![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #16 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 27 augustus 2002 Locatie: Woerden Leeftijd: 55
|
Keiharde rapporten zijn er voor zo ver ik weet niet. Ervaringen echter zoveel te meer. Ook rond ons veld komen regelmatig kievitten en scholeksters tot broeden, zelfs wordt er af en toe wel eens een grutto gezien! Die vogels trekken zich helemaal 100% niets aan van onze modellen. We hebben zelfs een aantal keren nesten OP ons veld gehad. De kiviet en de scholekster bleven zonder mankeren op het nest zitten zelfs als een modelvliegtuig er op een meter langs ging. Alleen als een model stil viel en iemand liep het veld op dan ging de broedende vogel van het nest. Dat was dus omdat er een mens in de richting van het nest liep! We hebben ook jaren lang een zwanenpaar gehad dat op één van de hoeken van ons veld een nest had gebouwd en daar een stuk of 10 á 12 eieren per keer heeft uitgebroed. Zwanen zijn nogal beschermend met betrekking tot hun nest maar ze trokken zich helemaal geen fluit van onze modellen aan. Ook al vloog je er op een halve meter overheen bij de landing, ze reageerden er niet eens op! En dan de buizerds. Die vogels zijn keiën in het vinden van termiek. ALs wij dan eens op een mooie zomer avond gingen zweven gingen we eerst kijken waar die buizerds vlogen. Dan snel je zwever de lucht in en die termiekbel opzoeken. Dat werkt meestal heel goed. En die buizerds? Die vlogen gebroederlijk samen met onze modellen in die termiekbel! Dit zijn echt geen verzonnen verhaaltjes maar de ervaringen van ons gedurende de bijna 30 jaar dat wij al op ons modelvliegveld vliegen.
__________________ Groeten, Ernst Grundmann |
| | |
| | #17 (permalink) | |
| Lid sinds: 15 oktober 2008 Locatie: Hoogeveen Leeftijd: 41
| Citaat:
Doe ik lekker toch Wij hier in Hoogeveen zitten het zelfde probleem. En daar komt ook nog eens bij dat als wij met onze vliegtuigjes over het terein van natuurmonumenten vliegen,wij ernstige schade aan de flora en fauna aanrichten. Die linkse rakkers beweren dat onze vliegtuigjes schaduwtjes produceren zodat een GEEJACULEERDE GROENE GRAF SPRINKHAAN in paniek raakt en niet meer in staat is om zich voort te planten....................echt een topheid van nederlands gekeutel. Maar wij hebben straks de mogelijkheid om het roer eens flink om te gooien en op onze grootheid Geert Wilders te stemmen(Al zie ik weinig kans dat deze grootheid het voor het zeggen krijgt omdat de meerderheid weer met oogkleppen achter CDA en PVDA aan loopt want die weten het straks weer mooi te vertellen,zodat het gros van de bevolking er weer intrapt,want wij zijn nogal een hardleers en kortzichtig volkje met een enorme grote bek!!! Wij zij niet slagvaardig wat dat betreft. Wethoudertjes in het gezicht spugen wordt getoleerd hier.................ze moesten zich de ogen uit de kop schamen daar in Den Haag. Als je je aan de regels houdt wordt je bestaft en uitgekleed en als je de boel belazerd en beroofd word je beloond. Waar gaat dat heen waar gaat dat heen. Groeten Jasper Toet Laatst gewijzigd door Von Richthoven; 30 januari 2010 om 12:21 | |
| | |
| | #18 (permalink) | |||
| Lid sinds: 22 januari 2004 Locatie: Brugge-België Leeftijd: 39
| Citaat:
Citaat:
Citaat:
Feit is ook, en ook hier hebben we wat ervaring, dat je met de groenen geen zaken kunt doen. Ze zijn halstarrig en geloven in hun gelijk. Moest er al iemand een Nederlandse versie uit zijn hoed kunnen toveren, dan nog zullen ze je ongelijk geven en ieder argument in twijfel trekken of een tegenargument uitbrengen. Ze moeten ons gewoon niet. We zien het op alle vlakken. Achter die groenen zit een lobby met veel geld. Hoe ze het doen is mij een raadsel maar ze zijn machtig. Als ze zelfs een grote haven als Zeebrugge en het MBZ bestuur af en toe op de knieën kunnen dwingen om land af te staan voor natuurgebied dan kun je je daar vragen bij stellen. Er zit zelfs een groene jongen in de bestuursraad van de MBZ die specifiek pleit voor wat ze de harmonie tussen industrie en natuur noemen. We moeten daar niet naief over doen. Wat ze met die harmonie bedoelen is eigenlijk het opdoeken van de haven of op zijn minst een stagnatie of het inkrimpen ervan. Je kan ze best extremisten noemen. Toch die groene jongens die wij al op ons parcour tot het bekomen van een nieuw terrein zijn tegengekomen. Met extremisten kun je nooit iets aanvangen van welke strekking dan ook al heb je nog 1000 argumenten die hen ongelijk geven. Gematigheid staat niet in hun Dike Van Dale. Ik overdrijf verder niet. We hebben het aan den lijve kunnen ondervinden. Hoe extreem ze zijn in hun denken kan ik met volgend voorbeeld aanhalen (heeft niets met modelvliegen te maken maar toch). Zij (lees de groenen) hebben een onderzoek laten doen naar windmolenparken en het opwekken van energie daarmee. Blijkt uit hun (lees de groenen) bevindingen dat er teveel vogels sneuvelen door het ronddraaien van de wieken. Blijkt ook uit hun bevindingen dat windmolenparken op zee de sonars van bruinvissen en andere dieren die gebruik maken van deze methode verstoort worden door het geruis van de wieken. Lijkt me nogthans een "schone" vorm van energie opwekken. Alternatieven geven ze zoals gebruikelijk niet aan, ook niet toen het voormalige AGALEV* de sluiting van alle kerncentrales eiste op middellange termijn. Hoe we dan energie zouden opwekken leek hen het verste van hun zorgen. Een mooi staaltje van hun denken en echt gebeurd. Ook heeft de modelvliegerij zijn kwalijke reputatie van de jaren 70 en 80 ( knaldemper? wa is da????) nooit van zich kunnen afschudden. Daar is vooral de oudere generatie, ook mezelf, verantwoordelijk voor. Ze aanzien ons nog steeds als een stelletje lawaaimakers met onze brandstofmotoren. Dat laatste is gewoon een feit. *AGALEV = Anders GAan LEVen. De naam alleen al deed het ergste vermoeden. Ze hebben daarna de naam GROEN! (met uitroepingsteken) aangenomen. Stevo
__________________ Number of take offs must always equal number of landings otherwise you're in trouble. Remember the time when flying was dangerous and having sex was safe. Laatst gewijzigd door Stevo; 30 januari 2010 om 10:39 | |||
| | |
| | #19 (permalink) |
| Banned Lid sinds: 16 april 2008 Locatie: weer in Rotjeknor ! Leeftijd: 32
|
@ stevo, als het werkelijk zo is dat ze over de windmolens hun beklag doen omdat er een paar vogels extra per jaar aan doodgaan ( hou me ten goede ik hou van dieren en vind dit wel een kwalijk iets) dan denk ik dat het hek echt van de dam is ,daar de windmolens inderdaad voor schone energie zorgen waardoor het milieu wordt ontlast. als we zo gaan redeneren dan kun je ook geen auto meer rijden want door het rijden in autos sterven miljoenen insecten,vogels,konijnen,reeen enz die wij met zijn alleen onbedoeld voor de wielen krijgen. mensen met zo`n primitieve denkwijze die geen afwegingen kunnen maken tussen dingen ,dit zijn de puistjes op de kont van onze maatschappij. de reden dat zij de clubs op de huid zitten is simpelweg dat ze van te voren inschatten of ze deze zaak kunnen winnen d.m.v hun invloed en gelden zodat ze precies weten of het kans van slagen heeft anders beginnen ze er niet aan. kijk naar de jacht ,vele invloedrijke personen zoals officiren van justitie en rechters commesarissen delen hier aan mede . juist daar zouden deze individuen eens met hun ``gekeutel & onbeschoft gescheld`` moeten aankomen ,ik denk dat ze dan meteen op de korrel worden genomen door deze heren en zich nooit meer durven te laten zien naderhand. een ( inmiddels overleden )oom van mij was ook een invloedrijk persoon welke ook aan de jacht deelnam samen met bovenstaande figuren, en ik heb onder het genot van een drankje op verjaardagen dingen gehoord over wat er daar in die wereld gebeurd en hoe men daar met dingen omgaat. ik kan je vertellen dat ik dit niet eens durf te posten op dit forum of elders daar ik angstig ben dat mij dit zal achtervolgen. nu ga ik stoppen met typen daar ik het eigenlijk zonde van mijn tijd vind om voor deze (mensen) die het er vaak om doen om een irritatie op te wekken achter mijn pc te zitten terwijl ik van deze mooie dag kan gaan genieten . gegroet eric |
| | |
| | #20 (permalink) |
| Lid sinds: 22 januari 2004 Locatie: Brugge-België Leeftijd: 39
|
Ultimate Ik snap niet goed welk punt je wil maken (zal wel weer aan mij liggen). Ik heb die dingen alvast niet uit mijn duim gezogen. Windenergie - Wikipedia www.ijsselmeervereniging.nl - Milieu Effect Rapport Windmolenpark Noord-Oostpolder. Windmolens zijn inefficient, milieu-vijandig en een gevaar voor het klimaat - Forum Stand.nl Groene jongens genoeg die twijfelen aan windmolens. (Ik kon nog wel even doorgaan na te hebben gegoogled). Vooral die eerste link in wikipedia is ongetwijfeld geschreven door dergelijke jongen. In de laatste link gaat er één zelfs zover door te zeggen dat het een gevaar is (niet gewoon slecht maar gevaarlijk!) voor het klimaat. Je moet al van goeie huize zijn om tegen dergelijke luiden op te boksen maar dat is dan weer een andere discussie. Wat DIE HARD groenen willen is dat we terug gaan naar de oertijd wat dat betreft. Iederen hobby zoals zij het zich voorstellen zou moeten bestaan uit het spotten van vogels met een verrekijker (we willen die beestjes niet te dicht benaderen) of het wandelen in natuurgebied (maar ook niet te veel want we zouden een zeldzaam plantje kunnen vertrappelen). Modelvliegen past niet in dat plaatje. Cynisch van me? volledig akkoord, maar dat zou je worden na jaren worstelen met dergelijke luiden. (Dit is mijn 2e club die bedreigd wordt door deze mensen in naam van het milieu, 1 ervan is inmiddels opgedoekt de 2e heeft onnoemelijk veel problemen) Ik hou liever van een evenwicht, een balans, tussen de zorg voor het milieu en menselijke activiteiten. Daarom noem ik bewust veel van die groenen extremisten. De balans (en daarmee ook het nuchter verstand) is compleet zoek bij veel van die mensen en alle reden zijn goed om zaken die niet in hun plaatje passen aan te pakken of aan te vallen. Ik heb verleden week een jonge gewonde duif gevonden (echt waar) en hem netjes afgeleverd bij een natuurpunt te Beernem waar ze hem konden verzorgen. Zal waarschijnlijk ook niet goed geweest zijn voor sommigen want ik heb er 5 liter diesel aan verstookt. Met die mensen kun je nooit in dialoog treden. Stevo
__________________ Number of take offs must always equal number of landings otherwise you're in trouble. Remember the time when flying was dangerous and having sex was safe. Laatst gewijzigd door Stevo; 30 januari 2010 om 12:45 |
| | |
| | #21 (permalink) |
| Lid sinds: 9 juli 2006 Locatie: elim Leeftijd: 41
|
je kan procederen wat je wilt tegen natuurverenigingen, maar in principe win je dat nooit, uit eigen ervaring hebben wij 6 jaar lang geprobeerd om middels alle geboden mogelijkheden een compromis te sluiten met een natuurvereniging, maar als puntje bij paaltje komt moeten we weg... en dat terwijl wij al 25 jaar op een locatie zitten zonder problemen, wat betreft de rapporten waar om gevraagd word, wij hebben 2 scans laten uitvoeren op onze oude en onze nieuwe locatie, en die worden (op de oude locatie) net zolang aangevochten totdat je uiteindelijk een vergunning krijgt die je dermate an banden legt dat vliegen haast onmogelijk word gemaakt. nog een voorbeeld over krom denken: er werd ons ten laste gelegd dat bij een eventueel buitenlanding er mensen in het natuurgebied de boel zouden vertrappen..... op de vraag hoe de schotse hooglanders daar mee omgingen( schotse hooglander= koe 900kg) konden ze geen antwoord geven... er is geen 100% oplossing voor dit probleem, en zoals Stevo ook al aangeeft, ook geen bereidwilligheid om een en ander op te lossen... Algemene opvatting van de natuurgroeperingen: "wij willen wel helpen...maar jullie moeten het zelf oplossen, en wij zeggen NEE totdat het ons probleem niet meer is, en daar mee hebben we dus geholpen" |
| | |
| | #22 (permalink) | |
| Lid sinds: 31 augustus 2002 Locatie: Druten // Cumulus, Winssen (Nijmegen) Leeftijd: 50
| Citaat:
Impact van modelvliegen op de Nederlandse omgeving, vergeleken met andere activiteiten: NIHIL, m.u.v. geluid. Informeren, goede PR (HET zwavkke punt van alle RC-verenigingen) is het enige dat ons kan helpen. Genoemd Duits rapport kan/zal zeker zijn nut bewijzen.
__________________ Vriendelijke groeten • diy motor tips • Drive Calculator • • diy motor group • Cumulus MFC • Laatst gewijzigd door ron van sommeren; 30 januari 2010 om 18:34 | |
| | |
| | #23 (permalink) | |
| Citaat:
ik bekrachtig jou verhaal alleen en ik vind dat je 10000% gelijk hebt en ik bedoelde zeker niet dat je het uit je duim zoog ik was echter verbaasd dat die figuren zelfs op het positieve verhaal wat windmolens doen een weerwoord hadden . ik denk dat je het verkeerd interpeteerd wat ik schreef of mijn uitleg was niet zo accuraat . de hoofdzaak is dat ik het met jou eens ben vriend !!!!! mvg eric Laatst gewijzigd door ultim@te; 30 januari 2010 om 19:42 | |
| | |
| | #24 (permalink) | |
| Citaat:
er kan alleen overeenstemming worden bereikt als beide patijen naar verstand en gelang de bewezen feiten kunnen converseren over een onderwerp als deze, en vooral naar elkaar kunnen luisteren en dingen waar je misschien in het erste geval geen begrip voor denkt te hebben even te overdenken en er een logische kijk op los te laten en dan zoizo ``overwegen `` om te denken dat de ander misschien ook wel eens gelijk zou kunnen hebben. pas dan ben je in mijn ogen een ``verstandig ``mens welke het recht heeft om dit soort situaties naar alle eerlijkheid te evalueren en hier een geschikt/bindend oordeel over te hebben en te mogen bekrachtigen met de voor hande zijnde studie rapporten en dergelijke. het is in nederland nu eenmaal zo dat het standpunt welke je naar voren brengt van minder belang is dan de macht die je bezit om dit standpunt kracht bij te zetten doormiddel van deze èènrichtingsverkeer politiek. waarom stemmen als je van te voren weet dat de meest invloedrijke personen de langste adem zullen hebben. ik vind het helaas weer een voorbeeld van `` politiek incorrect wangedrag`` en het recht van de rijkste/machtigste. the world as we know it is dying in front of our eyes. ps ron excuus voor de dubbele post dit komt door het beetje frustratie wat dit bij mij opgewekt heeft inmiddels. en wat betreft het feit dat ik wat scherp naar buiten treed , ik geloof dat dit forum toch is om discussies te voeren en elkaar te helpen en een èènheid te vormen om dit soort belachelijke dingen hoplijk te kunnnen ontmoedigen . jou antwoord zal zijn dat ik de texten wat genuanceerder kan formuleren en dat ik wat minder ``op de man `` zou spelen . dit is echter gevolg van opwinding doordat de mensheid er een sport van maakt om andere mensen dwars te zitten en hier ook lauter van genieten . als ik met recht zou gaan schelden met k##ker of t##ing dan zou ik mij accuut uitschrijven van dit forum want dit gaat mijn positie in deze maatschappij ver voorbij, maar ik vind wel dat je af en toe eens een fel weerwoord mag geven omtrend de gestelde zaken die hier de revu passeren . Laatst gewijzigd door ultim@te; 30 januari 2010 om 20:15 | |
| | |
| | #25 (permalink) |
| Lid sinds: 15 augustus 2004 Locatie: Zwijndrecht NL Leeftijd: 49
|
@Davy. Als je het nu eens omdraait, laat die 'groentjes' maar eens keihard aantonen dat er werkelijk schade aangericht wordt door onze hobby. Je begrijpt natuurlijk ook wel dat schieten op een zogenaamd milieu effekt rapport het makkelijkst is, voor die groentjes. Doorgaan waar jullie mee bezig zijn, m.a.w. doorvliegen en zorgen dat je vriendjes krijgt/maakt in de kringetjes waar regeltjes en vergunningen vergeven worden, ...................juist, de gemeenteraden van de plaatsen waar de vliegveldjes bijhoren. Nooit maar dan ook nooit met een rapport aankomen zetten waar niet door de bevoegde instanties om gevraagd wordt, lees het rijk en dus niet een geitewollensokken kluppie, om de reguliere benodigde, in Nederland dan, concept milieuvergunning aan te vragen, kun je terecht bij de KNVvL. Ik heb er verder de ballen van, van de paperassen handel dan, maar ben sowiso van plan om hier eens wat meer tijd in te gaan steken, bij ons kluppie in Rozenburg is het nu goed geregeld met de benodigde vergunningen maar het bijft oppassen en constant de vinger op de pols houden. B.v. aan de overzijde, waar wij vliegen, van het water aan de noordzijde zit een klager, deze had zich beklaagd over verkeersvliegtuig geluid, had dit gemeld bij de betreffende instantie, milieudienst in dit geval, die eikel had gewoon op de site van Schiphol een paar betreffende vluchtnummers met tijdstippen opgedreund aan de milieudienst, ergo de sukkel wist niet dat er ook wel eens vluchten gecancelled worden, het bleek dat er op een bepaald tijdstip inderdaad een vlucht gecancelled was, hebben die kip, die klager wordt niet meer serieus genomen. Dit is maar 1 voorbeeld natuurlijk, dit bedoel ik met gewoon goed uitkijken en je niet gek laten maken, iedereen is bij voorbaat onschuldig natuurlijk tenzij anders bewezen wordt, behalve bij de belastingdienst dan natuurlijk, aan hun ben je altijd verschuldigd Groet Ger.
__________________ A good landing is a landing where you can walk away from Laatst gewijzigd door Ger Kovacs; 30 januari 2010 om 23:19 |
| | |
| | #26 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl |
Eric: ik zou het prijs stellen als je je tekst zou aanpassen. Als je hier alleen maar ongenuanceerd loopt te brullen om een reactie los te weken, kan je beter te tekst in Word schrijven en, als je je gemoed gelucht hebt de tekst deleten. Uit ervaring kan ik melden dat dat bijzonder oplucht. En (dat is het leuke er aan) je beledigd er niemand mee. Bij voorbaat dank.
__________________ "Degene die ver voor de muziek uitloopt, vindt het orkest waardeloos." |
| | |
| | #27 (permalink) |
|
beste roel , ik ben heus bereid om mijn texten wat genuanceerder te brengen en ik begrijp dat ik als ik met een portie nuchter verstand ,binnen het mijns inziens redelijke een paar flinke linkse en rechtse uitdeel naar dit soort groeperingen dat ik dan eigenlijk in het publieke belang niet meer het recht van vrije menings uiting mag genieten omdat dit niet een sociaal passende reactie betreft. ik vind overigens dat het onderwerp wat hier behandeld wordt ook aardig beledigend is voor alle modelvliegers in nederland die zeker geen intensies hebben om op wat voor wijze ook schade aan de natuur wensen aan te brengen. diegene die dit soort onzinnige acties op poten zetten komen er zonder kleerscheuren vanaf omdat zij zich achter een organisatie schuilhouden welke blijkbaar de financieele of de machthebbende middelen bezitten om dit soort zaken naar hun winnende hand te zetten . ik omschrijf op een ( recht door zee ) rotterdamse wijze hoe ik deze mensen zie ,maar hoe worden wij door deze personen weg gezet? ,in hun ogen zijn wij een stelletje gewetenloze barbaren en waar halen wij het recht vandaan om een modelvliegtuig de lucht in te sturen . weten wij wel wat een schade wij aanrichten als wij dit doen ? het is al lang achterhaald en er worden op de meeste clubs diverse dingen aan de kaart gesteld om op een respectvolle manier met de flora en fauna om te gaan. mij wordt verzocht of ik mijn mening zoals ik die beleef voortaan genuanceerder wil formuleren en anders moet ik dit maar op een briefje in word gaan tikken en het vervolgens weggooien ?? dit lijkt mij meer op een diplomatieke ``groene`` wijze om het geen gesteld is weer eens in te dammen omdat ik met een aantal ``beledigende `` waarheden naar buiten treed . ik zal verder deze discussie niet aanvullen maar het valt mij wel op dat er toch meerdere mensen deze mening met mij delen alleen ze brengen het iets genuanceerder............................ hier ben ik in ieder geval blij om. mvg eric |
| | |
| | #28 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 7 augustus 2006 Locatie: Hilversum Leeftijd: 65
|
Het is geen wetenschappelijk onderzoek, maar ik heb een leuke anecdote in dit verband, weliswaar over deltavliegen en niet modelvliegen. Het speelde een aantal jaren geleden bij de delta & parapenteclub van Luc-en-Diois in de Franse Drôme. Die jongens hadden een startberg waar je aan een paar verschillende kanten vanaf kon starten. Aan de noordkant van die berg nestelde al jaren een stel adelaars, en de club had zich opgelegd om niet aan die kant van de berg te vliegen om dat nest niet te verstoren. Overigens hadden die adelaars al in geen jaren nakomelingen gehad. Op een voorjaarsdag toen de laatste sneeuw net van de toegangsweg was verdwenen kwamen de eerste vliegers weer omhoog rijden en bekeken hoe hun startplekken door de winter gekomen waren. Ze ontdekten al gauw dat de adelaars verhuist waren; ze hadden een nieuw nest gemaakt aan de westkant, pal tussen de twee meest gebruikte startplekken in! Aarzelend gingen de clubleden toch maar vliegen. De adelaars deden niet moeilijk. Wat later in het voorjaar bleken er eieren in het nest te liggen... en nog wat later waren er jonge adelaars! Dat is het soort verhalen dat natuurbeschermers liever niet horen... De Gooi & Eemland Vereniging van Modelvliegers pacht een veldje van een natuurbeheer-instantie (ten noordoosten van de Stichtse Brug, waar de A27 over het Gooimeer gaat). Dat veld ligt midden in een natuurgebied, aangelegd weliswaar (polder hè) maar er zit van alles aan flora en fauna. In overleg worden er door de beheerder af en toe bomen gerooid die te hoog opschieten in de aanvliegroute, en langs de rand van het veld staan broedkasten voor diverse vogelsoorten. Er mag met alle soorten modellen gevlogen worden (behalve watervliegtuigen, ondanks het naastgelegen meertje); enige beperking is maximaal 5 brandstofvliegtuigen tegelijk. Almere rukt op aan de andere kant van de A27, maar alleen met industrie (Almere Poort).
__________________ Bart Doets The older I get, the better I was |
| | |
| | #29 (permalink) |
| Lid sinds: 16 augustus 2002 Locatie: Almere, Gooi&Eemland Leeftijd: 42
|
Vogels blijken alleen last te hebben van mensen met laarzen en verekijkers die hun gebied intrekken om de nesten van dichtbij te bekijken. Beesten willen vooral met rust gelaten worden. Op de zweefvliegclub waar ik lang actief was hadden we de grootste kieviten en grutto populatie uit de regio. Nesten werden gemarkeerd met een stokje en de maaier er netjes omheen. Bij het landen en terugduwen even op de de nesten letten (makkelijk: grutto zijn erg luidruchtig en agresief). Er kwamen zelfs vogelkijkers (met die verrekijkers, maar die mochten allen onder begeleiding van de huis vogelaar van de club het veld op. |
| | |
| | #30 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 7 augustus 2006 Locatie: Hilversum Leeftijd: 65
|
Natuurbeschermers hebben ook altijd proberen tegen te houden dat delta- en schermvliegers hellingstijgwind vliegen langs de duinen. De diertjes zouden ze voor roofvogels houden. Toch heb ik al meerdere malen meegemaakt dat er een enorme zwerm meeuwen rond mij en mijn deltavlieger meevloog, zonder een spoortje paniek, sommigen zo dichtbij dat ik ze zou kunnen aanraken. Prachtig om mee te maken. Die beesten houden ook gewoon van vliegen...
__________________ Bart Doets The older I get, the better I was |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |