![]() |
| | #376 (permalink) |
| Lid sinds: 5 juli 2010 Leeftijd: 39
|
Ik vlieg nu sinds een tijdje met een Big Lama. Erg leuk echter wil nu wel over naar meer uitdaging. Wil wel de FP overslaan en direct naar de CP gaan. Nu is mij aangeraden dat de iets grotere modellen niet zo nerveus zijn en iets rustiger echter veel duurder. Wie heeft er tips? Ik kom op de forums verschillende keren de HK450 of KDS-450s tegen. Dit lijken mij zelf goede opties. Wat zijn hiervan de verschillen? waar zijn deze te koop? Kom enkel op buitenlandse site's hoor graag van iemand. |
| | |
| | #377 (permalink) | |
| Lid sinds: 4 januari 2010 Locatie: Twente
| Citaat:
Helicopter Kits : HobbyManiac.Com, Heeft passie voor uw hobby! KDS / GULANG Helicopters - rchellevoet.nl HK450 HobbyKing Duitsland http://www.hobbycity.com/hobbycity/s...dProduct=13079 Succes
__________________ Blade MCP X,Trex-250, KDS450S + Co-pilot II , Trex-600E + Flymentor, KKquad, Open Pilot Quad, Spektrum DX7, Phoenix, Traxxas 1/16 E-Revo VXL (TQ 2,4 Ghz) Laatst gewijzigd door VEJ; 2 augustus 2010 om 21:23 | |
| | |
| | #381 (permalink) |
| Lid sinds: 12 augustus 2003 Locatie: Steenwijk NL Leeftijd: 47
|
He Willemsoord, das bij Steenwijk in de buurt dus ga ik je vast nog wel eens tegenkomen op ons vliegveld.. Als je budget het toelaat kijk dan of je de 450SV of C kunt betalen.. Die alu kop ga je zeker binnen 1 jaar nodig hebben. De C is weer beter dan de SV.. Maar ook van een S kun je zeker veel plezier hebben.. Tot ziens Benno
__________________ Firebird, Zap, Speedboot, King2, GL450Ct, CX500SE, DF52, Swift 2, CX250, Mini swift, T-rex 450 FBL vermomd als airwolf, T-rex 700E F3C, A5 waterplane (coming sooooon) |
| | |
| | #382 (permalink) |
| Lid sinds: 10 augustus 2010 Locatie: Willemsoord Leeftijd: 38
|
Hallo allemaal, deze thread lijkt wat stilletjes te worden, en omdat ik zeer binnenkort een 450s ga kopen, zou ik weer wat leven in de brouwerij willen blazen. Kom op: als je wat nieuws te vertellen heb over de KDS 450s, laat het ff weten.....
|
| | |
| | #383 (permalink) | |
| Citaat:
Ik zou wel een c willen maar mijn budget dwingt mij om eerst een s te kopen en langzaam op te bouwen... | |
| | |
| | #384 (permalink) | |
| Lid sinds: 15 november 2009 Locatie: Heerenveen Leeftijd: 39
| Citaat:
Werner
__________________ APM2 HexaCopter, T-REX 500 ESP, Hughes 500e (T-REX 600 ESP), T-REX 600E PRO, KDS 450, SWIFT II, T8FG, | |
| | |
| | #385 (permalink) | |
| Citaat:
| |
| | |
| | #386 (permalink) |
| Lid sinds: 10 augustus 2010 Leeftijd: 27
|
Ik zit erover te denken om een KDS 450C RTF te kopen. Zijn de onderdelen die erbij zitten van goede kwaliteit of kan dan meteen al wat dingen gaan vervangen? (motor, servo's, gyro, zender) Ik zag ook dat er een 7-kanaals zender bij zit (meestal zie ik 6-kanaals). Kun je hier ook echt iets extra's mee? en is de zender van goede kwaliteit?? De reden dat ik naar een RTF kijk is omdat ik nu niet zo heel veel verstand heb van de losse onderdelen (ben daarom wel veel aan het lezen hier, maar een goede set-up maken is nog erg moeilijk voor mij) Bovendien pakt zo'n RTF wat goedkoper uit als ik me niet vergis. Ik zie trouwens ook een versie KDS 450 met Flymentor 3D, is een beetje duurder, maar is hij veel beter? Wat is eigenlijk het verschil? Laatst gewijzigd door Tiptop; 13 augustus 2010 om 17:14 |
| | |
| | #387 (permalink) |
|
Een rtf is wel een aardige keuze als je zelf geen geschikte zender en andere spullen heb. De Accu en lader is meestal het eerste wat je gaat vervangen en uitbreiden.. Na een jaartje is de zender ook wel vervangen. De rest is te vervangen bij schades en nadat je meer ervaringen opdoet en daarbij je wensen aan je vlieg kwaliteiten gaat aanpassen. De Flymentor is een handig apparaat die je de gelegenheid geeft om naar de WC te gaan tijdens je vlucht. Verder is het een onnodig duur gadget en erg lastig af te stellen als je eens de zaak crashed.. Besteed je geld liever aan extra accu's en nieuwe onderdelen.. Overigens geloof ik ook niet in RTF.. Bijna elke RTF kit moet opnieuw afgesteld worden door een ervaren vlieger om hem lekker te laten vliegen.. Zoek dus een hulp in je omgeving (en dus zet je woonplaats in je inlog gegevens). Benno
__________________ Firebird, Zap, Speedboot, King2, GL450Ct, CX500SE, DF52, Swift 2, CX250, Mini swift, T-rex 450 FBL vermomd als airwolf, T-rex 700E F3C, A5 waterplane (coming sooooon) |
| | |
| | #388 (permalink) |
| Lid sinds: 17 december 2009
|
Ik heb ook de kds 450c rtf gekocht en vind het wel meevallen. Inderdaad moet je niet zo uit de doos gaan vliegen maar alles even nalopen. Diverse schroefjes waren slecht of niet geborgt, de ondersteuning stangetjes van de staartbuis waren los in de busjes gestoken en lagen bij de eerste landing al los. De pinion zat ook niet goed op het motorasje. Hij zat wel muurvast gedraaid en geborgt maar op de ronde kant van het asje ipv het platte stukje. Bij de 2e vlucht kwam ik hier achter doordat de rotor niet op toeren wilde komen omdat de pinion slipte op het asje. Gelukkig gebeurde dit bij het optoeren op de grond en niet tijdens een vlucht. Op mijn gemak met de videos van finless bob de afstelling gecontroleerd. Het is goed te doen, ik vind dat het hier wel eens wordt voorgesteld als "rocket science" maar met een klein beetje technisch inzicht en lezen over de materie is het niet zo moeilijk. Je zal wel even een pitchgauge moeten kopen, zonder kan ook maar voor die paar euro is het een makkelijk hulpmiddel. Ik heb de pitch en throttle curves iets veranderd om hem voor een beginner iets gemoedelijker te laten vliegen, ook daarover is volop info te vinden op dit forum. Een beginner zal voor de eerste vliegpoging wel de zelfbeheersing moeten hebben om eerst alle in's en out's van het helivliegen te willen leren. Tja, als je het type persoon bent die na aanschaf van een nieuw apparaat meteen ermee aan de gang gaat zonder eerst de gebruiksaanwijzing door te nemen dan kan je beter maar geheel niet aan modelbouw beginnen. ![]() Ik ben (nog) geen lid van een vliegclub en ben dus een "wildvlieger". Ik zie hier heel vaak aanbevelingen om lid te worden van een club of tenminste een ervaren vlieger te raadplegen. Ik heb mijzelf bekend gemaakt met de materie door veel erover te lezen en zonder problemen heb ik leren hoveren. Het kan dus wel. (ik gebruik wel een flightsim op de pc) Ik denk wel dat ik met hulp van ervaren piloten nu al verder was in het vliegen, veel meer als diverse hover oefeningen en een beetje heen en weer vliegen kan (durf) ik nog niet. Ook lees ik hier heel vaak: "Je gaat gegarandeerd crashen!" Die kans is inderdaad aanwezig maar ook weer geheel afhankelijk van het geduld van de piloot. Als hij voor het vliegen wat leest op de vele helisite's met lessen hoe je moet beginnen met leren hoveren dan valt het wel mee. Ik heb met mijn kds maar 1 keer schade gevlogen, een lantarenpaal die niet opzij ging. Tandwiel stuk, hoofdas krom,bladen kapot, flybar krom en een servo kapot. Gelijk alle servo's vervangen voor metalen tandwiel servo's, ik had niet veel vertrouwen in de originele servo's. Laatst gewijzigd door EricSw; 15 augustus 2010 om 01:23 |
| | |
| | #389 (permalink) |
|
Tuurlijk kan het RTF thuis in je eentje en tuurlijk zal het dan ook wel lukken afhankelijk van je piloot eigenschappen. Er zijn ook wonder kinderen die op 7 jaar de heli al volledig na 3 weken 3D laten vliegen.. Echter zie ik ook veel enthousiasme afknappen op de eerste crash en dan de schuld geven aan de heli. Met enig technisch inzicht is een heli idd helemaal niet moeilijk. Maar een heli goed afstellen is wel een vaardigheid die je niet zelf eenvoudig ontdekt. De filmpjes van finless en verdere tips op youtube kunnen je ook goed helpen.. Maar toen ik begon was ik na 3 maand nog niet zo veel geleerd als ik op 1 middagje op een meeting had mee kreeg.. Benno
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |