vliegen iets voor je is.

Om meteen met een vliegende cirkelzaag te beginnen is ook weer zoiets..

Kost je hooguit 200 euro incl. onderdelen / lipo's / lader.
Is wel goed voor de leercurve.
Ik begrijp jouw redenering volkome, ik heb wel eens zo´n coaxial gevlogen op een beurs hier in de zeelandhallen en vond dat best leuk, zoefde een rondje rond zn stent en lande hem weer op zn toonbank, alleen geloof ik niet dat ik daar zoveel meer van kan leren dan dat ik nu weet. Plus daarbij koment dat ik daar flink veel geld aan kwijt ben, 400 - 200 = jawel 200. Als 16 jarige groeit het geld me niet op de rug en denk ik dat ik met een coaxial snel uitgespeeld ben in huis. Mijn ogen zijn al gevallen op een CopterX 450 van rond de 340 euro, en ik kan daarmee ook buiten vliegen, maar gezien de diversiteit aan merken en modellen ben ik er nog lang niet uit.
SvenK is offline   Met citaat reageren
Ga terug   Modelbouwforum.nl > Modelhelikopters > Algemeen heli
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten