![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 15 augustus 2009 Leeftijd: 60
|
Kan iemand mij uit de droom helpen met de volgende vraag. Voor normaal vliegen met de Raptor 50, hoeveel Mah moet de ontvangeraccu bij benadering minimaal zijn voor laten we zeggen een uurtje vliegen? Ik gebruik 5 digitale servo's S3152 plus gyro. Groetjes, Timo |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 4 maart 2009 Locatie: Limburg
|
Ik gebruik zelf een pack van 4000Mah,maar heb dan ook nog een onboard gloei installatie. Het is ook een beetje afhankelijk hoe je met het gewicht uit komt. Ik ga er vanuit beter iets teveel,dan iets te weinig Voor 3 of vier vluchten te maken,heb je in principe aan 2200 tot 2400 Mah genoeg. groeten Hans
__________________ T-Rex 600N Le,Raptor 50 Titan SE,Trex600 gasser |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 19 januari 2006 Locatie: Oudenaarde Leeftijd: 41
|
als ik jou was, plaatste ik er een lipo in van bv 2 cellen min 1800 mAh tot 2200 mAh Dan heb je wel nog een bec nodig maar kan je gerust een hele dag vliegen en daarmee bedoel ik makkelijk een vlucht tussen de 6 a 8 maal, zelfs meer. Heb je reeds een voltspy? daarmee kan je aan gekleurde leds zien wanneer je de minimumspanning bereikt van de batterij. als je bv net zoals ik met Spektrum zenders viegt en je batterij gaat onder 4 Volt, is je verbinding weg en krijg je een cutoff
__________________ Raptor 30V2 & Raptor 50 & Raptor Mini Titan.Parkzone Radian, Multiplex Acromaster, Blade MSR |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 13 april 2004 Locatie: Swalmen Leeftijd: 41
|
Lipo's zou ik pas doen als je voordeel hebt van het lagere gewicht. Oftewel dat je 3D vliegt. Tot die tijd NimH sub-C accu's gebruiken. Vanaf 3000 mAh zit je ruim. Een beetje overkill is wel fijn.
__________________ Walter Robijns, 1x Align TREX 700E, 1x Compass 6HV, 1x Compass 7HV Sponsored by 4RC.NL |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Lid sinds: 29 september 2003 Locatie: Helden
|
Timo, Hou er wel rekening mee als je een zwaardere accu neemt boven 2500mAh (4 penlites) je waarschijnlijk een klein stukje plaklood achter aan de staartvin moet bevestigen om de heli weer in balans te krijgen wat gewicht betreft. mvg Ed |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |