![]() |
| | #1 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 8 december 2006 Locatie: Capelle a/d IJssel Leeftijd: 41
|
Heren en dames heli piloten, Nieuw in dit hoekje van het forum en de heli korts is al een tijdje bezig hier. AL heel wat pagina's met info door geworsteld en heb voor als nog mijn oog laten vallen op de KDS-450S 2.4Ghz RTF. Wat zijn de ervaringen met deze heli? Ook de esky Belt CP overwogen of de Honey Bee King 3 maar de KDS lijkt me net wat beter/stabieler. Iemand nog wat tips en info?
__________________ Groeten, Joris Op stapel: U-boot VII-C U-96 en Italeri S-100 "Some ships are desingned to sink... Others require our assistance" (N. Zelk) |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 25 juli 2009 Locatie: Ede Leeftijd: 33
|
Mijn eerste post dan maar.. Ook lang aan het twijfelen geweest tussen de Belt CP en de KDS 450S. Ik ben vanmorgen bij v-nix geweest en een KDS 450 meegenomen. Alle 3 staan ze in de showroom en even voorvliegen is geen probleem. Persoonlijk vind ik de 450 zeker de mooiere heli. Lijkt ook wat degelijker. De verkoper heeft mijn KDS even getest in de winkel en dat ding hangt strak in de lucht. Ik moet zelf nog even wat moed verzamelen om er mee te vliegen Tip, ga simmen op de pc en koop er eventueel een tweede kleinere heli bij om lekker binnen te oefenen. Gewoon voor de feeling. |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 8 december 2006 Locatie: Capelle a/d IJssel Leeftijd: 41
|
Hier staat nu een KDS 450S. Nu nog een hoop uit zoeken hoe alles werkt voor ik maar met een vinger aan de zender ga zitten... Iemand in de omgeving van Rotterdam/capelle aan den IJssel die eens mee wil helpen om alles in goede banen te laten lopen???
__________________ Groeten, Joris Op stapel: U-boot VII-C U-96 en Italeri S-100 "Some ships are desingned to sink... Others require our assistance" (N. Zelk) |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Lid sinds: 10 augustus 2008 Locatie: Spijkenisse Leeftijd: 34
|
Kom uit Spijkenisse en heb ook een kds450s. Heb nog niet super veel vlieg-ervaring, maar met afstellen en sleutelen aan de heli al wel redelijk wat. Als je hulp nodig hebt, moet je maar ff een pb sturen. Dan kunnen we eens kijken...
__________________ Greetz Wesly |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Lid sinds: 9 juni 2009 Locatie: Maarssen [UTR] Leeftijd: 42
|
Hi guys, ook mijn aandacht is gevestigd op een KDS-450S. Mijn "adresje" waar ik hem wil ophalen krijgt hem weer over een week of drie binnen. Tot die tijd ben ik driftig aan het simmen met Phoenix-sim... indrukwekkend programma en volgens mij redelijk realistisch. Ik wil de KDS overigens met mijn nieuwe Spektrum DX6i laten vliegen, dus voordat het zover is moet de ontvanger nog wél even worden ingebouwd. Anyway, leuk te zien dat er meer aandacht is voor de KDS, ik weet zeker dat wij er met z'n allen wel uit gaan komen. Ik woon overigens in omgeving Utrecht, maar ben regelmatig in regio R'dam te vinden.
__________________ TREX 500 ESP - TREX 450 SE V2 - Robbe AMX Jet [EDF] - F18 Hornet Parkflyer - Multiplex Fox modified to RC - Multiplex Blizzard - Kyosho Calmato ST EP 1400 - Spektrum DX6i & DX7 |
| | |
| | #7 (permalink) | |
| Citaat:
Top, lijkt me leuk om eens wat af te spreken. Gisteren al schade gehad en hoe... Was alles even aan het uit testen en had op lage toeren wat proef gedraaid. Om wat voor reden dan ook, gooi ik de schakelaar van idle up om en toen was het leed niet te over zien... Zelf wat verwondingen zelfs op gelopen. Heli ook niet in al te beste staat. Onderdelen al besteld. (voor 30 euro ong. schade) Nog even een vraag... De schakelaar op de zender "ch.6/aux" is bij mij afgebroken. Heb je die nodig of niet zo'n ramp??? Wat de KDS 450S, mooie heli en zeker voor het geld. Vind alleen de beschrijving van de zender en bediening erg mager. Zeker dat er goed vermeld staat (niet dus) wat een schakelaar als Idle up doet...
__________________ Groeten, Joris Op stapel: U-boot VII-C U-96 en Italeri S-100 "Some ships are desingned to sink... Others require our assistance" (N. Zelk) | |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Lid sinds: 29 juli 2008 Locatie: Den Helder Leeftijd: 25
|
kanaal 6 heb je nodig voor je gyro. Dus ja.
__________________ //// SPEKTRUM DX7 ~ AIRWOLF ~ KDS-450 FBL T-REX 450 ~ T-REX 600E ~ EDF F-16 & F-35 Laatst gewijzigd door styreta; 10 augustus 2009 om 21:08 |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Duidelijk dus, nieuwe schakelaar er in maken Bedankt voor de hulp!!!
| | |
| | #10 (permalink) |
| Lid sinds: 26 juni 2009 Locatie: Hasselt Leeftijd: 34
|
Wat/wanneer is dan de goede manier om de idle up schakelaar te gebruiken? Ik ben nu aan het oefenen met een sim maar dat is blijkbaar alleen normale mode. Heb zelf een HK450 binnenkort, vandaar de vraag. |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Lid sinds: 9 februari 2008 Locatie: Alkmaar
| Als je met de standaard zender vliegt van KDS dan is het de CH5/AUX schakelaar, deze is uitgeschakeld in heli mode.
__________________ Sponsored by Copter solutions Vliegen bij E.V.A. met een E-sky Hunter, Hirobo Quark, T-rex 250,T-rex 450 Pro, HK500GT, T-rex 600 & T-rex 700 3G |
| | |
| | #12 (permalink) | |
| Citaat:
__________________ Groeten, Joris Op stapel: U-boot VII-C U-96 en Italeri S-100 "Some ships are desingned to sink... Others require our assistance" (N. Zelk) | |
| | |
| | #13 (permalink) | |
| Lid sinds: 9 juni 2009 Locatie: Maarssen [UTR] Leeftijd: 42
| Citaat:
__________________ TREX 500 ESP - TREX 450 SE V2 - Robbe AMX Jet [EDF] - F18 Hornet Parkflyer - Multiplex Fox modified to RC - Multiplex Blizzard - Kyosho Calmato ST EP 1400 - Spektrum DX6i & DX7 | |
| | |
| | #14 (permalink) |
| Lid sinds: 5 januari 2008 Locatie: Rotterdam Leeftijd: 27
|
Even een gek idee, Voor je verder wat gaat doen met je heli, zet de motor even van het tandwiel af (dus motor kan wel draaien, maar zal niets aandrijven), en kijk eerst eens wat iedere knop doet. Let ook even op je gyro instellingen, als deze verkeerd staan, kan je staart erg vervelend worden. varieerend van een beetje wegdraaien tot heen en weer slaan tot er iets breekt. (niet handig) Verder opletten met hoe lang je vliegt, lipo's kunnen niet 100% ontladen worden (hou het op 80%). En nog een laatste tip die je zelf al ondervonden hebt: Geen schakelaars overhalen als de heli aanstaat en je niet weet wat deze doet. Succes met leren vliegen!
__________________ |
| | |
| | #15 (permalink) |
| Lid sinds: 25 juli 2009 Locatie: Ede Leeftijd: 33
|
Zorg dat alle schakelaars van je af staan, als je gaat vliegen. En laat die idle-up schakelaar voorlopig met rust.
__________________ Picooz, Walkera 4#3, 4#3B V2, Mini Zoom EP 100 3Blades, KDS 450s, Copterx 450AE V2 in opbouw |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |