![]() |
| | #31 (permalink) |
| Lid sinds: 2 mei 2004 Locatie: Wijchen Leeftijd: 21
|
Ik vind het wel fijn dat het een beetje elastisch is, mijne is nog helemaal heel.
__________________ (\__/)This is Bunny,Copy Bunny into your signature (='.'=)to help him on his way to world domination. |
| | |
| | #32 (permalink) |
| Lid sinds: 22 maart 2007 Locatie: Raamsdonksveer Leeftijd: 43
|
Dan ben je waarschijnlijk nog niet met je staart tegen de grond gekomen, Toen ik net begon heb ik 1 keer met de staart de grond geraakt (niet eens zo hard) en was hij gescheurd. Als vervolgens je staartbladen de grond raken heb je veel meer schade, had ik dus... Eric
__________________ "Een blaffende heli in de morgen ..... een dag zonder zorgen" |
| | |
| | #33 (permalink) |
| Lid sinds: 2 mei 2004 Locatie: Wijchen Leeftijd: 21
|
Nee ik heb nog niet met de staart de grond geraakt, heb zowiezo nog geen brokken gehad, allen is de bevestigging van het landigsgestel op de een of andere manier afgebroken, maar die heb ik met epoxy terug gelijmd, en sinds dien geen probs. meer mee
__________________ (\__/)This is Bunny,Copy Bunny into your signature (='.'=)to help him on his way to world domination. |
| | |
| | #34 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 22 juli 2004 Locatie: Nijmegen Leeftijd: 41
|
Zo, ik ben gisteren naar Intermodellbau Dortmund geweest en heb daar radix 325 en 2 maal flightpower evo25 3s 2170 gescoord. De prijzen zijn er niet lager, maar ik was er toch Ik ben benieuwd of met de radix de stroom omlaag gaat. Zal ik eens meten met de micrologger en vergelijken met de houten bladen. wordt vervolgd ...
__________________ Compass field rep. 2x Compass 7HV V-stabi 5.1 , Turnigy Nanotech, Jeti 2.4 |
| | |
| | #35 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 22 juli 2004 Locatie: Nijmegen Leeftijd: 41
|
YES, het is gelukt : gisteren de eerste loopings gemaakt , jeeehaaaaaa !! Gewoon nog met de houten bladen erop. En alles heel gehouden ,ook wel gemakkelijk
__________________ Compass field rep. 2x Compass 7HV V-stabi 5.1 , Turnigy Nanotech, Jeti 2.4 |
| | |
| | #36 (permalink) |
| Lid sinds: 16 februari 2003 Locatie: Oegstgeest/ EHGR Leeftijd: 24
|
Mooi om te horen Bas! Waren ze mooi rond of was het een ei?
__________________ Sponsored by 4RC, Edge rotorblades and Scorpion systems helikopter.modelvliegsport.nl |
| | |
| | #37 (permalink) |
|
hoi laurens, nou ze waren aardig rond moet ik zeggen , viel me alleszins mee. Deze figuur moet ik oefenen en onthouden voor de volgende dutch3d ! Levert waarschijnlijk meer punten op dan die ik nu ga doen. Na 2 accupacks vond ik de motor toch wel heet worden, ik kon hem nog net vasthouden, maar kan me voorstellen dat op een warme zomerdag hij echt te heet wordt. Dan moet je echt pauzes inlassen. Op deze motor zit helaas geen ingebouwde fan, zoals op een plettenberg of kontronik helimotor wel het geval is. Ik heb eens rondgekeken en een mooie vervanger gevonden MET ingebouwde koelfan : Scorpion HK 2221-7 V2 kv = 3600 rpm/V 80gram diam: 28mm body lengte: 34mm as-diameter :3.17mm Innov8tiveDesigns.com Originele motor : OBL 29/35-10H kv= 3500rpm/V 55gram diam: 28.5mm body lengte : 28mm as-diameter : 3.17mm De scorpion is gewoon 6mm langer, ook door de fan, dat is een deel van het huis. Eigenlijk zou je zelf iets moeten kunnen bedenken om een soort fan te monteren op de achterkant van de motor. Iets van een dun rond aluminium plaatje en daar dan een soort 'taartdelen' uitzagen en onder een kleine hoek zetten. Er zitten 3 boorgaten op de achterkant van de motor, daar zou het dan aan te bevestigd kunnen worden ..... mmmm ....... Die scorpion motor houd ik in elk geval even in het achterhoofd, mocht deze het begeven ...
| | |
| | #38 (permalink) |
|
Top!! Gefeliciteerd met de eerste loopings, je gaat me inhalen Als je de houten blaadjes vervangt dan ben je denk ik ver van het hitteprobeem af Bas. Die Balsa dingen hebben enorm veel luchtweerstand. Scheelde bij mij echt een minuut vliegtijd op carbonbladen, hij reageert wel veel feller en scherper met carbon Die Scorpion is i.d.d. een heel mooi motortje. Mijn ACE motor lijkt iets minder te worden na een klein jaar (kan ook aan mij liggen hoor. of aan de lipo's Eric
__________________ "Een blaffende heli in de morgen ..... een dag zonder zorgen" |
| | |
| | #39 (permalink) |
|
Jouw inhalen, oei .... ik betwijfel het .... jij flipt en rollt ook al 1 minuut langer, laten we zeggen ipv 6 minuten, 7 minuten. Met 6 minuten op een 2100mAh pack vebruik je ca. 1900mAh. Dus gemiddelde stroom ca. 19A Als je nu met 7 minuten ook die 1900mAh verbruikt dan is de gemiddelde stroom dus iets meer dan 16A. Scheelt toch zo'n 15% . Ook zakt de accuspanning dan iets minder in. Ik verdenk eerder je accu's . Hoeveel cycles heb je er inmiddels op zitten ? Hoe heet wordt jouw motor ? Dat scorpion motortje is inderdaad echt mooi, slimme zet van die gasten , op deze manier is de motor veel hoger belastbaar en waarschijnlijk beter geschikt voor vet 3D.
| | |
| | #40 (permalink) |
|
Ik vlieg 6 minuten met carbonbladen Bas, met de houten kwam ik niet veel verder dan een minuut of vijf bij dezelfde headspeed en het motortje werd inderdaad behoorlijk heet. Ik heb geen temperatuurmeter, maar ik kan mijn motortje makkelijk(en lang) vasthouden na een vlucht. Ik heb gisteren 4 vluchten direct aanelkaar gevlogen en dan is hij gewoon warm, niet heet. In het begin hield ik mijn vluchten bij, maar daar ben ik vrij snel mee gestopt Ik schat er zo'n 45-50 vluchten per lipo mee gemaakt te hebben. Eric
| | |
| | #41 (permalink) |
|
enfin, zojuist even tijd gehad voor het vergelijk tussen woodies en de radix 325. In 1 woord : geweldig ! Dat had ik niet verwacht, er is veel meer power voorhanden ,ongelooflijk wat een setje bladen voor een verschil uit kan maken zeg, Hij hoovert ook al bij een lagere pitch-stand. En veel stiller. Stuurt scherper, max pitch is erg fel nu, heerlijk. Ik heb stroom, spanning , vermogen en rpm gemeten mbv de eagletree . Deze meting is gedaan met 1 pack. 1ste gedeelte is met woodies 2de gedeelte is met radix. Ik gebruik governor. Je ziet een groot verschil in stroom. Met woodies : gemiddeld (door de oogharen bekeken) 18A. Radix 425 : 13A . Vermogen woodies : 175W , radix : 125W . Ik kan alleen het verschil in headspeed niet verklaren ? Ineens is het toerental lager, terwijl er niks veranderd is, alleen het verwisselen van de bladen ... mmm .... moet ik nog even over nadenken. Een verschil van 50W terwijl hij aanvoelt alsof het vermogen verdubbeld is. Deze bladen zijn gewoon een stuk efficienter. Hier het plaatje :
__________________ Compass field rep. 2x Compass 7HV V-stabi 5.1 , Turnigy Nanotech, Jeti 2.4 Laatst gewijzigd door 666yeti666; 3 mei 2008 om 16:50 |
| | |
| | #42 (permalink) |
|
Mooi resultaat. Geeft inderdaad aan wat een enorm verschil goede bladen kan maken Wel vreemd dat je headspeed nu lager is, zou het met de governorfunctie te maken hebben? (minder weerstand, lager benodigd toerental...) Eric
| | |
| | #43 (permalink) |
|
ja het is inderdaad vreemd, maar de houten bladen hadden veel meer 'drag' . Toch gaat het met deze 2150rpm prima. Ik ga vanavond weer vliegen en zal eens kijken hoe dat gaat met loops en rolls. wordt vervolgd ...
| | |
| | #44 (permalink) |
|
Ik ben terug van vliegen. Er zit enorm veel power in zeg ! Vol pitch en hij schiet als een raket de lucht in. Hij is merkbaar gevoeliger op pitch dat wel. Die headspeed kan geen 2150rpm zijn hoor. Ik zal morgen nog eens een nieuwe meting doen. Het klinkt eerder als 2400 - 2600rpm.
| | |
| | #45 (permalink) |
| Lid sinds: 25 april 2005 Locatie: Nijmegen Leeftijd: 61
|
Ik heb Bas vanavond zien vliegen met de mini Titan en ik kan me eigenlijk ook niet voorstellen dat de headspeed lager is (ik heb hem ook vorige week met de houten bladen zien vliegen). De power is geweldig, de heli vliegt en reageert als een klein duiveltje met de Radix bladen, haha De mini Titan leek mij wel leuk als opvolger voor mijn eerste heli, de HBeeKing2, maar ik begin toch te twijfelen of dit niet iets te heftig is voor mij, of komt het door de piloot dat deze heli zo'n duiveltje lijkt?
__________________ < Frank_________________pa0fbk |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |