![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #16 (permalink) |
| Lid sinds: 19 januari 2006 Locatie: Oudenaarde Leeftijd: 41
|
ik sta er zelf altijd versteld van dat mensen direct wensen te lopen alvorens ze leren stappen. Zeker met heli's is dit het geval. als ik vrienden of familie over de vloer heb, zet ik ze altijd even aan de simulator nadat ze mij echt hebben zien vliegen, dan ga ik even met hun over de controls, leg ik alles netjes uit en dan pas zie je dat ook al leg je iets enorm helder uit, het pas de ervaring en feeling is die je aan de dag moet leggen om heli's onder controle te houden. geen 10 seconden houdt iemand het gemiddeld uit zonder vliegervaring om een helicopter te laten hoveren. Je hersenen en vingers (stickgevoel) moet echt getraind worden om niet meer na te denken, je vingers moeten als het ware een verlengstuk van je hersenen worden. De ene slaagt daar vrij vlu in, de andere doet er maanden over en ik ken verschillende mensen die het nooit zullen kunnen. hierbij praat ik dan zelfs nog niet over 3D vliegen, dat gaat nog een stapje verder....
__________________ Raptor 30V2 & Raptor 50 & Raptor Mini Titan.Parkzone Radian, Multiplex Acromaster, Blade MSR |
| | |
| | #17 (permalink) | |
| Lid sinds: 17 juni 2009 Locatie: te ver om de fiets te pakken Leeftijd: 28
| Citaat:
lopen leer je ook door te vallen, dat kun je ook nog niet gelijk fietsen leer je ook door te vallen, dat kan je ook niet gelijk snowboarden idem dito.. en zo is het met alles,, if you don't crash, you are not trying hard enough!! vallen en opstaan!! zo is het hele leven. en val je niet af en toe of durf je niet af en toe te vallen kom je met niks verder in je leven en zul je eindigen als simpele werknemer met een vrouw en een hond en ik heb een belt cp v2 en die doet het prima, als je alles netjes hebt afgesteld en uitgetrimd hoef je bijna alleen maar gas te geven om te hoveren en kun je stock al lichte 3d manouvres maken.. en degene wie dit topic heeft gestart geeft zelf al wel aan dat 3d vliegen nog toekomst muziek is en als je crashed kost het geen drol en je vliegt na 2 dagen weer vrolijk verder.. en ik heb er nog niet veel verstand van maar ben nu een copter x aan het bouwen en alleen het kiezen samenstellen en afstellen van de juiste electronica gaat al ver boven mijn pet, dus ik adviseer een simpel goedkoop rtf modelletje waar snelle onderdeel levering vooraan staat.. maargoed dat is mijn mening, en ik ben er wel achter dat hier zoveel meningen staan dat je er eigenlijk weinig aan hebt..het is leuk om wat te orienteren maar iedereen zegt wat anders.. waardoor je alsnog zelf je beslissing moet nemen.. een sim is natuurlijk altijd aan te raden.. groet
__________________ tamiya ta05/kyosho dbx/hpi baja 5b SS/hpi savage/hpi savage XL+ trailer/bleustreak 800 speedboat/esky belt cp V2/copter x 450 in aanbouw. Laatst gewijzigd door sir smoke alot; 28 december 2009 om 09:56 | |
| | |
| | #18 (permalink) |
| Lid sinds: 26 oktober 2009 Locatie: Roosteren Leeftijd: 41
|
Goed dat er kritiek gegeven wordt op 2e hands kopen. Vraag je altijd af: Van wie koop je het, en waarom verkoopt iemand het? Zelf heb ik de setup gebruikt gekocht, en de heli nieuw, ongebouwd. Op de vraag of de verkoper de heli wilde afstellen en invliegen: 'ja graag! wil ik je graag mee helpen.' Die uitspraak gaf voor mij de 'zekerheid' dat de setup 100% in orde was. (...en de verkoper In het algemeen kun je zenders, laders en de rest van de setup maar ook gereedschap prima gebruikt kopen. Je kunt natuurlijk ook pech hebben en versleten of gecrashed (onbetrouwbaar) spul kopen....gebruikt daarom je intiutie en verstand! Kortom je zult wat geluk moeten hebben! Wat betreft de heli keuze: de cloon Hobby King heli's in de GT uitvoering zijn tegenwoordig klasse. Zeer goedkoop en weinig verschil met het origineel. (Om te leren vliegen gewoon top!) Zo goedkoop zelfs dat je meteen 2 heli's inkoopt voor de spares! Was het maar vliegweer.... |
| | |
| | #19 (permalink) |
| Lid sinds: 21 december 2009 Leeftijd: 36
|
Heren bedankt, Geweldig al die info het lijkt nog een beetje wartaal , maar het is zeker allemaal goed bedoeld (ga ik van uit). Ik weet en geloof zeker dat 3D vliegen nog ver van mijn bed is maar je moet jezelf altijd een doel stellen, zeg maar hoog inschieten om gemiddeld te scoren Ik wil zeker gebruik gaan maken van een Simulator en ik ga binnenkort met mijn buurman die het ook graag wilt leren en gaan doen naar een club/vereniging. om info in te winnen. Het geld is niet als water en het budget ligt om en nabij de 300 euro, daarvoor wil ik wel een goede zender maar zeker ook een goede heli waar ik een hoop vlieg plezier uit kan halen. Ik denk wel dat ik meerdere batterijen wil om de vliegtijd zoveel mogelijk te benutten. Ik ga zeker niet over 1 nacht ijs Nou kom ik voor mijn werk vaak in het bos en op grote open locaties zo`n beetje over de hele wereld en dacht dat ik in tegenstelling tot mijn motor een heli wel mee kan nemen naar waar ik ook ga. Ik ben mega gedreven en mijn motoriek is wel ok ik weet dat zegt nog niks over mijn controle over wat voor type heli ook. ![]() de tijd zal het leren zeg maar, ik heb wat typ`s heli genoemd waarvan ik dacht dat die wel in aanmerking kwamen om aan te schaffen het gaat zeker om het inwendige maar hij moet ook stevig zijn en de zender moet zeker goed zijn. Dus we gaan weer verder met de topic ben op zoek naar een heli die niet teveel kost ,stevig is en met een goede zender en waarvan ik makkelijk aan reserve spul kan komen (ik ben gek op foto`s en background info) so let`s carry on. Greetz Barry |
| | |
| | #20 (permalink) |
| Lid sinds: 21 december 2009 Leeftijd: 36
|
deze vind ik als de prijs ok is wel interessant: http://www.modelbouwforum.nl/forums/...als-nieuw.html en deze: http://www.modelbouwforum.nl/forums/...v2-2-4ghz.html of deze: http://www.modelbouwforum.nl/forums/...ld-280%5D.html deze: http://www.modelbouwforum.nl/forums/...elt-cp-v2.html deze: http://www.modelbouwforum.nl/forums/...liegklaar.html deze:http://www.modelbouwforum.nl/forums/...se-450-v2.html en deze:http://www.modelbouwforum.nl/forums/...lybarless.html het makkelijke (lijkt me van een 2e hands) is denk ik dat je er redelijk wat reserve spul bij krijgt. maar nogmaals denk
|
| | |
| | #21 (permalink) |
| Lid sinds: 26 oktober 2009 Locatie: Roosteren Leeftijd: 41
|
Je bent goed bezig je te informeren. Genoemd lijstje 2e hands ziet er goed uit. Denk eraan hoe kleiner de heli, hoe moelijker/ nerveuzer het vliegt. Mijn keuze (van dit lijstje) zou de T-rex clonen size 450 zijn. Als je gaat kopen laat de heli dan voorvliegen. Zo weet je of alles in redelijke tot goede staat is. Zelf stond ik 3 maanden geleden te twijfelen tussen T-rex size 450 óf 500. Na advies van de kenners is het de 500 geworden. Simpel: stabieler, vliegt gewoon rustiger. (beiden ongeschikt voor indoor) Vergeet je zender en een goede lipo lader/balancer niet... |
| | |
| | #22 (permalink) | |
| Lid sinds: 22 maart 2007 Locatie: Raamsdonksveer Leeftijd: 43
| Citaat:
Maar met je skateboard, bmx, snowboard etc.etc.(heb ik ook gehad en gedaan) is er geen alternatieve trainingsmethode. En de schade die ik daarbij opliep was puur lichamelijk en de kosten waren verzekerd Ook voor die sporten/hobby's geld dat je de basis goed moet leren. En stap voor stap de de techniek moet krijgen. Je kan met een bmx ook niet op dag 1 met 50 Km/u over een gravelbaantje zonder 1 moment grip,aandrijving of balans te verliezen Is er dan iemand in de buurt die kan inschatten of je de basis bezit om iets te proberen, zonder dat je je nek breekt.... Dan is dat wel mooi meegenomen lijkt me. Nog een kleine note... Als ik uit een mislukte manouvre mijn T700 Nose-in voor mijn appel krijg, dan moet mijn familie waarschijnlijk een ander soort verzekering aanspreken Eric
__________________ "Een blaffende heli in de morgen ..... een dag zonder zorgen" Laatst gewijzigd door EricW; 28 december 2009 om 13:14 | |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |