![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #31 (permalink) |
| Lid sinds: 25 september 2006 Locatie: Kampen Leeftijd: 32
|
er zijn/ komen ook 2.4ghz modules voor bestaande zender sets, de mx 12 voldoet prima hoor, bij correcte montage van de ontvanger en draad heb je geen storingen....kan natuurlijk wel voorkomen af en toe... en eindelijk eens iemand die er wat geld voor over heeft! top man! ik zou gewoon de TP pro lites nemen van www.B-p-p.com , daar zijn ze gewoon t goedkoopst! succes!
__________________ Logo 600, T-rex 450pro @ Futaba T8FGwww.RCpilotenforum.nl Sponsored by www.Hobbymaniac.com Proud to be a Maniac! |
| | |
| | #32 (permalink) |
| Lid sinds: 22 maart 2007 Locatie: Raamsdonksveer Leeftijd: 43
|
Als je de lader, spares, lipo's etc. ook binnen die 1000€ gaat stoppen dan moet je idd. gaan kijken wat je overhoud voor een zender. Ik had nog het een en ander liggen van het vliegen met vliegtuigen (waaronder een zender en lader die ik ondertussen ook alweer vervangen heb Maar persoonlijk zou ik als ik het opnieuw mocht uitgeven, eerst naar een goede zender kijken (de beste die ik kan betalen!!) en daarna naar de rest. De MX12 is een prima zender, maar er gebeurd momenteel erg veel op het gebied van zenders. Misschien de moeite waard om even te bekijken. |
| | |
| | #33 (permalink) |
| Lid sinds: 31 december 2005 Locatie: Almere Leeftijd: 41
|
ja daar zit wel wat in, maar wil eerst kijken of het me allemaal wel bevalt.Tot nu toe vind ik het helemaal te gek dat helivliegen. Koop liever eerst goede heli met "redelijke zender" , bevalt het kan ik altijd nog de zender vervangen. Kost me denk ik minder geld dan wanneer je steeds van Heli moet wisselen. Ik rij ook met een FG MT en had daarbij een DX3 spectrum zender gekocht , heb een jaar later deze vervangen voor een hele goeie T3PK Spectrum zender.Heb gewoon jaar zonder problemen gereden maar miste later toch wat instel mogelijkheden omdat ik de MT inmiddels had voorzien van schijfremmen etc. De Auto heb ik nog steeds en in dat jaar helemaal afgebouwd zoals ik hem wilde hebben.
__________________ --Sanwa M11--Mugen MBX ECO Tekin powered-- Mugen MBX6 EU OS Speed powered -- Corally RDX Phi LRP-- |
| | |
| | #34 (permalink) |
|
Een heli eist voorzover ik weet een aantal zaken van je zender. Het belangrijkste is volgens mij de CCPM mogelijkheden van een zender. Er moet een Swash menu inzitten die verschillende Swash (tuimelschijf) configuraties ondersteund, De MX12 heeft die trouwens, en nogmaals dit is een goede zender. Verder heb je een 3 standen idle-up schakelaar nodig en een throttle-hold schakelaar (met bijbehorende menu's) die ook op de meeste 6-8 kanaals zenders te vinden zijn. Verder heb ik begrepen dat het ook vrij belangrijk is dat de zender een snelle reactie tijd heeft(lage latencie). De nieuwere modellen o.a. spektrum DX6 en DX7 scoren op veel vlakken heel goed tegen een relatief lage aanschafprijs. Er zijn trouwens ook nieuwe futaba's uit volgens mij. Ik ben zelf redelijk verslingerd aan mijn heli (erug verslavend) en heb toch wel een beetje spijt van sommige aankopen. |
| | |
| | #35 (permalink) |
| Guest
| Code: ben niet kwaad of zo maar wees eerlijk Het is niet voor niets dat er allerlei (aftermaket) Zoom 450 EP frame en motor plaat verbeteringen op de markt beschikbaar zijn of komen. Motor Plate Skids Upper Frame Protech T0502.209 BTW in de U.K. zijn er twee andere soortgelijke gevallen bekend Zowel met de Protech Zoom 450 EP als met de Thunder Tiger Raptor mini Titan E325 3D heb ik ervaring. Los van het frame probleem, de Thunder Tiger mini Titan E325 3D vliegt effectief stabieler, strakker/beter Voor een beginnend Heli vlieger zoals "The ICE Factory" is dit een NIET onbelangrijk detail. |
|
| | #36 (permalink) |
|
Zijn de servo's die geleverd worden bij zo'n DX7 ook geschikt voor de heli's die voor mij in aanmerking komen ???
__________________ --Sanwa M11--Mugen MBX ECO Tekin powered-- Mugen MBX6 EU OS Speed powered -- Corally RDX Phi LRP-- |
| | |
| | #38 (permalink) |
|
Ok das jammer, dan betaal je voor 4 servo's waar je niks mee doet Ben ook druk op het internet ervaringen van mensen te verzamelen. Maar het blijft moeilijk kiezen....
| | |
| | #40 (permalink) |
| Lid sinds: 26 februari 2007 Locatie: soesterberg
|
wat ze zeggen wel een digitale op je staart dat scheelt heel veel,, en toch vond ik de zoom uit de doos ook heel goed vliegen het kan altijd beter ben ik absoluut met jullie eens,, het blijft vooral de keuze van ieder,, het belangrijkste is dat je lekker kan vliegen ongeacht welke merk heli je hebt toch???? groetjes baileys
__________________ LOGO 500 |
| | |
| | #41 (permalink) | ||
| Citaat:
__________________ --Sanwa M11--Mugen MBX ECO Tekin powered-- Mugen MBX6 EU OS Speed powered -- Corally RDX Phi LRP-- | ||
| | |
| | #42 (permalink) | |
| Lid sinds: 14 mei 2007 Locatie: Warnsveld
| Citaat:
Wat was jou ervaring met de Walkera 60, ik zit te dubben.... heb een 60 full mettal op het oog... Frans............. | |
| | |
| | #43 (permalink) |
|
Hoi Frans, Toen ik hem binnenkreeg was ik behoorlijk enthousiast, had jaren niets met RC gedaan (kinderen enzo Wel van mijn twaalfde af gevlogen met vliegtuigen maar zeker geen heli's. Was erg onder de indruk van wat je krijgt voor je geld en gelijk kwam de gekte weer terug. Eerst geprobeerd met het bijgeleverde zendersetje te hoveren in de achtertuin wat best aardig ging echter kreeg ik veel last van storingen. De Zenders van Walkera staan niet echt bekend als goede zenders, het inwendige ziet er ook best wel een beetje slordig uit Dus gaan sleutelen om de storingen eruit te krijgen, dagen op internet gezocht naar knowhow, alle electronica heen en weer verplaatst etc.etc., uiteindelijk toch maar een echte zender/ontvanger 2ehands gekocht(futaba ff8us). Dit ging toen best aardig maar het blijft een redelijk zenuwachtig toestel wat continu bestuurd moet worden en met wat wind naar mijn mening moeilijk buiten te vliegen is (voor een beginner zoals ik), de walkera gyro is trouwens behoorlijk temperatuur gevoelig dus je leert wel met je rudder sturen Ik heb dus helaas erg veel gesleuteld en gezocht in het begin, Wel heel veel geleerd maar jammer genoeg weinig vlieguren gemaakt. Uiteindelijk is het bloed nog steeds aan het borrelen en heb ik ondertussen een MiniTitan gekocht (veel stabieler en technisch onvergelijkbaar) en ben al aan het orienteren voor iets groters..... Kortom: Het ziet er heel gelikt uit, lekker veel bling, je honger wordt enorm aangewakkerd, maar je moet er geen wonderen van verwachten. Er zijn jongens die zeggen dat ze er gewoon makkelijk mee vliegen, zelfs sport/3D, maar ik moet het eerste fimpje nog vinden wat dat bewijs levert (zal nu best wel iemand een filmpje posten natuurlijk Als ik het over mocht doen had ik de stap toch liever overgeslagen en de centen uitgegeven aan bijv. een nieuwe zender en direct een heli van betere kwaliteit. Mijn persoonlijke mening, hoop dat ik niemand beledig (puts on flamesuit...) Eric |
| | |
| | #44 (permalink) | |
| Lid sinds: 2 mei 2004 Locatie: Haps Leeftijd: 29
| Citaat:
Ik ben het in dit geval met Laurens eens dat het waarschijnlijk niet veel uitmaakt WAT je kiest, als de onderdelen maar gemakkelijk verkrijgbaar en betaalbaar zijn. Zelf heb ik een lichte voorkeur voor Align omdat ik daar ruime ervaring mee heb... mijn 450SE heeft al een aantal keer de grond omgeploegd en daar is nooit meer kapotgegaan dan: bladen, paddles, assen en wat lagers... Ook heeft align zelf meer ervaring met electro en is de 450S en de 450SE het resultaat van jaren ervaring en constant verbeteren van het product. Er is zelfs verschil tussen ouderen 450SE v1 en nieuwe 450SE v1's.... Cheers, Richard
__________________ Proud member of Team QuickUK, Team Duralite & Sponsored by Logictech, V-blades & 4rc.nl | |
| | |
| | #45 (permalink) |
|
Vandaag nog ff bij mijn modelshop geweest en de Protech Zoom 450 valt af omdat de onderdelen voorziening op het moment zeker niet top is.Zal nog wel ff duren voor dat het weer gaat lopen. Dus blijven er 2 over Mini Titan 325 of de T-REX 450 Heb alvast een MX 12 zender gekocht ( alvast wennen op de sim ) nu nog beslissen over heli en electronica. Had inmiddels al begrepen dat de 401 een goeie keus is voor de Gyro
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |