![]() |
| | #211 (permalink) | |
| Lid sinds: 25 juli 2007
| Citaat:
Hahaha idd!
__________________ Kyosho Fazer & GS XUT Truggy & Walkera HM004 & TT Mini Titan & AXN Floater Jet - Futaba F7C Laatst gewijzigd door bierdop; 15 juni 2009 om 23:08 | |
| | |
| | #212 (permalink) |
| Lid sinds: 22 maart 2007 Locatie: Raamsdonksveer Leeftijd: 43
|
Gaat best aardig voor een lamme en een blinde... Ben wel benieuwd hoe dat werkt zonder computerzender trouwens, je moet toch minimaal ergens een electronische 120º mix gebruiken, en kan je de uitslagen van de servo's ook niet verminderen dan?
__________________ "Een blaffende heli in de morgen ..... een dag zonder zorgen" |
| | |
| | #213 (permalink) |
| Jawel, dat kan zeker wel! Dat gaat dan via een EPA schroef op de gyro. De CCPM mixing gebeurt dan op de gyro. Vliegt best goed, ben wel voorzichtig aan het kijken naar een futaba tt9 zender..
__________________ Kyosho Fazer & GS XUT Truggy & Walkera HM004 & TT Mini Titan & AXN Floater Jet - Futaba F7C |
| | |
| | #214 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 5 januari 2008 Locatie: Rotterdam Leeftijd: 27
|
Een schroef op je gyro waarmee je de uitslag van ALLE servo's verkleint ![]() Ik vermoed dat deze schroef alleen de uislag van de staartservo aanpast... Mixen gebeurt nl normaal gesproken in de zender. Dus dan wordt de vraag: wat kun je allemaal instellen op je zender? Je kan btw je heli rustiger krijgen door de linkjes van de servo naar de swash een gaatje verder naar binnen te zetten in het heveltje. Wel alles even ver aub, anders komt het niet goed En wat eerder al gemeld werd: op een zender met instelmogelijkheden waren al deze problemen in no time verholpen geweest..
__________________ |
| | |
| | #215 (permalink) | ||
| Citaat:
Citaat:
Hmm, interessant punt. Dat verandert de maximale positieve en minimale negatieve natuurlijk wel, maar dat zou niet uit mogen maken...toch?
__________________ Kyosho Fazer & GS XUT Truggy & Walkera HM004 & TT Mini Titan & AXN Floater Jet - Futaba F7C | ||
| | |
| | #216 (permalink) |
|
Nee, dat is juist wenselijk. Verschillen wil je alleen maken in je "softwarematige" instellingen van servo bewegingen. Meestal in de mix programma's van je zender dus. Mechanische instellingen moeten altijd perfect op 90º, in het midden van het draaibereik van servo's en alle mix onderdelen staan. Een ccpm heli kan theorethisch/mechanisch gezien in alle orientaties hetzelfde vliegen.
__________________ "Een blaffende heli in de morgen ..... een dag zonder zorgen" |
| | |
| | #217 (permalink) |
|
Dat begrijp ik, maar kan ik dan wel de servolinks 1 gaatje dichterbij op het heveltje zetten? Verander ik zo de pitch niet dusdanig dat ik teveel toeren ga maken?
__________________ Kyosho Fazer & GS XUT Truggy & Walkera HM004 & TT Mini Titan & AXN Floater Jet - Futaba F7C |
| | |
| | #218 (permalink) |
|
Nee Heeft er niet veel mee te maken. Je toeren onbelast veranderen helemaal niets. en het hoverpunt blijft ook redelijk op dezelfde bladverdaaiingshoek zitten. Als je er een lineair oplopende gascurve in heb staan, wat me normaal lijkt als je geen curven kan programmeren.. Maar in principe kan je 100% gas vliegen zonder problemen, dan maak je met een 13 tands pinion wel ong. 3000 toeren. Ik zou eerst eens kijken wat je maximale uitslagen dan gaan worden.
| | |
| | #219 (permalink) |
|
Okee, ik snap het helemaal. De throttle curve blijft natuurlijk hetzelfde, alleen wordt de pitchcurve iets minder steil. Bij Quartel Modelbouw vertelden ze verhalen over rotorbladen die losschieten bij teveel toeren, vandaar...
| | |
| | #220 (permalink) |
| Lid sinds: 16 februari 2003 Locatie: Oegstgeest/ EHGR Leeftijd: 24
|
Heb je het plastic op het hout gelijmd van je rotorbladen?
__________________ Sponsored by 4RC, Edge rotorblades and Scorpion systems helikopter.modelvliegsport.nl |
| | |
| | #222 (permalink) |
|
En als ik een goede zender wil hebben die pitch curves kan instellen? Wat kan ik dan het beste nemen? Een Futuba FF9? Of is dit overkill. Het liefst wil een grafiek kunnen zien, en wil er graag ook vliegtuigen mee gaan vliegen in de toekomst.
| | |
| | #223 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 30 januari 2006 Locatie: Zaandam Leeftijd: 44
|
Niet overal dezelfde vraag stellen....
__________________ Groeten, Martin Herstel bootje, Afbouw Spitfire |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |