Modelbouwforum.nl

Ga terug   Modelbouwforum.nl > Modelhelikopters > Algemeen heli

Reageren

Discussietools Weergave
Oud 26 december 2009, 13:16   #16 (permalink)

Leeftijd: 56
Standaard

O en wat ik vergeet de gegevens voor de accu (NIMH) zijn normaal ,volle accu geeft tussen de 8 en 10 minuten vliegtijd.
Niet overstappen naar LIPO want daar moetje een andere bec voor gebruiken ,anders helpje de lipo snel naar de filistijnen Groete
cees dorst is offline   Met citaat reageren
Oud 26 december 2009, 13:55   #17 (permalink)

Leeftijd: 29
Standaard Walkera Dragonfly 4#1

Beste,

Niet zo lang geleden heb ik dit model helikopter gekocht en tot voor kort beviel het me prima.
Wat ik had begrepen was dit een redelijke heli om mee te beginnen.

Nu opeens wil die niet meer van de grond af, het lijkt net of de batterijen leeg zijn terwijl die toch echt opgeladen zijn.
Ik had al wat gezocht op forums en ik ben dus niet de enige met dit probleem.
Helaas had niemand een oplossing gepost.
Nu toch maar lid geworden van een forum en ik hoop dat iemand hier iets zinnigs over kan vertellen.

Vriendelijk bedankt, George.
GeorgeGixxer is offline   Met citaat reageren
Oud 26 december 2009, 14:28   #18 (permalink)

Leeftijd: 56
Standaard

Okee george dit is een draadje van iemand anders ,dus is het normaal dat je eerst vraagt of je gebruik kan maken om iets te posten.
Maar goed ,vliegen met een heli is afhankelijk van je vlieggedrag maar komt in het algemeen uit tussen 8 tot 10 minuten ,langer is niet raadzaam want de concentratie neemt snel af waardoor ,je sneller ongelukjes maakt of gewoon crasht.

Wat jou betreft george denk ik dat de capaciteit van de accu snel verslechterd is ,de vraag is dus is het een lipo of een nimh accu is en wordt hij warm tijdens het laden ,voor meer info over accu,s kijk even in het accu forum en lees even de sticky's door ,daar staat alle info Groeten Cees
cees dorst is offline   Met citaat reageren
Oud 26 december 2009, 15:45   #19 (permalink)

Leeftijd: 29
Standaard

Okee, dat wist ik dus niet.
Dit is de eerste keer dat ik een forum gebruik want ik kom er zelf niet uit.
Ik zal even uitzoeken hoe ik een eigen discussie kan starten en zl zorgen dat ik dan niet meer op die van een ander begin.
My bad.
Ik zal meteen ook de batterij nakijken.
Bedankt, George.
GeorgeGixxer is offline   Met citaat reageren
Oud 26 december 2009, 15:53   #20 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GeorgeGixxer Bekijk bericht
Okee, dat wist ik dus niet.
Dit is de eerste keer dat ik een forum gebruik want ik kom er zelf niet uit.
Ik zal even uitzoeken hoe ik een eigen discussie kan starten en zl zorgen dat ik dan niet meer op die van een ander begin.
My bad.
Ik zal meteen ook de batterij nakijken.
Bedankt, George.
gezellig dat je der bent

Maar gelijk even een vraagje aan andere Co-ax overslaan en gelijk naar fp ?

Zelf sla ik het ook graag over maar op in die youtube filmjes hammeren ze der erg op koop eerst een co-aux
Ik vind het omslachtig om eerst een co-ax te kopen en dan na 2 maanden of eerder een FP of CP.
Maar wat vinden jullie hiervan en is de wakera 180d dan een goede keuze ?
Aan dit model nieuw kan ik redelijke makkelijk komen en dit lijkt me een geweldige heli.

Het is voor mij van belang dat ik een heli koop waar ik me zeker een half jaar mee kan vermaken.
Ik woon in de middle of no where dus een volgende stap voor mij zal vrij snel een brandstof motor worden.
Een co-ax lijkt me leuk om het mee te leren maarja zoals ik al aangaf gaat dit niet erg snel vervelen ?

Het kan best dit hierover veel meer op het forum staat gepost ik kon dit niet vinden maar link me gerust door.

Laatst gewijzigd door AdvanDorpen; 26 december 2009 om 17:51
AdvanDorpen is offline   Met citaat reageren
Oud 26 december 2009, 19:25   #21 (permalink)

Leeftijd: 43
Standaard

Welkom Ad, George en anderen,

even mijn mening
Je moet eerst voor jezelf achterhalen wat je exact wilt en wat je van plan bent.
Als iedere beginner hier daadwerkelijk door zou gaan met deze redelijk complexe en uitgebreide RC helicopter hobby (wel super gaaf trouwens), want daar hebben we het over op dit forum....
Dan zouden we een enorme hoeveelheid helivliegers erbij hebben gekregen in een paar jaar tijd.
Veel van de heli's die hier de revu passeren als zijnde "beginnersheli's".
vallen naar mijn idee gewoon onder de noemer "speelgoed".
En in veel gevallen levert dat alleen maar teleurstellingen op.

Het wordt allemaal wel wat betaalbaarder maar een kwalitatief goede en betrouwbare RC helikopter kost vliegklaar gewoon gemiddeld meer dan 500€.
En je moet ook niet verwachten onder die prijs iets te kopen als serieuze/goede start van de hobby.
Verder gaat er wel eens wat mis, en dan moet je ook weten hoe je de heli moet herstellen, en instellen.

Zeker als je van plan bent een brandstofheli te gaan vliegen (nog meer techniek),
Ga dan langs bij een club waar er mee gevlogen wordt en ga eerst eens kijken of je het echt leuk vind om de hoeveelheid kennis, geld, en vele oefenuren om hem te leren onderhouden/besturen er voor over hebt.
ben je dan nog steeds ethousiast, koop dan gewoon een goede tweedehands of nieuwe heli en sluit je aan bij een club.
Je kan het net als ik, in het begin allemaal alleen doen.
Maar dat maakt het niet makkelijker, met mensen vliegen die het een en ander al hebben meegemaakt wel.
Je zal dan veel minder tegenvallers meemaken, en sneller genieten van de leuke kanten van de hobby.
Bij mij op de club vliegen er een 5 tal helivliegers, waarvan er 2 met regelmaat vliegen.
Ik zou persoonlijk enorm graag zien dat dat er minstens een stuk of tien worden de komende jaren, gezelliger en leerzamer!

Grt en succes,
Eric
Oud 26 december 2009, 20:46   #22 (permalink)

Mondiaan's schermafbeelding

Leeftijd: 42
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cees dorst Bekijk bericht
Okee george dit is een draadje van iemand anders ,dus is het normaal dat je eerst vraagt of je gebruik kan maken om iets te posten.
Wat zeg je me daar??? Eerst even vragen of je gebruik mag maken van een draadje??? Ik hoop dat dit een "2e kerstdaggrap" is, want dat gaan we met z'n allen toch echt niet doen hé!

Mag ik deze reactie plaatsen? Oeps sorry zojuist gedaan!
Oud 27 december 2009, 00:28   #23 (permalink)

Leeftijd: 43
Standaard

Iedereen mag reageren in draadjes en aanvullende vragen stellen als ze die hebben.
Op sommige fora gaat het misschien zo, hier niet wat mij betreft.

Vrolijk kerstfeest allemaal ,

Eric
Oud 27 december 2009, 01:48   #24 (permalink)

Leeftijd: 49
Standaard

Hallo Ad,

Ik heb een aantal coax heli's en 1 fp heli (HM4#3B). Ik vlieg nog niet zo heel lang, eigenlijk pas echt intensief sinds afgelopen zomer, en veel binnen.
Ik ben er inmiddels achter dat heli vliegen niet zomaar even te doen is, je moet er wel met je hoofd bij blijven.

Je hebt inmiddels diverse adviezen gekregen, allemaal oprecht. Maar je moet bij jezelf nagaan hoe snel je denkt het te kunnen leren, als je heel snel bent dan begin je toch met een fp heli en zo niet, neem dan een coax, ze zijn vergevingsgezinder dan fp en de spare onderdelen zijn over het algemeen niet zo duur, die van een fp trouwens ook niet (ligt er wel aan welke je koopt).
Coax heli's kunnen heel moeilijk buiten vliegen, fp heli's weer wel, als je een redelijke grote hebt.

Ik voor mij doe het rustig aan, mijn wens is om a.s. zomer een Walkera 60B te kopen en tot die tijd te oefenen met de coax en de fp.
Je moet vooral goed doorkrijgen hoe de heli bestuurt worden, als ie van je af gaat maar ook als je naar je toe vliegt en het is ingewikkelder dan je denkt

En heel even over de heli die je kocht hebt, ik hoop echt dat je hem terug kunt brengen, want voor 99 euro koop je zeker een betere 4 kanaals coax.

Succes,

Henk
Heli freak is offline   Met citaat reageren
Oud 27 december 2009, 16:49   #25 (permalink)

Standaard

Wat vele voor onmogelijk hadden geschat is toch gebeurd me heli is weg en heb me geld terug.
Deze vervelende gebeurtenis kan ik achter me laten en ik ga met frisse moed mijn toekomstige heli te gemoed.
Dit is dus zeker goed nieuws.
Heb net een lama v4 besteld en zoek ondertussen door naar een goede fp heli.
Als iemand nog aanraders heeft zou dat geweldig zijn.
Maar dit onderwerp is voor mij gesloten.

Laatst gewijzigd door AdvanDorpen; 27 december 2009 om 18:13 Reden: gecensureerd voor mondiaan
AdvanDorpen is offline   Met citaat reageren
Oud 27 december 2009, 16:56   #26 (permalink)

Standaard

goed te horen...

Laatst gewijzigd door Mondiaan; 27 december 2009 om 18:32
Mondiaan is offline   Met citaat reageren
Oud 27 december 2009, 18:37   #27 (permalink)

Standaard

Ik ben persoonlijk niet zo van de FP... maar als het dan toch 'moet' dan zijn over de Honey Bee King II toch wel heel veel goede reacties geschreven...

Click the image to open in full size.

Ik zou persoonlijk lekker doorsparen voor een CP en in de tussentijd lekker vliegen met je v4 en je vaardigheden trainen met een goede sim.
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten