![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #271 (permalink) |
| Lid sinds: 23 april 2006 Locatie: Holland Leeftijd: 41
|
Hoi Bouwerke. je keuze om voor een Bare Bone heli te kiezen vind ik persoonlijk beter dan te gaan voor een RTF model. Het heeft z'n voor en tegens de keuze tussen een RTF en bare Bone heli, maar dat zal deels ook persoonlijk zijn. In elk geval leer je veel meer van bijv de opbouw zelf te doen van een bare Bone heli. Dat zal een ieder met me eens zijn hoop ik. Kijk bijv eens op www.RCTechnics.nl OF google eens op Bare Bone heli's. Er zijn er veel Webshops die Bare Bone heli's verkopen. www.RCVliegshop.nl is er ook 1 van. En lees eens wat over verschillende zenders.......... Ik heb ooit een Futaba FF9 gehad. Kwalitatief een erg goede zender, maar kon mij niet bekoren. Vond em zwaar en menu's niet erg direkt duidelijk. Ben toen overgestapt naar een Spektrum DX6i zender. Veel meer schik van en vlieg er tegenwoordig al 4 stuks heli's mee rond die elk zijn voorzien van Spektrum AR6200 ontvangers. Betrouwbaar??? Nog nooit een storing gehad en ik draai toch gemiddeld zo'n 60 vluchtjes per week met mijn heli's mits het weer het toelaat. Vr GR Erwin |
| | |
| | #272 (permalink) |
| Lid sinds: 26 november 2009 Leeftijd: 32
|
hey ben hier nieuw en verkocht aan modelbouw heli's,zou mij graag een nitro heli aanschaffen namelijk een thunder tiger raptor 30v2...zijn dat goeie helis om mee te starten?of ben ik beter met andere toestellen?tot nu toe heb ik enkel gevlogen met mijn silverlit vortex heli'tje...een echte beginneling dus he |
| | |
| | #274 (permalink) |
| Lid sinds: 4 december 2009 Leeftijd: 31
|
Hallo, Ik ben nieuw in de wereld van de electro heli´s ik heb de Belt CP 3D Helicopter v2008 van Esky vandaag binnen gehad...maar dat ding heeft een eigen leven. Het was een op hol geslagen projectiel, hij ging vanzelf aan? Achteraf wel grappig het gas-geef-hendeltje stond aardig open. Maar het koste me bijna een ledemaat en een oog, wat een snelheid bouwen deze krengen op in no-time. Vervolgens een houten frame (4-kant) oftewel de bekende kruis gemaakt want opstijgen was een mission impossible. Maaaaar ik ben wel opgestegen echt wijs alleen was het maar 0,8 mm ofzo maar mijn vraag is nu, waarom blijft ie rondjes draaien. Alle hendels stonden op nul of zoiets en ik snap het gewoon niet en trouwens wat is het moeilijk jezus mina. Meer volgt of het wordt onderdelen bestellen. Gr antonio |
| | |
| | #275 (permalink) |
|
Ha ha ha ha ha...........ja Atos3. Het helivliegen is niet effe 1.2.3 te leren. Komt nog aardig wat bij kijken en helemaal als het een CP heli betreft om zo'n machine dan helemaal strak en juist af te stellen om em zo fijn mogelijk te doen laten vliegen. Een FP heli is ook lastig vliegen, maar daar zit nu eenmaal iets minder techniek aan. Veel oefenen kerel. Helaas laat het weer ons in dit jaargetijde vaak in de steek. Gr E |
| | |
| | #277 (permalink) |
| Lid sinds: 25 februari 2008 Locatie: Hoorn (NH) Leeftijd: 17
|
Vind toch dat er meer gehamerd moet worden op de veiligheid... net Zoals een paar post's hierover, eerste keer, eeerste heli, een CP, zonder oefening, het is echt net als lopen op de snelweg....
__________________ Sponsored by Hobbymaniac, Gens Ace Batteries , RCbearings Hulp of (3D) Vliegles nodig? Heliexpert |
| | |
| | #278 (permalink) |
| Lid sinds: 16 februari 2003 Locatie: Oegstgeest/ EHGR Leeftijd: 24
|
Veiligheid heeft niets met het type heli te maken, maar hoe je ermee omgaat. Ik zie het eerder gebeuren dat je verkeerde dingen aanleert met een FP dan met een CP.
__________________ Sponsored by 4RC, Edge rotorblades and Scorpion systems |
| | |
| | #279 (permalink) |
| Lid sinds: 22 maart 2007 Locatie: Raamsdonksveer Leeftijd: 43
|
helemaal mee eens. Het type heli maakt geen bal uit, ongeacht grootte of systeem, Iedere heli moet je serieus nemen. Je bent en blijft de bestuurder. Een Picco-z in je oog is niet leuk, en een blad van een 90 size tegen je knar vertel je meestal niet na. Het gaat om de gene die ermee vliegt en eraan sleutelt en de materialen die je uitkiest. Daarom is dit een uitgelezen plek om daar wat kennis over op te doen en je vragen te stellen. Als iets gevaarlijk is dan wordt je dat hier denk ik snel genoeg verteld Pas goed op jezelf, maar ook zeker op je omgeving. En zorg dat je spullen altijd 100% in orde zijn. Grt, Eric
__________________ "Een blaffende heli in de morgen ..... een dag zonder zorgen" |
| | |
| | #282 (permalink) |
|
Als ik het juist heb, dan mag 'wild vliegen' tot 2 kilo voor elektro kisten. Brandstof is naar mijn weten verboden buiten de club. Maar geen enkele agent zal je als je staat te vliegen met een dikke nitro heli op een verlaten weiland na toestemming te hebben van de boer, een bon uitschrijven. Tenzij betreffende agent een slecht weekend heeft gehad (bijv niet intiem mocht zijn met z'n partner) of hij/zij nog z'n quotem van bonnen uitschrijven moet halen. En JA; ondanks dat bijna elke agent dat ontkent is het dus echt zo. Die dienders moeten helaas presteren en dat doen ze onder andere door het gevraagt aantal bonnen per jaar uit te schrijven. Foei................ Vr GR E |
| | |
| | #283 (permalink) |
| Lid sinds: 16 februari 2003 Locatie: Oegstgeest/ EHGR Leeftijd: 24
|
Een weiland is niet openbaar, dat is een terrein van iemand
__________________ Sponsored by 4RC, Edge rotorblades and Scorpion systems |
| | |
| | #284 (permalink) | |
| Lid sinds: 30 juni 2009 Leeftijd: 15
| Citaat:
mag je met deze helikopter ook in een weiland vliegen wandt ik wil hem wel kopen maar dan wil ik er wel mee kunnen vliegen ergens groet tommie822 | |
| | |
| | #285 (permalink) |
| Lid sinds: 22 maart 2007 Locatie: Raamsdonksveer Leeftijd: 43
|
Je kan er best mee op een weiland vliegen Tommie. Maar als het eigendom is van een boer, dan zou ik wel even toestemming vragen. Industrieterreinen zijn vaak heel rustig s'avonds, en sommige sportvelden zijn met periodes ook rustig. Gewoon ver uit de buurt blijven van spelende kinderen en dieren/huisdieren. Mensen die willen kijken altijd achter je laten staan, dus niet voor of links/rechts van je. De heli altijd voor je vliegen, en nooit om je heen of achter je. En nooit alleen gaan vliegen, zorg dat je iemand bij je hebt om de omgeving in de gaten te houden. Het allerfijnste en handigste is het opzoeken van een club, dan zijn al die voorwaarden gewoon geregeld en heel normaal. M.vr.gr. Eric
__________________ "Een blaffende heli in de morgen ..... een dag zonder zorgen" |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |